Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

WildStar - [Inget guestpass-tiggande /Mod]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Provat den jag posta ovan?

taget

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Behöver lite råd angående aktiveringen av beta-nyckeln jag lyckades snyta åt mig

Måste man skapa ett nytt NCsoft konto för just Wildstar enskilt, som för t e x GW2 , jag är nämligen något så fantastiskt irriterad på deras jäkla system med NCsoft master accounts o grejer och stör mig något enormt på att de inte kan slå ihop alltihop i en enda smet

Någon som har aning om varför de gör såhär?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Fy fan vad man peppar detta spel, nästan så de börjar bli ohälsosamt

Varit delaktig på allt ihop om key ... men man får njuta av streams

Undrar hur viable Engineer tanks är i Elder Game, det är min största fundering, hehe

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Skänker bort min betanyckel, först till kvarn som gäller.

2AJP-NJPX-TBUT-PWM4-DCRQ

Den som aktiverar nyckeln först kan väl skriva i tråden så tar jag bort detta meddelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emomk:

Skänker bort min betanyckel, först till kvarn som gäller.

2AJP-NJPX-TBUT-PWM4-DCRQ

Den som aktiverar nyckeln först kan väl skriva i tråden så tar jag bort detta meddelande.

Någon hann redan före!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Måste man skapa ett nytt NCsoft konto för just Wildstar enskilt, som för t e x GW2 , jag är nämligen något så fantastiskt irriterad på deras jäkla system med NCsoft master accounts o grejer och stör mig något enormt på att de inte kan slå ihop alltihop i en enda smet

Alla spel förutom GW2 kan tillhöra ett konto, GW2 har sitt eget konto system, varför de gör sådant vet jag ej.

Det enda jag irriterar mig för deras konto system var när de ändrade från att man kan ha 2-3 konton per spel till ETT. Blivit att jag behövt skaffa fler mail adresser för att ens kunna återuppta en hel del äldre PlayNC konton.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Ser sjukt mycket fram emot det här. Frågan är om TESO kommer att hålla som tidsfördriv ända tills släpp?

Permalänk
Medlem

Om nån sitter på en Beta-Key och som inte kommer använda den så har vi här en stackars själ som vill spela med två andra kompisar som lyckats få sina keys.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

fan fick ingen key när det var giveaway på FZ

Synd att jag inte kollade i tråden tidigare för jag reggade mig för en extranyckel men gav bort den till en kompis som inte lär köra seriöst ändå. Du kunde lika gärna fått den

Skrivet av godspeed:

Behöver lite råd angående aktiveringen av beta-nyckeln jag lyckades snyta åt mig

Måste man skapa ett nytt NCsoft konto för just Wildstar enskilt, som för t e x GW2 , jag är nämligen något så fantastiskt irriterad på deras jäkla system med NCsoft master accounts o grejer och stör mig något enormt på att de inte kan slå ihop alltihop i en enda smet

Någon som har aning om varför de gör såhär?

Håller med dig men NC Soft är ju bara distributören så det är nog därför.
GW2 skapas av Arena.net och Wildstar av Carbine Studios.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Lyckades få en key till helgens Beta. Då visar det sig att koden var använd när jag skulle aktivera den <.< Tror jag dog lite när jag insåg att jag inte skulle få spela xD

Permalänk

Wildstar = Meh, dock bättre än ESO om man har en WoW bakgrund. Vi som var där med vanilla WoW kommer aldrig någonsin få uppleva den spelkänslan som fanns då, fy faan.

Wildstar, jo men visst, eat my balls.

- Beta Testare

P.S Ser mörkt ut för PC-Gaming generellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractalstar:

Wildstar = Meh, dock bättre än ESO om man har en WoW bakgrund. Vi som var där med vanilla WoW kommer aldrig någonsin få uppleva den spelkänslan som fanns då, fy faan.

Wildstar, jo men visst, eat my balls.

- Beta Testare

P.S Ser mörkt ut för PC-Gaming generellt.

Nyanserad kritik. Vore kanske något att utveckla den en "aning"?

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractalstar:

Wildstar = Meh, dock bättre än ESO om man har en WoW bakgrund. Vi som var där med vanilla WoW kommer aldrig någonsin få uppleva den spelkänslan som fanns då, fy faan.

Nostalgi och första gången-upplevelse är en stark faktor till överhype. Så bra var inte klassiska WoW egentligen, folk tycker det för att det var första gången de spelade ett modernt MMO och fick den där wow!-upplevelsen. Flera spel som släppts på senare tid har ofta varit bättre i det mesta, men upplevs inte så eftersom man redan spelat sig trött på genren.

Permalänk
Medlem

Otroligt besviken. Var rätt hypad för betan.

