Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Telia Sonera testar gigabithastighet genom kopparnätet

Permalänk
Avstängd

Vad 90% av personerna i tråden inte fattar är att inte alla bor i såkallade storstäder,så där faller fiber och kabel rakt av,och ändå fortsätter dom skriva och gnälla i sin inskränkta storstadsmentalitet.Tyvärr:(
Väx upp och se verkligheten utanför eran sfär snälla?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Skrivet av tintinj:

Men för oss som är fast med kopparnätet som val då det kommer till bredband är högre hastighet något intressant. Vi kan inte tvinga hyresvärden att dra in dyra fiber. Dock tycker jag att de borde lägga tid på att utveckla VDSL som går på längre avstånd istället. Det gamla sunkiga ADSL är inte hållbart längre.

Min BRF har 28 lägenheter, Telia drog in fiber gratis hos oss.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikingone:

Min BRF har 28 lägenheter, Telia drog in fiber gratis hos oss.

Mot att dom får ensamrätt de närmaste 10 åren?

Permalänk
Skrivet av Tuxis:

Mot att dom får ensamrätt de närmaste 10 åren?

De hade ett utgångsbud som låg någonstans där men så blev det inte, stannade på runt hälften.
Men om de hade fått ensamrätt i 10 år, vilken roll hade det spelat? ADSL som vi hade innan finns kvar, fibern är valfri (ingen gruppanslutning).
Telias nät är tokstabilt (här) och levererar de hastigheter man "lovar".
Åren de fick har gått nu men ingen har väckt frågan att byta leverantör...

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Vad 90% av personerna i tråden inte fattar är att inte alla bor i såkallade storstäder,så där faller fiber och kabel rakt av,och ändå fortsätter dom skriva och gnälla i sin inskränkta storstadsmentalitet.Tyvärr:(
Väx upp och se verkligheten utanför eran sfär snälla?

1000Mbit med kopparnätet kommer garanterat inte nå ut till landsbyggden heller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alpha77:

1000Mbit med kopparnätet kommer garanterat inte nå ut till landsbyggden heller.

Nej det är väl givet,men skulle jag med mina 400 meter till stationen kunna få åtminstone runt 200mbit istället för 60 som jag har nu för säg en hundring mer så skulle det lätt vara värt det:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift