Permalänk
Medlem

Window 7 problem?

Hej!
Jag byggde precis en ny data och bestämde för att köpa w7 64bit home premium.
Men nu när allt är instllerat och klart så står det att jag bara har w7 32bit :S
är det bara att ominstallera eller finns det nåt som man måste göra för att få 64 bit?

Mvh Jonathan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wo0ntee:

Hej!
Jag byggde precis en ny data och bestämde för att köpa w7 64bit home premium.
Men nu när allt är instllerat och klart så står det att jag bara har w7 32bit :S
är det bara att ominstallera eller finns det nåt som man måste göra för att få 64 bit?

Mvh Jonathan

Ska vara två versioner på skivan Men jag har knappt använt CD:n som följer med. Kör instal genom USB.

Kan du länka vilken win 7 licens du köpte? Så man kan se själv.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wo0ntee:

Hej!
Jag byggde precis en ny data och bestämde för att köpa w7 64bit home premium.
Men nu när allt är instllerat och klart så står det att jag bara har w7 32bit :S
är det bara att ominstallera eller finns det nåt som man måste göra för att få 64 bit?

Mvh Jonathan

Är det Retail du köpte så finns där både 32bit och 64bit, köpte du en OEM så borde det stå på skivan, om det är 32bit så har du köpt fel? eller fått fel skiva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exeo:

Är det Retail du köpte så finns där både 32bit och 64bit, köpte du en OEM så borde det stå på skivan, om det är 32bit så har du köpt fel? eller fått fel skiva

Det är OEM och det står 64 bitars version på skivan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wo0ntee:

Det är OEM och det står 64 bitars version på skivan

Varifrån köpte du Windows DVD skivan?

Och var står det i operativsystemet att det är 32Bit?

Men om skivan är felmärkt och du vill ha Windows 7 Home Premium Svenska 64Bit så kan du ladda hem en Windows Professional 7 ISO Svenska 64Bit och lägga över den på ett USB minne, ta sedan bort ei.cfg filen i mappen sources som ligger på USB minnet då kan du välja W7 Home Premium vid installationen av Windows.

Och eftersom licensnyckeln till W7 Home Premium 32Bit fungerar lika bra till W7 Home Premium 64Bit så kan du använda samma licensnyckel.

I denna guide hittar du en länk till Windows 7 Professional SP1 Svenska x64 ISO http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Varifrån köpte du Windows DVD skivan?

Och var står det i operativsystemet att det är 32Bit?

Men om skivan är felmärkt och du vill ha Windows 7 Home Premium Svenska 64Bit så kan du ladda hem en Windows Professional 7 ISO Svenska 64Bit och lägga över den på ett USB minne, ta sedan bort ei.cfg filen i mappen sources som ligger på USB minnet då kan du välja W7 Home Premium vid installationen av Windows.

Och eftersom licensnyckeln till W7 Home Premium 32Bit fungerar lika bra till W7 Home Premium 64Bit så kan du använda samma licensnyckel.

I denna guide hittar du en länk till Windows 7 Professional SP1 Svenska x64 ISO http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Det står i windows filen x86.
Jag ska testa det.
Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wo0ntee:

Det står i windows filen x86.
Jag ska testa det.
Tack

Har du kollat om det står 64Bit i System? som du hittar genom via Kontrollpanelen > System och säkerhet > System.

Edit: Även jag har en mapp på hårddisken C: som heter Program (x86) men detta är helt normalt om man har W7 64Bit som operativsystem.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Har du kollat om det står 64Bit i System? som du hittar genom via Kontrollpanelen > System och säkerhet > System.

Edit: Även jag har en mapp på hårddisken C: som heter Program (x86) men detta är helt normalt om man har W7 64Bit som operativsystem.

Jag kollade i spel och det gick endast att spela i 32bit läge.
Men jag gick fullretard såg att jag hade 64 bit men hade inte java i 64 bit