Permalänk
Medlem

Nu har jag inget att jämföra med, eftersom jag kom in lite sent, men för mig var det lite för mycket dunka-dunka i början. Resten låter riktigt bra, åtminstone i mitt headset + ljudkort. Om det ändå bara kunde ha varit något slags melodistycke i början. Visst hör man en liten diskret slinga bakom allt dunkande, men om den kunde komma fram lite mer.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Inaktiv

Bra skit, men slutet vid 3:30 kändes ganska tappat.

Permalänk

För lång intro...sista 15 sek ändra. som andra sagt. annars bra! ;o) Ludvig not enough cowbell!!

Visa signatur

i7 2600K @ 4.5ghz | Corsair H-80i cpukyl | G.Skill 16gb ddr3 1600mhz | Samsung Evo 120GB ssd | Corsair Force 3 120GB ssd| 640gb wd black | Asus 390 strix | Evga750w psu | Asus P8Z68 V-Pro Mobo | Haf 932 chassi |Funck 460 red TB | Steelseries Sensei raw mus | Sennheiser PC333D headset | Benq XL2420T @ 120Hz monitor+22 tum för temp / Teamspeak|

Permalänk

Lånar tråden till min senaste skapelse inte Trance, utan House, men jag hoppas att ni gillar den iallafall

http://soundcloud.com/jacob-stenqvist/panda-original-mix-jaco...

Citera vid feedback, så att jag ser

Visa signatur

Är åsnan en häst?

Permalänk
Inaktiv

Vid ungefär 3:28 är övergången inge vidare...i övrigt var det ganska nice.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jscrub123:

Lånar tråden till min senaste skapelse inte Trance, utan House, men jag hoppas att ni gillar den iallafall

http://soundcloud.com/jacob-stenqvist/panda-original-mix-jaco...

Citera vid feedback, så att jag ser

va ingen favorit av din boaormskapelse faktist ( va i allfall hur ljudkurvan såg ut ) men vist va inte värdelöst heller men kämpa på faktist jag har inte gjort musik för allal så jag borde va tyst men vet va trance är o va dom flesta vill höra

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Skrivet av Tranceguy:

va ingen favorit av din boaormskapelse faktist ( va IALLFALL HUR LJUDKURVAN SÅG UT ) men vist va inte värdelöst heller men kämpa på faktist jag har inte gjort musik för allal så jag borde va tyst men vet va trance är o va dom flesta fill höra

Som det står: DET ÄR HOUSE, INTE TRANCE

Visa signatur

Är åsnan en häst?

Permalänk
Medlem

stör mej på basen i den blir fel på nå sätt i mina öron. men kan bara vara jag

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av jscrub123:

Lånar tråden till min senaste skapelse inte Trance, utan House, men jag hoppas att ni gillar den iallafall

http://soundcloud.com/jacob-stenqvist/panda-original-mix-jaco...

Citera vid feedback, så att jag ser

Jag tycker själva melodin låter riktigt bra. Du måste jobba lite mer med mixen dock. Kämpa på!

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av jscrub123:

Lånar tråden till min senaste skapelse inte Trance, utan House, men jag hoppas att ni gillar den iallafall

http://soundcloud.com/jacob-stenqvist/panda-original-mix-jaco...

Citera vid feedback, så att jag ser

Den låter väldigt vanlig, den är inget speciellt och inget man kommer ihåg. Helt okej house låt. Jag tycker dropsen är för långa men det är en smaksak. Gilalr dropsen i denna just för att dem är en del av melodin och känns inte påklistrade. dropsen börjar efter crika en minut, http://www.youtube.com/watch?v=sVmQSIsfDrY . Din låt är annars helt okej helt klart en bra början Testa o lek runt lite med egna melodier och delar man kan känna igen en låt av. Om du lyssnar på många house låtar så är det typiska melodier eller loopar man kommer ihåg dem från och känner direkt, detta är en avicci låt till exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jscrub123:

Lånar tråden till min senaste skapelse inte Trance, utan House, men jag hoppas att ni gillar den iallafall

http://soundcloud.com/jacob-stenqvist/panda-original-mix-jaco...

