Permalänk
Medlem

Användare i win8

Hallå
Går det att återskapa ett borttaget användarkonto på win8? eller att återskapa alla filer som var inom det borttagna konto?
Tog nämligen bort ett användarkonto som inte användes längre och då försvann en hel del filer som jag inte visste skulle försvinna bara för att jag tog bort ett konto.
Skulle vara enormt tacksam om någon skulle kunna hjälpa till att lösa detta.

Permalänk
Medlem

Ingen som har någon ide alls om det går att lösa?:/:/

Permalänk
Medlem

För det första använd inte den hårddisken något mer, för ju mer den används desto större sannolikhet att de filer du vill rädda blir överskrivna och därmed inte går att rädda. Flytta i stället över hårddisken till en annan dator som extra hårddisk.

Här är de fyra bästa gratis filräddningsprogram enligt ett test: http://www.techsupportalert.com/best-free-data-recovery-file-...
Ibas rekommendation (återställer bara en fil gratis, men man kan se allt vad den kan återställa): http://www.ibas.se/ontrack-datarecovery/easyrecovery/
Ett tips till på betalprogram: http://www.idg.se/2.1085/1.205239/dataaterstallning-for-den-e...

Permalänk
Medlem

okej ska kolla å se vad jag får fram av dessa,
vad händer om jag återställer datorn till ett tidigare läge? kommer sånt till bax eller äre bara typ uppdateringar som försvinner eller hur funkar en sån där återställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av koolart:

Hallå
Går det att återskapa ett borttaget användarkonto på win8? eller att återskapa alla filer som var inom det borttagna konto?
Tog nämligen bort ett användarkonto som inte användes längre och då försvann en hel del filer som jag inte visste skulle försvinna bara för att jag tog bort ett konto.
Skulle vara enormt tacksam om någon skulle kunna hjälpa till att lösa detta.

Har du kollat så de inte ligger på det kontots skydrive?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

mm det har jag, inget av det är det som är försvunnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av koolart:

okej ska kolla å se vad jag får fram av dessa,
vad händer om jag återställer datorn till ett tidigare läge? kommer sånt till bax eller äre bara typ uppdateringar som försvinner eller hur funkar en sån där återställning?

Systemåterställning till en tidigare tidpunkt (om du menar det) ska inte röra en användares egna filer utan gälla Windows och registret i stort sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koolart:

mm det har jag, inget av det är det som är försvunnet

Kör en system restore ifrån ett tidigare skede. borde fungera.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

mm exakt det ja menade,
under vad räknas en datoranvändare ?
okej :/

Permalänk
Medlem

fick igen användare och lite små saker (via systemåterställning till tidigare punkt), tex länkar i firefox men inge filer, men fick nog igen det mesta via MiniTool Power Data Recovery dock massa dravel som man måste gå igen och rensa bort men får he vara värt. Tack för hjälpen för dom tips jag fick.