Tråkig combat, oinspirerande animering, rent utsagt dålig grafik även på totalmax (den artstyle dem gått för kan göras mycket mycket bättre) och långsamt på hel fel sätt. Och bara.. Tråkigt. Jag kan inte sätta fingret på det men det känns så extremt endimensionellt, och områdena du är i saknar någon form av känsla.

Om man tar första gången man kom till en ny zon i WoW, Tera, FFXIV med flera, och jämför den känslan med wildstar så är skillnaden stor.

Provat 3 classes till level 11-12, Warrior, Stalker, Engineer.

Ingen av dem var tyvärr roliga att spela. Och om man måste tänka "men det kanske blir kul i endgame" så är det ju en fail redan där.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanae:

Otroligt besviken. Var rätt hypad för betan.

Tråkig combat, oinspirerande animering, rent utsagt dålig grafik även på totalmax (den artstyle dem gått för kan göras mycket mycket bättre) och långsamt på hel fel sätt. Och bara.. Tråkigt. Jag kan inte sätta fingret på det men det känns så extremt endimensionellt, och områdena du är i saknar någon form av känsla.

Om man tar första gången man kom till en ny zon i WoW, Tera, FFXIV med flera, och jämför den känslan med wildstar så är skillnaden stor.

Provat 3 classes till level 11-12, Warrior, Stalker, Engineer.

Ingen av dem var tyvärr roliga att spela. Och om man måste tänka "men det kanske blir kul i endgame" så är det ju en fail redan där.

Nu har jag iofs bara spelat spellslinger, men den combaten har känts både rapp och rolig. En bra variation av multi-tap skills, instant, channels och multi-cast där det känns som att alla skills har en distinkt mening. Telegraphsystemet har dessutom funkar klart bättre än jag trodde.

Vilken sorts combat är du ute efter? Känns som att Wildstar borde göra både de som föredrar något liknande både WoW och GW2 nöjda. För egen del känns det så i varje fall.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

Vet inte hur mycket man får skriva p.g.a NDA , men hittills gillar jag spelet! Riktigt bra.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Har spelat coop under dagen med tjejen. Vi har åratal av WoW bakom oss så en jämförelse är såklart ofrånkomlig.

Det började inte särskilt bra. Vi höll vi på att lacka ur och ge upp redan första halvtimmen eftersom 1. allt kändes allmänt otydligt och grötigt. 2. Oavsett ras och klass så verkar man börja på ett trångt oinspirerande rymdskepp utan nån unik bakgrundsstory. Wildstar kommer att tappa ett antal spelare de första 10 minuterna bara pga de här två punkterna.

Men väl nere på ett quest-område utomhus så öppnar spelet upp sig.

Stridssystemet där man faktiskt måste sikta på fienderna är en frisk uppdatering från WoW. Spelet är dock dåligt på att förklara skillnaderna mellan attackerna eller hur stridsmekaniken fungerar lite djupare. Fortfarande efter ett par timmar så är det ren button mashing i princip.

Miljöerna känns lagom detaljerade och är välgjorda och trevliga att titta på. Art direction är dock inte lika distinkt som i WoW, allt är lite mer ihopblandat liksom. Å andra sidan verkar det inte som man tvingas springa runt i en likadan stenöken i 10 timmar innan man kommer till nästa område vilket är positivt. Hade hoppats på lite mer avancerade interaktiva funktioner i miljöerna men har inte stött på något revolutionerande än så länge.

Sammanfattningsvis: Småtrevligt. Känns mer avancerat än WoW på gott och ont. Inlärningskurvan är högre med relativt komplicerade spells och kombos nästan från start. Grunden finns där men jag vill känna ett större syfte och mål med det jag gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Wildstar kommer att tappa ett antal spelare de första 10 minuterna bara pga de här två punkterna.

Nu vet jag ingen som testar ett spel 10 minuter och sedan helt lägger av. Fan vissa spel har ju ett intro på 10 min. Och skulle det va så, så är det ju lika bra enligt mig, då folk med så lite tålamod inte är speciellt trevliga att ha att göra med i en community. Då allt troligtvis blir hets och stress.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Nu vet jag ingen som testar ett spel 10 minuter och sedan helt lägger av. Fan vissa spel har ju ett intro på 10 min. Och skulle det va så, så är det ju lika bra enligt mig, då folk med så lite tålamod inte är speciellt trevliga att ha att göra med i en community. Då allt troligtvis blir hets och stress.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok men strunta i specifika antalet minuter då.

Problemet är att första startzonen är relativt tråkig och de kommer att tappa en del spelare som bara testar lite snabbt och inte blir sugna på att spela vidare. Det behöver inte vara dåliga eller rastlösa spelare för det, bara att Wildstar misslyckas med att suga in dem i spelet.

