Diablo 3 2.0.1 release!

Permalänk
Konsolgrävare

Diablo 3 2.0.1 release!

Diablo 2.0.1 har release imorgon!

Paragon 2.0
Loot 2.0
Massor med klass ändringar!
Guilder

Diablofans:
http://www.diablofans.com/news/47952-patch-2-0-1-will-be-live...

Blue post:
I guess now is soon enough

Ändringar:

Paragon 2.0 - Paragon levels are account wide instead of character specific. Each paragon level gives you a point to place in an attribute category.

Loot 2.0 - Loot is receiving a massive overhaul. Stat rolls on items are being tightened (75-100 vs 1-100) to make more items potentially good for you. Legendaries are receiving unique, build changing attributes. A new Smart Drop system is implemented to make more items that drop relevant to the class you are playing. Drop rates have been scaled back (quality over quantity) to stop the flood of mostly-useless items. Legendaries are also Bind on Account, but can be traded to friends who are within the same game as you when the item drops. There is a 2 hour time limit for the item to be traded, after which it is bound to you. Crafting has also been both simplified and expanded.

Clans and Communities - There are two new ways to interact with other players. You can be a part of a clan, which has a specific clan chat and clan notifications. You can only be a part of one clan at a time, and each clan has a cap of 120 members. You can also be a part of as many communities as you want, which are basically custom chat communities that have no member limit.

Difficulty Changes - The old Difficulty system has been thrown out, and now has been replaced by a new system. Monsters in game will constantly scale with your level. On top of that, you can adjust the difficulty by choosing the difficulty mode, ranging from Normal to Torment 6, for increased experience and rewards.

Reworked Skills - In line with the new items and other game changes, many skills have been reworked. Many have gained an elemental damage type and others have been scaled up or changed so that all the runes of each skill are a lot more viable than before.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Riktigt dålig timing Jag som ska iväg på kryssning imorgon med ett par jobbar kompisar Nu vill man ju vara hemma och lira lite av patchen Aja jobbar kompisar o skoj går före

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Såg detta imorse. Borde det inte stå att spelet blir nere för underhåll imorgon bitti isåfall? Inget om detta i varken BattleNet appen eller i spelklienten...

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Jag som är ledig imorgon, synd att jag lovat frugan att städa...
Får väl hoppas på att servrarna är nere till klockan 11 eller något så man inte missar någon speltid
Antagligen kommer man väl inte kunna logga in på hela dagen, som vanligt när jag lyckas vara ledig när något lanseras.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Hmmm, nu blev jag nästan sugen på att damma av D3 som jag inte rört typ på 8 månader

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Någon som är sugen att starta upp en swec-klan? Är lite sugen på att lira men inte på att lira själv :/

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Spajdah:

Riktigt dålig timing Jag som ska iväg på kryssning imorgon med ett par jobbar kompisar Nu vill man ju vara hemma och lira lite av patchen Aja jobbar kompisar o skoj går före

Fan vad seeeegt!

Skrivet av kokkojambo:

Såg detta imorse. Borde det inte stå att spelet blir nere för underhåll imorgon bitti isåfall? Inget om detta i varken BattleNet appen eller i spelklienten...

Håller med om att dom borde skiva det! men men http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/9863516261#15 Blue post! så det kommer!

Skrivet av trickysaer:

Hmmm, nu blev jag nästan sugen på att damma av D3 som jag inte rört typ på 8 månader

Samma här! har inte spelat på SJUKT längre! men blev riktigt taggad nu!

Skrivet av addek83:

Någon som är sugen att starta upp en swec-klan? Är lite sugen på att lira men inte på att lira själv :/

Låter som en underbar idé!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Om ni vill installera patchen innan så kan ni byta till Amerikas server och patcha!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Jag går gärna med i en Swec clan!

Adda Zeddios#2587 om ni vill lira

Permalänk
Medlem

Vad exakt händer med paragon levels?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kokkojambo:

Såg detta imorse. Borde det inte stå att spelet blir nere för underhåll imorgon bitti isåfall? Inget om detta i varken BattleNet appen eller i spelklienten...

Detta kom upp där idag http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/11883008285

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/9863516261 står det även "The 2.0.1 patch is being prepeared at the US servers right now with the maintenance. Currently there's no new information regarding the patch for EU."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av addek83:

Någon som är sugen att starta upp en swec-klan? Är lite sugen på att lira men inte på att lira själv :/

Vi fick i egenskap av officiell Fansite möjlighet att paxa vårt klan-namn redan för några veckor sedan. Redan i betan till Reaper of Souls var vi omkring 65 svenskar som samlades under vår fana. Känn er välkomna att haka på i vår kamp mot djävulens och hans gelikar

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av SvenskaDiablo:

Vi fick i egenskap av officiell Fansite möjlighet att paxa vårt klan-namn redan för några veckor sedan. Redan i betan till Reaper of Souls var vi omkring 65 svenskar som samlades under vår fana. Känn er välkomna att haka på i vår kamp mot djävulens och hans gelikar

Jag hakar gärna på ! Någon som vet när EU patchen går live?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

RiP in peace, WW barb :/.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

Jag hakar gärna på ! Någon som vet när EU patchen går live?

Maintenance är från 03:00 till 11:00 svensk tid, men eftersom det är en stor patch så kan vi förvänta oss att den blir förlängd.

