Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Jepp. (Allt du ser där iaf.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Det går inte att få in ios 7 på en 3GS på något sätt va?

Skulle nog inte ens vilja det, vilken sirap det skulle bli!

Skrivet av petterus:

Kan man råka illa ut om man jailbreakar? Är det olagligt? Vad är det egentligen?

Kort: Nej, dock bör du veta vad du installerar från Cydia t.ex. Det tillåter dig att "göra vad du vill" med mobilen, motsvarigheten för android är att "roota".

Skrivet av Madnezz:

Vanliga MP3-filer. Det går inte att spela nedladdad musik via Itunes då det inte går att "drag and drop" in dom i själva programmet. Som resultat går det inte att få in musiken i mobilen heller.

Skrivet av ToJa92:

Prova att välja File -> Add to Library... och därefter välja en mapp med låtar. Då borde de importeras till iTunes, om formatet stöds det vill säga.

För mig funkar Drag-n-drop till både iPad 2 och iPhone 5 i iTunes med mina vanliga mp3 låtar.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Även för mig fungerar det att drag n droppa filer in iTunes och in till min iPhone 5.

Skrivet av petterus:

Kan man råka illa ut om man jailbreakar? Är det olagligt? Vad är det egentligen?

Tänker även jag svara på denna då jag har lust.
iOS är väldigt kontrollerat av Apple. Vill du ändra utseende på din Musik app går det inte. Vill du ändra SMS app så går det inte. Vill du ändra standard webbläsare från Safari går det inte. Men med Jailbreak så går allt detta + mycket mycket mer, jailbreak gör att din telefon inte sitter i Apple-fängelset längre. Du tappar ingen funktionalitet, du får bara mer funktionalitet och möjligheter.

Jag har inte innan iOS 7 jailbreaket, jailbreakat själv. Och när iOS 7 kom tänkte jag "ah, det behövs inte. funkar fint som det är, animationerna är något sega men får väl acceptera det." men pga Twitter så blev jag lite insugen i det och gjorde det. Jag trodde inte jag skulle bli så beroende av det. Men i flera timmar satt jag de första veckorna och kollade och testade nya tweaks (tweak = små fixar på diverse saker, t.ex. inga namn under appar, bara ikoner). Pga av jailbreaket trodde jag att min batteritid blivit mycket sämre, men den har inte alls påverkats. Det som påverkade batteriet var det att jag satt i flera timmar och installerade och modifierade saker, och startade om telefonen flera 100 ggr.

Nu har jag iaf lugnat ner mig lite, och har inte allt för mycket visuella tweaks, utan bara mer funktionella, så som Scrobbl (scrobblar till last.fm automatiskt), biteSMS (kan snabbsvara ifrån lås skärmen eller inifrån en app, behöver inte gå in i Meddelande appen och göra det), CCToggles (använt detta för att göra om mitt kontrollcenter så det har en switch för 3G bl.a.), Controllers For All (spelar GTA San Andreas med PS3 kontroll på telefonen med detta tweak, inte nödvändigt, men sjukt att man kan göra det tycker jag)...

tl;dr vad gör jailbreak? -Gör att du kan ändra iOS precis som du vill. Fixa saker som irriterar dig med det (sega animationer...), lägg in saker du saknar, ta bort saker du inte behöver.

--
Om jailbreak är olagligt vet jag inte. Garantin slutar dock gälla (som jag förstår det), MEN bara tillfälligt, så länge du har jailbreak installerat. Du kan när som helst gå in i iTunes och återställa telefonen, så den blir som vanilla.
Du kan med jailbreak göra vissa dumma saker så att du sparar 1/3's godispåse, men det är bara dumt enligt mig.

--
Är det säkert? -Jag skulle säga att det är det. Det finns dock några saker att tänka på. Du bör t.ex. inte installera vad som helst. Tweaks som finns i standard repos'en i Cydia brukar kontrolleras så de inte är hokus pokus, men om du lägger in en mysko repo så får du väl hålla koll på det själv, (repo = tänk dig Cydia som en galleria för jailbreak tweaks. En repo är en affär i den gallerian. Du kan ha flera, och en del saker kan finnas hos flera.)
Om du installerar en OpenSSH server ska du dock se till att ändra ditt lösenord till det (står väldigt tydligt på OpenSSH guiden på framsidan av Cydia), annars kan någon logga in på din telefon via SSH och göra vad de vill.

---

Detta inlägg blev lite längre än vad jag tänkt mig, men om någon får hjälp av det är jag nöjd.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Någon annan som upplever att skärmen börjat flimra efter JB?
En respring löser problemet för mig, men det kommer tillbaka då och då.
Antar att det är ett tweak som ställer till det.

Permalänk
Skrivet av Keng:

Någon annan som upplever att skärmen börjat flimra efter JB?
En respring löser problemet för mig, men det kommer tillbaka då och då.
Antar att det är ett tweak som ställer till det.

Fungerar utan problem för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Riktigt stiligt! Vilka tweaks använder du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dezpite:

Riktigt stiligt! Vilka tweaks använder du?

Som sagt är allt du ser där från Springtomize 3.

- 75% storlek på ikoner.
- Inga labels på ikoner.
- Döljer bakgrunden på dock.
- 5 ikoner i bredd.
- Döljer batteriet.
- Döljer carrier.

Permalänk
Medlem

När jag minskar ikoner så blir det lite konstigt när jag går in i en mapp eller klickar på en ikon. Ikonen blir stor så att man ser den en millisekund innan appen startas. Någon som känner igen detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Som sagt är allt du ser där från Springtomize 3.

