Permalänk

Nytt ljudkort

Jag söker ett nytt ljudkort som skulle få ha både 5.1 och skild ingång för hörlurarna. Finns det något sånt ljudkort eller måste man köra på en extern DAC?
Priset skulle helst få vara under 1000kr.
Tack på förhand!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design XL R2 Mobo: MSI z97 Krait Edition CPU: 4790k GPU: MSI GTX 970 PSU: XFX 750W RAM: HyperX 2x4GB 1600MHz SSD: 120GB Kingston HyperX 3K HDD: 2TB Seagate Barracuda Ljudkort: Creative SoundBlaster Z Mus: Mionix Naos 7000 Tangentbord: Quickfire TK med browns Hörlurar: DT 990 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robban8275:

Jag söker ett nytt ljudkort som skulle få ha både 5.1 och skild ingång för hörlurarna. Finns det något sånt ljudkort eller måste man köra på en extern DAC?
Priset skulle helst få vara under 1000kr.
Tack på förhand!

Sound Blaster Z, rekommenderas starkt.

Eller Zx, som kostar precis en tusing, så får du med en smidig volymratt också http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1619324

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av hoski:

Sound Blaster Z, rekommenderas starkt.

Eller Zx, som kostar precis en tusing, så får du med en smidig volymratt också http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1619324

Ser nog riktigt bra ut men när man byter mellan högtalare och hörlurar är det via volym kontrollpanelen i windows eller?
Är det någon annan skillnad mellan Z och Zx förutom volymkontrollern?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design XL R2 Mobo: MSI z97 Krait Edition CPU: 4790k GPU: MSI GTX 970 PSU: XFX 750W RAM: HyperX 2x4GB 1600MHz SSD: 120GB Kingston HyperX 3K HDD: 2TB Seagate Barracuda Ljudkort: Creative SoundBlaster Z Mus: Mionix Naos 7000 Tangentbord: Quickfire TK med browns Hörlurar: DT 990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robban8275:

Ser nog riktigt bra ut men när man byter mellan högtalare och hörlurar är det via volym kontrollpanelen i windows eller?

Byter i programmet, går smidigt ändå
Volymkontrollern upplever jag riktigt smidig när man ska köra med hörlurar!

EDIT: Hotkeys var visst bara för Scout-mode

Visa signatur

Burken | 4770K | Corsair H70 | MSI Z87 MPOWER | MSI GTX780ti | 16gb RAM | 120+256gb SSD | ZXR

NAS | E6700@2.0, 0.93v | 3tb WD RED

[Dell U2713HM] [Dell U2412M porträtt] [DALI Zensor 3] [Logitech G19] [Xbox 360]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robban8275:

Ser nog riktigt bra ut men när man byter mellan högtalare och hörlurar är det via volym kontrollpanelen i windows eller?
Är det någon annan skillnad mellan Z och Zx förutom volymkontrollern?

Via Sound Blaster-kontrollpanelen, ja.
Ingen skillnad förutom volymratten, nej.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av Eirike93:

Byter i programmet, går smidigt ändå
Volymkontrollern upplever jag riktigt smidig när man ska köra med hörlurar!

EDIT: Hotkeys var visst bara för Scout-mode

Skrivet av hoski:

Via Sound Blaster-kontrollpanelen, ja.
Ingen skillnad förutom volymratten, nej.

Ok tror nog att jag kommer att köra på en Sound Blaster Z
Tack för hjälpen!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design XL R2 Mobo: MSI z97 Krait Edition CPU: 4790k GPU: MSI GTX 970 PSU: XFX 750W RAM: HyperX 2x4GB 1600MHz SSD: 120GB Kingston HyperX 3K HDD: 2TB Seagate Barracuda Ljudkort: Creative SoundBlaster Z Mus: Mionix Naos 7000 Tangentbord: Quickfire TK med browns Hörlurar: DT 990 Pro