Vad kostar en dator som klarar LoL i high med 60fps?

Permalänk

Vad kostar en dator som klarar LoL i high med 60fps?

Hur mycket behöver man pröjsa för en dator som klarar lol på high+ och 60+fps?
Tack på förhand :*

Permalänk
Medlem

Lite mer behöver vi veta..
Men till en början, bärbar eller stationär?

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflect:

Lite mer behöver vi veta..
Men till en början, bärbar eller stationär?

Kolla vilken del av forumet tråden ligger i.....
Bärbara datorer: köpråd

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Bor du i Skåne så kan jag sälja en stationär burk som klarar av LoL på high +60 fps utan problem. En sådan rigg kan man komma undan billigt med

Visa signatur

Data:Vit | Tangentbord: Rött | Datamus: Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Kolla vilken del av forumet tråden ligger i.....
Bärbara datorer: köpråd

Ursäkta mig!

Men då jag inte är så väldigt kunnig med bärbara datorer lär mina tips vara ganska dåliga, men vet att Lenovo gör bra datorer.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

Inte jätte mycket
Enligt denna (LÄNK) tråden så

Citat:

Runs at 60 fps on my net book that has horrible hardware:
i3 2.4 ghz processor
intel gma 4500MHD

Så ja nästan vilken laptop som helst över 4000 skulle jag gissa, dock skulle jag lägga min budget vid säg 6-6,5K och kanske se till att få något lite stadigare

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Inte jätte mycket
Enligt denna (LÄNK) tråden så

Så ja nästan vilken laptop som helst över 4000 skulle jag gissa, dock skulle jag lägga min budget vid säg 6-6,5K och kanske se till att få något lite stadigare

Vet du någon bra för de priset då? länk tack

Permalänk

På de 10 minuter jag kollade nu så ser väl denna rätt lämplig ut
https://www.komplett.se/acer-aspire-e1-772g-173-hd/805344#!ta...

Sitter dock på jobbet så kan inte rota ner mig för mycket

Annars om du tänkt dig sationärt är det ju väldigt lätt att dra hem en komplett pc från Komplett eller inet. Komplett Gamer i05 har varit ett prisvärt köp förr (tror jag), då det är rätt billigt, om man inte är insatt i det och vill plocka ihop en själv.
Har inte allt för bra koll på hur inet's sortiment ser ut.

Om inte jag är helt ute och cyklar så är LoL ett CPU-tungt spel, före GPU.

Har heller inte uppfattat om du letar stationär eller bärbar. Blir svårt att leta upp något lämpligt, och ännu svårare utan en budget att hålla sig till.

Permalänk
Medlem

Acer skulle aldrig jag köpa.. inte med alla som jag fått laga och fixa. Rent skräp..

Här har du lite att välja på i prisintervallet iaf.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=353#rparams=l=s16252349...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Acer skulle aldrig jag köpa.. inte med alla som jag fått laga och fixa. Rent skräp..

Här har du lite att välja på i prisintervallet iaf.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=353#rparams=l=s16252349...

Kan nog vara sant att Acer inte är något i toppskikt. Använder sällan laptop, då jag inte äger någon själv. Blir bara när man besöker mor och far.

Däremot har jag ofta inbillat mig att Asus gör rätt bra saker, de gånger jag stött på det. Kan även se att du, DaBone, har en viss "thing" för Asus, om jag bedömmer dig rätt

Så till TS:
Genom länken till prisjakt så kollade jag lite snabbt, då främst på Asus, kollade inte tex Lenovo, som någon tidigare nämnde. Men någon av följande kanske kan vara något. Någon annan får väl gärna kolla om det kan vara bra val, eller om jag är helt ute på åkern och åker.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2243929

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1901433

Dessa är dock bara några exempel jag själv skulle siktat på, om jag var ute efter bärbar. Är inte särskilt insatt i laptops alls.

Permalänk
Skrivet av Haschmanter:

På de 10 minuter jag kollade nu så ser väl denna rätt lämplig ut
https://www.komplett.se/acer-aspire-e1-772g-173-hd/805344#!ta...

Sitter dock på jobbet så kan inte rota ner mig för mycket

Annars om du tänkt dig sationärt är det ju väldigt lätt att dra hem en komplett pc från Komplett eller inet. Komplett Gamer i05 har varit ett prisvärt köp förr (tror jag), då det är rätt billigt, om man inte är insatt i det och vill plocka ihop en själv.
Har inte allt för bra koll på hur inet's sortiment ser ut.

Om inte jag är helt ute och cyklar så är LoL ett CPU-tungt spel, före GPU.

Har heller inte uppfattat om du letar stationär eller bärbar. Blir svårt att leta upp något lämpligt, och ännu svårare utan en budget att hålla sig till.

