WOW verkar dött ut på vissa servrar

Permalänk

WOW verkar dött ut på vissa servrar

Hejsan
Skulle lira lite Wow med min Panda warrior spöa nån big ass drake på timeless isle till min förvåning fanns ingen där sten dött på timeless och pandaria överlag kollade population=low på de felsta RP servrar dör WOW ut lite nu eller?
medium på vissa high på andra nån full men allra flesta var PVP eller normal servrar känner inte för att skapa en ny snubbe att lvla upp jobbade innnan jul på att få köra orgrimmar.
Men nu verkar det dött att ens få hjälp med draken på timeless för nån månad sen myllrade servern med folk nu ingen nästan.
äsch får väl lägga ner Wow då verkar det som.
Trist men så är det väl bara

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Jag har slutat spela för 3 år sedan. Blev glad eftersom jag fick uppleva andra mycket roligare spel utan att förlora pengar i månaden.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Inaktiv

Slutade för 7 år sedan. Inga av mina kompisar spelar än tror jag. Möjligtvis en person!

Permalänk
Medlem

Jo, det dör.. Spelade för nyligt i höstas.. Det var fan inte kul alls.. Så la ner skiten, spelet är verkligen inte som det var förut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns fortfarande realms som t.ex. Stormscale som blir locked ganska tidigt på eftermiddagen på helgerna Så där finns helt klart fortfarande spelare, men nuförtiden samlas alla på ett mindre antal realms eftersom dessa har en hög population. Därav har många realms dött ut

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem

Vi får väl se, kanske det kommer tillbaka lite spelare iom den nya expansionen?

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Nja, är väl fortfarande typ 8 miljoner aktiva account. Det är dock mellan patchar/exp samt att folk samlas på ett färre antal större servrar.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

X-Realm gör ju att man inte springer runt ensam och questar då man kopplas samman med alla servrar i battlegroup. Dock kan det bli lite ensamt i huvudstäder på low pop servrar.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ptja, du säger ju att du spelar på en RP server. Finns väl bara en stor RP-server i Europa, och 2 i USA vad jag vet. Resten är det dött på, då själva charmen med RP är väl just communityt vilket gör att dem samlas på en server.
Sen så är senaste raiden (Siege of Orgrimmar) generellt sett som top-3 alltime raids av communityt.
Spelar själv, har även spelat sedan Vanilla (closed beta), och jag tycker fortfarande det är kul. Första 2 raidsen av MoP var ganska pissiga, men sen blev det tusen gånger bättre med ToT och SoO

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Legopappa:

Hejsan
Skulle lira lite Wow med min Panda warrior spöa nån big ass drake på timeless isle till min förvåning fanns ingen där sten dött på timeless och pandaria överlag kollade population=low på de felsta RP servrar dör WOW ut lite nu eller?
medium på vissa high på andra nån full men allra flesta var PVP eller normal servrar känner inte för att skapa en ny snubbe att lvla upp jobbade innnan jul på att få köra orgrimmar.
Men nu verkar det dött att ens få hjälp med draken på timeless för nån månad sen myllrade servern med folk nu ingen nästan.
äsch får väl lägga ner Wow då verkar det som.
Trist men så är det väl bara

Och varför ska du döda draken på timeless?
Du kan bara invita folk från andra server och gå till deras timeless och vara där?

Får bara lära sig utnyttja spelets gränser

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag märker ingen större skillnad på min server (Khadgar). Den var inte så full av folk när jag migrerade dit för ett år sedan heller men jag tycker att det är alldeles lagom med folk där. Jag har en char på silvermoon och dit är det ibland kö när man vill logga in så den charen är nu parkerad

Permalänk
Inaktiv

Wow/blizzard är så snåla nu för tiden så att wow, ja håller på att dö ut. Wow är inte ens ett bra spel, bara beroendeframkallande! Testa ett BRA spel, tex. Brothers: A tale of two sons eller liknande