Citera vid feedback, så att jag ser

svårt och bedöma utan sång faktiskt, låter i mina öron som en mainstream house låt som jag kommer glömma bort om 20 minuter men den är iaf sammanhängande utan en massa misplacerade och konstiga effekter, personligen skulle jag iofs skippat den sista delen av låten.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

stör mej på basen i den blir fel på nå sätt i mina öron. men kan bara vara jag

Du har helt rätt. Låter som att den tuffar på i fel frekvens, i förhållande till resten av låten.
Lika enerverande som när någon inte kan stämma sina instrument ordentligt eller sjunger BARA LITE OFF-KEY.

Till Jacob (?):
Kunde tyvärr inte lyssna mer än några sekunder efter det att basdunket började, men killen här ovanför mig (ej quote) är ganska spot on ang. Avicii-liknelsen, men då är jag ungefär så långt ifrån den typiska radiozombien man kan komma och kan givetvis ha helt fel.

Bra eller anus att låta som Avicii?
Jag själv hade önskat att jag var originell om jag skrev och skapade egen musik, men om man ser till hur mycket som gjorts till dags dato är jag inte säker på att det går ö.h.t., såvida man inte spelar jazz och försöker mjölka sista droppen ur greppbrädan all the time.

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk
Medlem

Det 95% av alla missar här är att beskrivningen berättar halva låten. "Standard good old Trance track." Så här lät trancen tidigare och jag tor faktiskt det var det som TS var ute efter. Farily standard inledning i början av 2000-talet. Sen kommer breaket där det dock blir något "modernare" och går in mot mer 2004.

Trancen var helt enkelt mycket mer simpel på den tiden. Andra breaket har kicken som kommer in för tidigt och den är lite konstigt mastrad, utöver det har han helt lyckats fånge hur trancen lät på den tiden, om än kanske inte lika välproducerad som en "professionell", men för att vara amatör och ge sig på ett försök att skapa en trancelåt ifrån den tiden har han lyckats utomordentligt bra. Något som ni "kids" inte riktigt förstår er på, skrattar lite åt jämförelsen med Avicii

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Det 95% av alla missar här är att beskrivningen berättar halva låten. "Standard good old Trance track." Så här lät trancen tidigare och jag tor faktiskt det var det som TS var ute efter. Farily standard inledning i början av 2000-talet. Sen kommer breaket där det dock blir något "modernare" och går in mot mer 2004.

Trancen var helt enkelt mycket mer simpel på den tiden. Andra breaket har kicken som kommer in för tidigt och den är lite konstigt mastrad, utöver det har han helt lyckats fånge hur trancen lät på den tiden, om än kanske inte lika välproducerad som en "professionell", men för att vara amatör och ge sig på ett försök att skapa en trancelåt ifrån den tiden har han lyckats utomordentligt bra. Något som ni "kids" inte riktigt förstår er på, skrattar lite åt jämförelsen med Avicii

Fast nu snackar du ju om trådskaparens låt, inte trådKAPARENs.
Trådskaparens låt har jag inga invändningar mot, den låter som tränz ska göra.

Däremot det där house-dunket som Jacob bidrog med, är inte tränz, vilket han även klargjorde i sin första hijack-post.

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av trickysaer:

Det 95% av alla missar här är att beskrivningen berättar halva låten. "Standard good old Trance track." Så här lät trancen tidigare och jag tor faktiskt det var det som TS var ute efter. Farily standard inledning i början av 2000-talet. Sen kommer breaket där det dock blir något "modernare" och går in mot mer 2004.

Trancen var helt enkelt mycket mer simpel på den tiden. Andra breaket har kicken som kommer in för tidigt och den är lite konstigt mastrad, utöver det har han helt lyckats fånge hur trancen lät på den tiden, om än kanske inte lika välproducerad som en "professionell", men för att vara amatör och ge sig på ett försök att skapa en trancelåt ifrån den tiden har han lyckats utomordentligt bra. Något som ni "kids" inte riktigt förstår er på, skrattar lite åt jämförelsen med Avicii

Jag jämförde houselåten med avicci inte trance låten... det var en person som kapade tråden med en house låt. Skrattar lite åt dig som inte ser det ;)....

