Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Ny dator startar inte om...

Hej,

Har precis köpt en ny dator från Komplett.se (Komplett Entry Gamer). När jag startar om datorn försätts min bildskärm i "standby" och det verkar nästan som om datorn försatts i viloläge och ingenting händer (har väntat i upp till 10min ett par ggr). Jag kan utan problem stänga av eller starta upp datorn, och allt annat funkar som det ska hittills. Men om jag väljer just "starta om" så verkar det som om den inleder processen men startar antingen inte upp igen, eller bildskärmen förlorar kontakt med datorn. Vet inte om det är nåt fel med själva omstarts-processen eller om nånting gör att den istället sätts i viloläge vilket gör att skärmen slår om till standby (dvs datorn är fortfarande på men skärmen blir svart och den lilla röda lampan blinkar som om datorn är avstängd). Detta händer oavsett om jag startar om genom att "manuellt" klicka på inställningar>starta om i menyn eller efter att jag uppdaterat något och klickar "ja" när jag får frågan om jag vill starta om.

Har testat bildskärmen med en annan dator och allt fungerar som det ska.

Jag har windows 8 och skärmen är en Samsung Syncmaster S24B370.

Jag kommer självklart kontakta Komplett.se support men de har stängt tills på måndag. Har ingen koll på hur duktiga de är där, men av det jag läst på sweclockers.com så verkar det som om folk här generellt är mycket smartare och duktigare än en random person som jobbar på datasupport (Dell/HP m.fl. iaf). Jag har tidigare löst flera dataproblem genom att bara söka på forumet här och läst lösningar men hittar ingenting som motsvarar mitt nuvarande problem även om flera verkar ha fått dåliga moderkort från Komplett.se.

Tack på förhand och hade fint!

-Björn