- 75% storlek på ikoner.
- Inga labels på ikoner.
- Döljer bakgrunden på dock.
- 5 ikoner i bredd.
- Döljer batteriet.
- Döljer carrier.

Jag måste vara efterbliven! Jag hittar inte var jag får bort texten på ikonerna på skrivbordet samt ändrar storlek och rader. Bara i mappar

Permalänk
Medlem
Skrivet av sickhouse:

Ser riktigt bra ut

Skrivet av Keng:

Någon annan som upplever att skärmen börjat flimra efter JB?
En respring löser problemet för mig, men det kommer tillbaka då och då.
Antar att det är ett tweak som ställer till det.

Aldrig hänt mig, om du inte menar att det flimrar till du när du låser telefonen? Detta händer om du har snabba animationer men inte justerat backlight durationen.

Skrivet av Keng:

När jag minskar ikoner så blir det lite konstigt när jag går in i en mapp eller klickar på en ikon. Ikonen blir stor så att man ser den en millisekund innan appen startas. Någon som känner igen detta?

Känner igen detta. Därför orkar jag inte köra med olika ikon storlekar eller andra ikoner

Skrivet av Dezpite:

Jag måste vara efterbliven! Jag hittar inte var jag får bort texten på ikonerna på skrivbordet samt ändrar storlek och rader. Bara i mappar

Har inte Springtomize installerat just nu, men har för mig att du hittar de under Ikoner eller Sidor menyn.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dezpite:

Jag måste vara efterbliven! Jag hittar inte var jag får bort texten på ikonerna på skrivbordet samt ändrar storlek och rader. Bara i mappar

Allt det där gör du under: Springtomize 3 > Pages.

Permalänk
Skrivet av Dezpite:

Jag måste vara efterbliven! Jag hittar inte var jag får bort texten på ikonerna på skrivbordet samt ändrar storlek och rader. Bara i mappar

Haha samma här! men fixade med någon annan tweak

Nöjd nu iaf

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Woohoo! FolderIcons funkar ju till iOS7!

Permalänk
Medlem

Finns det nån variant av KillBackground? Den och Activator var en grym kombo.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Finns det nån variant av KillBackground? Den och Activator var en grym kombo.

Jag gillar SwitchSpring.

Permalänk
Skrivet av Timpppa:

Finns det nån variant av KillBackground? Den och Activator var en grym kombo.

Killbackground låter som att man kan stänga ner alla appar, jag använder Slide2Kill 7 och fungerar utmärkt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Finns det nån variant av KillBackground? Den och Activator var en grym kombo.

CCSettings har en Kill Background-toggle.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Är det krångligt att öppna en spärrad I4? Går det överhuvudtaget?

Permalänk

Försvinner Jailbreak om jag gör en backup och återställer i iTunes?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Är det krångligt att öppna en spärrad I4? Går det överhuvudtaget?

Spärrad på vilket sett..?

Skrivet av juniorjesper:

Försvinner Jailbreak om jag gör en backup och återställer i iTunes?

Yes!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Har precis jailbreakat min nya iPad mini (retina) och försökte slänga på ett tema via winterboard. Det är dock bara cydias icon som ändras efter jag gör respring, även om jag kör "uicache" i terminalen först.

Någon som vet vad det här kan bero på?

Permalänk
Medlem

Fick också lust att lägga in ett tema, och i7cons heter det!

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Fick också lust att lägga in ett tema, och i7cons heter det!
http://puu.sh/704Ip

Snyggt, men vad heter modden som gör om mottagningstaplarna? Är det likadant i alla appar eller är bara i skrivbordet?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Snyggt, men vad heter modden som gör om mottagningstaplarna? Är det likadant i alla appar eller är bara i skrivbordet?

Ah, det är Bars (http://cydia.saurik.com/package/com.phoenix.bars/) ... Det är överallt, förutom i Cydia då Cydia inte laddar Substrate.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Ah, det är Bars (http://cydia.saurik.com/package/com.phoenix.bars/) ... Det är överallt, förutom i Cydia då Cydia inte laddar Substrate.

Tack så grymt mycket!

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

En annan fråga när man ändå håller på, min mail app meddelar inte vid nya mail. Dom dyker dock upp vid en respring eller liknande. Har push på i mailen. Vill ha nya mail när dom kommer, går det och lösa? Hittar ingenting konstigt i inställningar.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Fick också lust att lägga in ett tema, och i7cons heter det!
http://puu.sh/704Ip

Vad heter tweaket som du kan se datumet vid klockan?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

En annan fråga när man ändå håller på, min mail app meddelar inte vid nya mail. Dom dyker dock upp vid en respring eller liknande. Har push på i mailen. Vill ha nya mail när dom kommer, går det och lösa? Hittar ingenting konstigt i inställningar.

Du råkar inte använda Gmail? För mig så får jag push för hotmail och iCloud men Gmail kommer in var 15e minut eller när jag respringar. Om du använder gmail så är lösningen att använda GMail appen iaf

Skrivet av juniorjesper:

Vad heter tweaket som du kan se datumet vid klockan?

StatusModifier http://www.iphonehacks.com/2014/01/keep-track-free-memory-iph...

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Du råkar inte använda Gmail? För mig så får jag push för hotmail och iCloud men Gmail kommer in var 15e minut eller när jag respringar. Om du använder gmail så är lösningen att använda GMail appen iaf

Jopp visst använder jag Gmail. Ska testa Gmail appen genast. Tack för hjälpen än en gång!

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

oj, visste inte att swec hade en jailbreak tråd!

http://imgur.com/a/DQUwW#0

Galleri på hur min telefon såg ut för 2v sedan, mesta är det samma än idag.