Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Windows 8 till 8.1?

Har en Windows 8.0 skiva som jag funderar på installera. Undrar om man kan uppdatera den kostnadsfritt i windows update till 8.1 eller om man behöver köpa en 8.1 version?

Permalänk
Medlem

8.1 kan du uppdatera till gratis!

Permalänk
Medlem

Det är gratis, men det fungerar inte på Win 8 Enterprise om du nu råkar ha en sådan licens. Professional och standard går bra.

Permalänk

Ett tips är att ladda hem en 8.1-iso, installera med en 8.1-install key och sen aktivera med din egna nyckel när det är installerat. Då slipper du uppgraderingssteget.

Så gjorde jag med min Asus-laptop som kom med 8. Jag hämtade ut nyckeln med en keyfinder, sen installerade jag om den helt med en 8.1-skiva från Dreamspark för att slippa all bloatware.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunatech:

Det är gratis, men det fungerar inte på Win 8 Enterprise om du nu råkar ha en sådan licens. Professional och standard går bra.

Det går även med Enterprise dock inte via windows store.

http://winsupersite.com/windows-8/windows-81-tip-upgrade-wind...

Permalänk
Medlem

Det går att uppdatera gratis i Windows store. Se dock till att du har kört Windows update innan, annars "går det inte" att hitta i Windows store, det var iaf jag tvungen att göra innan jag skulle installera mitt 8.1.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!