Det jag menade med avicci är att han har melodier och slingor som gör att man direkt vet att det är avicci vilket är något som house låten saknar, man glömmer bort den direkt och därför är den inte bra. Houslåten är väldigt typisk och väldigt tråkig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paprikum:

Fast nu snackar du ju om trådskaparens låt, inte trådKAPARENs.
Trådskaparens låt har jag inga invändningar mot, den låter som tränz ska göra.

Däremot det där house-dunket som Jacob bidrog med, är inte tränz, vilket han även klargjorde i sin första hijack-post.

Skrivet av AlvarBerglind:

Jag jämförde houselåten med avicci inte trance låten... det var en person som kapade tråden med en house låt. Skrattar lite åt dig som inte ser det ;)....

Det jag menade med avicci är att han har melodier och slingor som gör att man direkt vet att det är avicci vilket är något som house låten saknar, man glömmer bort den direkt och därför är den inte bra. Houslåten är väldigt typisk och väldigt tråkig.

Jaha, jag skummade nog lite snabbt haha Jag är trött och blind uppenbarligen, jokes on me! ;D

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Jaha, jag skummade nog lite snabbt haha Jag är trött och blind uppenbarligen, jokes on me! ;D

Ingen fara, jag bjuder på tobak.

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jscrub123:

Som det står: DET ÄR HOUSE, INTE TRANCE

oj va vi skrek lysnade du för högt så du blev döv eller? haha...

kan nog säga som så jag va lite på lyset igår så jag tänkte nog inte alls när jag skrev, så vist det va house och jag sa det åxå låten va inte dålig men föll mig inte i smaken direkt.

har dock inte fått mitt svar på hur folk skapar musiken nu förtiden menar det är nästan fusk med att skapa den i cubase/ fruty loop programmen. Jag såg en på youtube som på loppet av 10 minuter skapade en likvärdig låt som basshunter. skälv kör jag bara Riktiga synthar via sequensers osv känns som mycket roligare.

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Mina 2 öre: Början fattar jag inte alls. Tråkig tråkig! Detsamma gäller slutet. Mittendelarna var helt ganska bra! Fred.

Permalänk
Medlem

TS du väckte min gnista att producera! Har inte producerat nåt seriöst på flera år.
Här är mitt trancebidrag: https://soundcloud.com/pontooz/a-project
Kör egna sylenth1 och några nexus synthar. Beatet är från ett Vengeance Soundpack.

Fokuset ska ligga på pump och melodi så...
Feedback? All feedback uppskattas, även negativ.

Är ju inte direkt nån superstjärna själv, men ska försöka ge nån sorts feedback:

Skrivet av Strukt:

Fipplar med musik lite då och då när tid finns. Nu har jag knåpat ihop en ganska standard Trance låt. Det var det som var målet.

Vad tycks?

https://soundcloud.com/bjornar-1/bjokib-epix

Du har gjort en bra standardlåt! Låten verkar klar, men den är helt platt så... bara mastera på!

I mitt tycke bör du rensa upp i basområdet. I överlag är ljuden kring basområdet rätt rörigt, speciellt när låten kickar igång.
EQa bort bas från den mörkaste paden för att ge basgången utrymme.
Ljudbilden är platt, försök skapa dynamik/intresse att lyssna med stereoseparation, phase, layering på syntharna.
Flanger på en pad kan skapa en vandrande känsla eller 303ljud på en synth vilket blir en fin variation!

Vet inte, riktigt vad du söker efter för feedback mer än så, eftersom att låten låter opolerad.
Vill du förbättra låten mer eller söker du råd till nästa låt?

Skrivet av jscrub123:

Lånar tråden till min senaste skapelse inte Trance, utan House, men jag hoppas att ni gillar den iallafall

http://soundcloud.com/jacob-stenqvist/panda-original-mix-jaco...

Citera vid feedback, så att jag ser

Låten är bra. Mina tankar kring förbättring:
Pröva equalizern! Får nästan ont i öronen av hur opolerat varenda synth låter. Satsa på cleanare sound.
Whitenoiset som är sidechainat distar (kan va kompressionsproblem på soundcloud inte säker).
Synthen som är layerad med pianot hörs knappt. Med stereoseparation och phase så kan du framhäva den utan att höja volymen.
Pianot låter som ett preset.
Kläm in lite percs och hihats i låten.
Mjukare övergång i volym/cutoff. Noise vid 2:09 klipper helt plötsligt pga en fadein.

Istället för att köra repeat på hela låten efter 2 min, så kan ni göra ett break. Typ det där typiska ap-dunkar-breaket som varenda j*vel på dansgolvet börjar hoppa som en gorilla med armarna i luften?

Skrivet av Tranceguy:

oj va vi skrek lysnade du för högt så du blev döv eller? haha...

kan nog säga som så jag va lite på lyset igår så jag tänkte nog inte alls när jag skrev, så vist det va house och jag sa det åxå låten va inte dålig men föll mig inte i smaken direkt.

har dock inte fått mitt svar på hur folk skapar musiken nu förtiden menar det är nästan fusk med att skapa den i cubase/ fruty loop programmen. Jag såg en på youtube som på loppet av 10 minuter skapade en likvärdig låt som basshunter. skälv kör jag bara Riktiga synthar via sequensers osv känns som mycket roligare.

Utveckla vad du menar att Cubase/FL Studio (Fruity Loops) nästan är fusk?

Skapa musik är en vetenskap med tonvis olika tekniker/moment. Det roligaste är väl att göra en bra låt och några väljer bort att tweaka egna ljud i en synthesizer. Finns många synthesizers som man kan köra som plugin till FL Studio och då blir det väl the real deal?

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pontooz:

TS du väckte min gnista att producera! Har inte producerat nåt seriöst på flera år.
Här är mitt trancebidrag: https://soundcloud.com/pontooz/a-project
Kör egna sylenth1 och några nexus synthar. Beatet är från ett Vengeance Soundpack.

...........
Utveckla vad du menar att Cubase/FL Studio (Fruity Loops) nästan är fusk?

Skapa musik är en vetenskap med tonvis olika tekniker/moment. Det roligaste är väl att göra en bra låt och några väljer bort att tweaka egna ljud i en synthesizer. Finns många synthesizers som man kan köra som plugin till FL Studio och då blir det väl the real deal?

Jo ja jag Lyssnade på din låt och gav den ett inlägg . jag gillade detta helt klart trots det va säkert rätt simpelt då du troligen har mer kunskaper en jag. Troligen där för att jag inte gillar mjukvarurelaterat och det är mest för att jag skälv inte har kunskapen med det. Skulle gärna vilja ha lektioner i hur jag skall gå tillväga. känns fel samtidigt att köpa synthat som man inte behärskar men men dyr hobby. Jag köper en till i morgon en Roland Fantom X7a. Beggad om inget händer. Har altid gillat att bara leka. Jag är notblind men har lyckats med hjälp av gehör lyckats lära mig många låtar allt från trance till klassiskt. Köpte som barn en gammal yamaha psr 16 Lyckades lära mig på gehör demosången ( https://www.youtube.com/watch?v=_VCRKN-PAXg ) som fanns. sluta med att jag tog kontakt med min musikläraren vi pluggade in den och sen körde vi den ofentligt inför publik. lite kul när man nu va 11 år gammal. ok intresse klubben antecknat men va lite kul att bara skriva av sig.

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontooz:

TS du väckte min gnista att producera! Har inte producerat nåt seriöst på flera år.
Här är mitt trancebidrag: https://soundcloud.com/pontooz/a-project
Kör egna sylenth1 och några nexus synthar. Beatet är från ett Vengeance Soundpack.

Fokuset ska ligga på pump och melodi så...
Feedback? All feedback uppskattas, även negativ.

Är ju inte direkt nån superstjärna själv, men ska försöka ge nån sorts feedback:

Du har gjort en bra standardlåt! Låten verkar klar, men den är helt platt så... bara mastera på!

I mitt tycke bör du rensa upp i basområdet. I överlag är ljuden kring basområdet rätt rörigt, speciellt när låten kickar igång.
EQa bort bas från den mörkaste paden för att ge basgången utrymme.
Ljudbilden är platt, försök skapa dynamik/intresse att lyssna med stereoseparation, phase, layering på syntharna.
Flanger på en pad kan skapa en vandrande känsla eller 303ljud på en synth vilket blir en fin variation!