Vilken del av forumet är jag i? Bärbar eller Stationärt? Jag är i bärbar..

Permalänk

Min budget är väl runt 6k btw.. gärna billigare om det går

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av luufmeister:

Min budget är väl runt 6k btw.. gärna billigare om det går

Stationärt går definitivt, med en bärbar så skulle jag nog vara glad om medium aldrig hamnade under 60.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haschmanter:

Kan nog vara sant att Acer inte är något i toppskikt. Använder sällan laptop, då jag inte äger någon själv. Blir bara när man besöker mor och far.

Däremot har jag ofta inbillat mig att Asus gör rätt bra saker, de gånger jag stött på det. Kan även se att du, DaBone, har en viss "thing" för Asus, om jag bedömmer dig rätt

Acer tillhör bottenskiktet enligt mig...

ASUS har haft bra kvalité de senaste åren tycker jag, men senaste året tycker jag mig sett det dala... tyvärr.

Det blir ju ofta så efter några år att företaget har jobbat upp ett namn med kvalité och sedan får de för sig att de ska tjäna ännu mera pengar och sänker kvalitétsmässigt. För de har ju en stadig fanclub av köpare som vet vad de får. Men det straffar sig och kunderna flyr..

Ett av de mer kända märkena som är ett typexempel är väl LG.. Innan de hette LG var de Goldstar och alla som har varit i kontakt med det märket vet vad låg kvalité är för något. Man kunde vara glad om ens bärbara CD-spelare höll en vecka ungefär..
De körde företaget i botten och bytte namn till LG.. LG skulle satsa på kvalité hette det.. gjorde hyffsat bra grejer i några år, men sedan dalar det igen.
Köpte en Blue-rayspelare från LG och har väl kört sammanlagt 40-50st DVD:er och den la av....... Läsarmen hade pajat.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av anon185723:

Stationärt går definitivt, med en bärbar så skulle jag nog vara glad om medium aldrig hamnade under 60.

Länka en sådan stationär då! :?

Permalänk
Skrivet av luufmeister:

Länka en sådan stationär då! :?

Denna rekommenderade jag för en kompis som ville ha en bärbar och hade budget på 5K kr. Dock så kan man öka lite grejer som ram m.m.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6500190/2014-02-18

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Skrivet av ALBiiJONzz:

Denna rekommenderade jag för en kompis som ville ha en bärbar och hade budget på 5K kr. Dock så kan man öka lite grejer som ram m.m.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6500190/2014-02-18

Vad tycker han om den då? hur fungerar den för han?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALBiiJONzz:

Denna rekommenderade jag för en kompis som ville ha en bärbar och hade budget på 5K kr. Dock så kan man öka lite grejer som ram m.m.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6500190/2014-02-18

Släng den dära moderkortet, har den och är väldigt missnöjd, har även haft mycket problem med den. Rekommenderar verkligen ATX moderkort då de är bättre.

Visa signatur

[Dator] CPU: AMD FX 8350 @ 4.8Ghz | CPU Cooler: Hydro h100 | RAM: 12GB Corsair Vengeance 1600MHz | PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD: WD Blue 1TB | GPU: PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC 3GB | MOBO: Gigabyte GA-990FXA-UD3 rev 4.0 | OS: Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Acer skulle aldrig jag köpa.. inte med alla som jag fått laga och fixa. Rent skräp..

Här har du lite att välja på i prisintervallet iaf.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=353#rparams=l=s16252349...

Skrivet av Haschmanter:

Kan nog vara sant att Acer inte är något i toppskikt. Använder sällan laptop, då jag inte äger någon själv. Blir bara när man besöker mor och far.

Däremot har jag ofta inbillat mig att Asus gör rätt bra saker, de gånger jag stött på det. Kan även se att du, DaBone, har en viss "thing" för Asus, om jag bedömmer dig rätt

Alla laptop-tillverkare har bra och dåliga modeller, att gå efter märke när det kommer till elektronik är fan alltid extremt korkat då nästan alla kör med oems iaf. Acer har flera bra modeller, deras gamla timeline x hade flera bra datorer. Lika så deras nya s3 och v5. https://www.inet.se/produkt/1970933/acer-aspire-v5-573g-i5-8g... Denna låg ute för under 7k innan, visa en annan laptop i den prisklassen med en 1080p ips-panel, dedikerat grafikkort, bakgrundbelyst tangentbord och faktiskt bra byggkvalitet. Asus har också riktiga skitmodeller men jag klankar inte ner på deras zenbook-serie för det, lika lite som att jag klankar ner på corsairs AX-serie för att deras gamla CX-serie var dålig. Värt att nämna är dock att asus har två års garranti som standard till skillnad mot mot acer som bara har ett år.