Permalänk
Medlem

Startområdet är ju en genomgång av bas saker hur du spelar din karaktär. Du får lära dig hopp, dubbelhopp, din pathväg som du har valt, hur en strid fungerar och vad som egentligen händer på Nexus. Men visst läser man inte questen eller lyssnar på NPCs så kan det kännas lite onödigt.
Men jag håller med om att de skulle ha mer angående strid. De skulle haft en genomgång utav den lite mer ordentligt.

Det största nackdelen med spelet just nu är UI:et tycker jag. Alldeles för mycket information på skärmen och popups som poppar upp etc. Men nu är det ett öppet UI med möjlighet till addons så det kommer väl fixa sig. Men de hade behövt att göra om större delen anser jag.

Permalänk
Medlem

Tycker spelet har stor potential. Men det är nått som saknas, vet inte riktigt vad....
De har en hel del slipning kvar...
Gillar combat systemet.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt mmo faktiskt. Visst finns det en hel del saker som behöver åtgärdas (vore konstigt annars eftersom det är en beta), men den rätta känslan finns där.

Däremot har jag lite problem med hur jag på ett effektivt sätt skall styra. 8 års musklickande i WoW har ju satt sina spår, men det sättet fungerar dåligt i ett spel som man måste sikta med sina attacker.
Hur gör ni andra?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av buLLit:

Däremot har jag lite problem med hur jag på ett effektivt sätt skall styra. 8 års musklickande i WoW har ju satt sina spår, men det sättet fungerar dåligt i ett spel som man måste sikta med sina attacker.
Hur gör ni andra?

Jag kör på precis samma sätt som i wow, dvs strafe med wasd och sen håller in höger musknapp för att rikta karaktären. lirade alltid warrior tonk på den tiden det begav sig och de hade ju en del riktade attacker som shockwave och cleave t.ex. inte tänk så mycket på det, kändes helt naturligt att köra likadant i wildstar

Permalänk
Medlem

Ja det är för mycket popups och textinformation. De kunde även dolt mer av de avancerade delarna av UIt de första levlarna så att det blir lättare att fokusera på grunderna. Ett välgjort spel behöver man inte läsa en massa instruktioner till utan man fattar själv efterhand som man behöver det.

Efter ett tag hittade jag typ interface scaling. Att göra allt lite större (typ skala 1.05) kändes betydligt bättre.

Skrivet av buLLit:

Däremot har jag lite problem med hur jag på ett effektivt sätt skall styra. 8 års musklickande i WoW har ju satt sina spår, men det sättet fungerar dåligt i ett spel som man måste sikta med sina attacker.
Hur gör ni andra?

Just rörelserna har jag iaf inga problem med, tycker allting känns rätt naturligt faktiskt. Kanske för att jag mest kört FPS och plattformsspel den senaste tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buLLit:

Riktigt trevligt mmo faktiskt. Visst finns det en hel del saker som behöver åtgärdas (vore konstigt annars eftersom det är en beta), men den rätta känslan finns där.

Däremot har jag lite problem med hur jag på ett effektivt sätt skall styra. 8 års musklickande i WoW har ju satt sina spår, men det sättet fungerar dåligt i ett spel som man måste sikta med sina attacker.
Hur gör ni andra?

Skickades från m.sweclockers.com

Det går i princip inte att klicka. Kan förstå att vanans makt är rätt stor i det här fallet men det är tyvärr omöjligt att klicka och sikta samtidigt (speciellt då man även behöver dodgea). Som tur är finns det lite färre knappar än i andra spel så övergången borde ändå bli lättare för dig.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Träning ger färdighet sägs det.
Trots visst finger trassel så har helgens stresstest varit en angenäm upplevelse.
Ser fram emot nästa tillfälle.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem

undra om vi som fick access till helgens beta, kommer fortfarande ha access till kommande beta phases?

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av buLLit:

Riktigt trevligt mmo faktiskt. Visst finns det en hel del saker som behöver åtgärdas (vore konstigt annars eftersom det är en beta), men den rätta känslan finns där.

Däremot har jag lite problem med hur jag på ett effektivt sätt skall styra. 8 års musklickande i WoW har ju satt sina spår, men det sättet fungerar dåligt i ett spel som man måste sikta med sina attacker.
Hur gör ni andra?

Det funkar dåligt att klicka på abilities även i WoW.

Vettiga key/mouse-binds är det enda som gäller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

undra om vi som fick access till helgens beta, kommer fortfarande ha access till kommande beta phases?

Nej det kommer vi inte :(. Har en kompis som fick access förra helgen. Han kunde inte spela denna.