Vet inte, riktigt vad du söker efter för feedback mer än så, eftersom att låten låter opolerad.
Vill du förbättra låten mer eller söker du råd till nästa låt?

Kolla upp synthen Spire (http://www.reveal-sound.com), den slår Nexus och sylenth ned i stövlarna ...

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk

Ett tips som jag inte tänkte på förut. Du kan testa slänga upp den på Soundcloud, det är ett ganska stor sida för musikintresserade där folk kan kommentera andras låtar, finns stora artister även där och en del indie.

Permalänk
Medlem

Nu är den helt klar och det är nog sista uppdatering jag kommer göra i tråden. Själva grunden i låten är ungefär likadan men, jeg har gjort några ändringar i mixen. Jag har plockat bort dom loopar (trummor) jag har använt och gjort det själv istället. Introt är ändrat lite för att göra det lite mer intressant. Slutet är också ändrat lite.

Gillar du låten är det trevligt. Älskar du den får du gärna dela soundcloud länken (första inlägget) vidare med dina Facebook / twitter vänner. Ingen tvång givetvis. Gillar du inte så ska du inte.

Trevlig vidare helg så får vi se när nästa alster kommer..

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Strukt:

Nu är den helt klar och det är nog sista uppdatering jag kommer göra i tråden. Själva grunden i låten är ungefär likadan men, jeg har gjort några ändringar i mixen. Jag har plockat bort dom loopar (trummor) jag har använt och gjort det själv istället. Introt är ändrat lite för att göra det lite mer intressant. Slutet är också ändrat lite.

Gillar du låten är det trevligt. Älskar du den får du gärna dela soundcloud länken (första inlägget) vidare med dina Facebook / twitter vänner. Ingen tvång givetvis. Gillar du inte så ska du inte.

Trevlig vidare helg så får vi se när nästa alster kommer..

Tycker låten är bra nu, den låter som gamla trance låtar gör vilket var idén. Så du har ju helt klart lyckats, dock så lyssnar inte så många på trance längre. Men varför ska det stoppa en...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlvarBerglind:

Tycker låten är bra nu, den låter som gamla trance låtar gör vilket var idén. Så du har ju helt klart lyckats, dock så lyssnar inte så många på trance längre. Men varför ska det stoppa en...

Tala för dig själv, Lyssnar fortfarande på trance och kommer nog lyssna på det tills jag dör.
Anledningen till att det är mindre folk som lyssnar på det tror jag är för att det har släppts mycket skit på senaste, men ibland kan det släppas riktigt bra musik.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Lyssnade på den och tycker den är helt klart godkänd men det är svårt att inte få lite retrovibbar. Någon nämnde Rank 1 tidigare, spot on Värst modern kändes den inte.

Håller med att den är alldeles för kort för att vara en Trance låt. Outro följer inte riktlinjerna vilket gör att det kan bli svårt ha med låten i en DJ mix.

Skrivet av AlvarBerglind:

Tycker låten är bra nu, den låter som gamla trance låtar gör vilket var idén. Så du har ju helt klart lyckats, dock så lyssnar inte så många på trance längre. Men varför ska det stoppa en...

Eh, va? EDM har blivit enormt mycket större på sistonde med hjälp av jättar som Above & Beyond, Armind Van Buuren, Tiësto, Deadmau5 osv. Tyvärr är Sverige ett kasst land att bo i om man gillar Trance men dra till Holland, Tyskland, England, Brasilien, USA och se DJs spela på festivaler inför hundratusentals personer samt att de finns klubbar dedikerade för sådan musik.

Såg Ferry Corsten i Göteborg för några år sedan och det var inte mycket folk på stället :/ Dock var konserten episk! Såg även Above & Beyond i Sthlm förra året och då var stället fullsatt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Generellt jävligt skön! Början av låten är lite seg men helt okej, blev dock riktigt avtänd vid 1.37 då den inte drog igång alls. Ta bort partiet 1.37-2.04 så har du sålt in den hos mig

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!