Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Konstiga blåskärmar, PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Permalänk

Konstiga blåskärmar, PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Hej sweclockers, jag behöver hjälp med mina random blåskärmar jag får. Jag har haft problemet ett tag, kan dock inte komma på något speciellt tillfälle då det började, dock känns det som om det har hänt oftare och oftare senaste tiden. Blåskärmarna uppstår när jag spelar, verkar vara oberoende av vilket spel det är. Det har fortsatt även fast jag har uppdaterat drivrutiner till grafikkortet och uppdaterat windows 8 till 8.1. Felmeddelandena jag får är IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL och PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA, kan ha fått någon annan också, dock inget som jag kommer ihåg. Jag har prövat att köra minnesdiagnostikprogrammet som finns i windows och där upptäcktes inga fel.

Jag har ingen aning om hur jag ska lösa problemet och vänder mig därför till er kära sweclockare, om något är otydligt eller utlämnat så säg bara till så ska jag göra mitt bästa för att svara. Specs finns i signaturen!

Tack på förhand

Visa signatur

System: Fractal Design R4 | i7 3770 | GTX 660 DC2 | Intel 330 120 GB | Seagate Barracuda 2 TB | Corsair Vengeance 16 GB | Asus P8Z77 Pro Thunderbolt | Fractal Design Newton R2 1000W | Ducky Mini mx blue | Logitech G300 | Qpad QH90 | Nokia Lumia 925 |

Permalänk
Avstängd

Båda de felkoderna indikerar konstigheter med minnet. Det kan bero på hårdvara men också på mjukvara eller drivrutiner. Kan du få med koderna som står efter felmeddelandena så kan du få lite mer exakt svar.

En sak det kan vara är antivirusprogrammet, så vilket sådant har du? Eller någon ny hårdvara, men jag antar att du hade nämnt om du hade installerat någon sådan när problemen började.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Båda de felkoderna indikerar konstigheter med minnet. Det kan bero på hårdvara men också på mjukvara eller drivrutiner. Kan du få med koderna som står efter felmeddelandena så kan du få lite mer exakt svar.

En sak det kan vara är antivirusprogrammet, så vilket sådant har du? Eller någon ny hårdvara, men jag antar att du hade nämnt om du hade installerat någon sådan när problemen började.

Hej, sedan jag köpte datorn för cirka ett år sedan har jag inte stoppat i några nya komponenter. Virusprogrammet jag använder är AVG. Nästa gång den kraschar ska jag försöka få med koden efter också!

Visa signatur

System: Fractal Design R4 | i7 3770 | GTX 660 DC2 | Intel 330 120 GB | Seagate Barracuda 2 TB | Corsair Vengeance 16 GB | Asus P8Z77 Pro Thunderbolt | Fractal Design Newton R2 1000W | Ducky Mini mx blue | Logitech G300 | Qpad QH90 | Nokia Lumia 925 |

Permalänk
Avstängd

Jag skulle nog testat ett annat AV-program. MS SE (eller Windows Defender) är gratis och lättdrivet om du har Windows 7 eller senare.