Permalänk
Medlem

Jag hakar gärna också på en Swec klan, låter som en utmärkt idé!

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

tänkte testa lite så är det maintanance såklart

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Hm det där låter ju inte så dumt.
AH är borta nu också väl? Isåfall ska jag fan installera och testa igen.. Clearade normal med min wizard kort efter release och sen avinstallerade för jag inte gillade hur de balanserat loot vs AH och så där

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mekarawr:

Hm det där låter ju inte så dumt.
AH är borta nu också väl? Isåfall ska jag fan installera och testa igen.. Clearade normal med min wizard kort efter release och sen avinstallerade för jag inte gillade hur de balanserat loot vs AH och så där

AH försvinner när Reaper of Souls kommer

Permalänk
Medlem

Bara jag som får en massa WoW-vibbar av detta? Gillen, skalande monster och nya skill-träd...

Permalänk
Medlem

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/9873537287

"To apply patch 2.0.1 and complete all maintenance tasks we have had to extend maintenance until 15:00 CET.

We'll update here should this change at any point.

Thank you for your patience."

Som vanligt när man är ledig och tänkt spendera den lilla tid man har, när barnen är i skolan, på att spela lite...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk

Dom glömde skriva att gems är billigare att göra. superinflation igen på AH nu på just gems!

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Chef:

Dom glömde skriva att gems är billigare att göra. superinflation igen på AH nu på just gems!

Jaså? Jag tycker att priserna för en Star verkar vara normala i alla fall. Eller?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Satan i gatan vilken lista med uppdateringar. Måste spela lite i helgen och se hur det känns. Ladda upp inför expansionen också!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Konsolgrävare

knas! 1-55 PÅ 6 timmar nu sova!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Körde för första gången sedan release, klarade act1 och måste säga jag tycker det känns bättre. Så här borde det varit vid release från början, loot var vettigt, man fick inte så mycket skit hela tiden och det var roligt med de nya svårighetsgraderna osv.
Var lite negativ till d3 förut men nu känns det bättre så blir att köpa ROS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mekarawr:

Körde för första gången sedan release, klarade act1 och måste säga jag tycker det känns bättre. Så här borde det varit vid release från början, loot var vettigt, man fick inte så mycket skit hela tiden och det var roligt med de nya svårighetsgraderna osv.
Var lite negativ till d3 förut men nu känns det bättre så blir att köpa ROS.

Håller med fullständigt. Tyckte det var lite för stelt innan, men Blizz har blåst nytt liv i det nu!

Tyvärr läste jag tydligen inte på tillräckligt innan jag startade upp min HC DH, hon gick sitt öde till mötes hos farbror Belial Kändes verkligen att de gjort om systemet då det tog myyycket längre tid att döda monster. Men jag är mer taggad att börja om nu, även att jag förlorat en 48 barb och min 26 DH under loppet av några dagar...

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Diablo 2.0.1 har release imorgon!

Paragon 2.0
Loot 2.0
Massor med klass ändringar!
Guilder

Diablofans:
http://www.diablofans.com/news/47952-patch-2-0-1-will-be-live...

Blue post:
I guess now is soon enough

Ändringar:

Paragon 2.0 - Paragon levels are account wide instead of character specific. Each paragon level gives you a point to place in an attribute category.

Loot 2.0 - Loot is receiving a massive overhaul. Stat rolls on items are being tightened (75-100 vs 1-100) to make more items potentially good for you. Legendaries are receiving unique, build changing attributes. A new Smart Drop system is implemented to make more items that drop relevant to the class you are playing. Drop rates have been scaled back (quality over quantity) to stop the flood of mostly-useless items. Legendaries are also Bind on Account, but can be traded to friends who are within the same game as you when the item drops. There is a 2 hour time limit for the item to be traded, after which it is bound to you. Crafting has also been both simplified and expanded.

Clans and Communities - There are two new ways to interact with other players. You can be a part of a clan, which has a specific clan chat and clan notifications. You can only be a part of one clan at a time, and each clan has a cap of 120 members. You can also be a part of as many communities as you want, which are basically custom chat communities that have no member limit.

Difficulty Changes - The old Difficulty system has been thrown out, and now has been replaced by a new system. Monsters in game will constantly scale with your level. On top of that, you can adjust the difficulty by choosing the difficulty mode, ranging from Normal to Torment 6, for increased experience and rewards.

Reworked Skills - In line with the new items and other game changes, many skills have been reworked. Many have gained an elemental damage type and others have been scaled up or changed so that all the runes of each skill are a lot more viable than before.

Fy fan... testade igår och hela min barbar med virvelvind är helt förstörd efter all ändring =/
Någon som har en bra build som de hunnit testa med barbar?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

För er som spelar HC, kolla om ni har en vän som kan boosta upp er igen!;) Gjorde det på en kompis igår, 1 - 60 på kanske 1h, och då lvlade jag själv under tiden.. har ingen toppen dps, men har man det så kan man göra detta på max 15 min!

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smerof:

För er som spelar HC, kolla om ni har en vän som kan boosta upp er igen!;) Gjorde det på en kompis igår, 1 - 60 på kanske 1h, och då lvlade jag själv under tiden.. har ingen toppen dps, men har man det så kan man göra detta på max 15 min!

Hur görs detta på bästa sätt? Skall man köra igenom som vanligt med boost, eller köra på en högre svårighetsgrad (och då riskera att bli oneshottad)?

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2