Skrivet av luufmeister:

Min budget är väl runt 6k btw.. gärna billigare om det går

OT. Dessa två ser rätt prisvärda ut http://www.dustinhome.se/product/5010774846/lenovo-thinkpad-e... om du vill ha 1080p skärm http://cdon.se/hemelektronik/acer/acer-v5-573g-54208g50akk-i5...

Permalänk

Vad gör ett Geforce GT 750M i FPS på high?
Är de bättre än ett 740m? eller ett 720M?

Permalänk
Medlem

USCH va jag avskyr folk som trashtalkar om Acer och inte vet ett skit om Acer öht!

Dessa folk är värre än trolls, no offence. Jag kan stå emot forumstroll men jag kan inte hantera sheeps-attityd som bara följer strömmen och hakar på så fort andra påbörjar trenden.

Om folk verkligen vill ha ett rättvis bild utav verkligen så bör de skaffa sig lite mer info innan de slänger ur sig alla dessa påstående.

Angående ämnet:

Precis som sKRUVARN skrev där uppe. Acer har faktiskt riktigt fina modeller som funkar hur bra som helst och det är TimelineX och nu den här nya serien med V5! De andra modellerna däremot vet jag inte mycket om men att generalisera alla Acer-modeller för skit är som att kalla alla invandrare för att vara kriminella. Ni fattar poängen. Nog ska man vara lite mer specifik innan man generaliserar. Alla modeller är inte skit.

Jag äger själv både TimelineX och V5 och kan bekräfta att de rullat på som stridsvagnar. V5:an kan jag också bekräfta att du kan lätt köra högsta settings på 1920 * 1080 på lol och ändå får stadigt 60 fps! Jag är hardcore fan utav League of Legends så för mig köpte jag faktiskt V5:an just för att lira League med stabil 60 fps. OBS: Se till att köpa laptop med Geforce GT 750M, det är det bästa grafikkortet du kan få för den prisklassen du är ute efter. Det var iaf med GT750M som jag fick 60 fps stabilt i highest settings.

Permalänk
Skrivet av Asterion:

USCH va jag avskyr folk som trashtalkar om Acer och inte vet ett skit om Acer öht!

Dessa folk är värre än trolls, no offence. Jag kan stå emot forumstroll men jag kan inte hantera sheeps-attityd som bara följer strömmen och hakar på så fort andra påbörjar trenden.

Om folk verkligen vill ha ett rättvis bild utav verkligen så bör de skaffa sig lite mer info innan de slänger ur sig alla dessa påstående.

Angående ämnet:

Precis som sKRUVARN skrev där uppe. Acer har faktiskt riktigt fina modeller som funkar hur bra som helst och det är TimelineX och nu den här nya serien med V5! De andra modellerna däremot vet jag inte mycket om men att generalisera alla Acer-modeller för skit är som att kalla alla invandrare för att vara kriminella. Ni fattar poängen. Nog ska man vara lite mer specifik innan man generaliserar. Alla modeller är inte skit.

Jag äger själv både TimelineX och V5 och kan bekräfta att de rullat på som stridsvagnar. V5:an kan jag också bekräfta att du kan lätt köra högsta settings på 1920 * 1080 på lol och ändå får stadigt 60 fps! Jag är hardcore fan utav League of Legends så för mig köpte jag faktiskt V5:an just för att lira League med stabil 60 fps. OBS: Se till att köpa laptop med Geforce GT 750M, det är det bästa grafikkortet du kan få för den prisklassen du är ute efter. Det var iaf med GT750M som jag fick 60 fps stabilt i highest settings.

Tack som fan för svaret ! riktigt grymt!

Kan du länka dina datorer?

Permalänk
Skrivet av Asterion:

USCH va jag avskyr folk som trashtalkar om Acer och inte vet ett skit om Acer öht!

Dessa folk är värre än trolls, no offence. Jag kan stå emot forumstroll men jag kan inte hantera sheeps-attityd som bara följer strömmen och hakar på så fort andra påbörjar trenden.

Precis som sKRUVARN skrev där uppe. Acer har faktiskt riktigt fina modeller som funkar hur bra som helst och det är TimelineX och nu den här nya serien med V5! De andra modellerna däremot vet jag inte mycket om men att generalisera alla Acer-modeller för skit är som att kalla alla invandrare för att vara kriminella. Ni fattar poängen. Nog ska man vara lite mer specifik innan man generaliserar. Alla modeller är inte skit.

Ja, om man vill ha en massa bloatware så

Permalänk
Medlem
Skrivet av luufmeister:

Tack som fan för svaret ! riktigt grymt!

Kan du länka dina datorer?

Om du vill ha en svensk laptop så fanns det just den Acer V5 jag har på inet.se för en månad sen för bara 6400 kr. Vill du ha samma Acer V5 för samma pris eller i det här fallet: ÄNNU billigare pris så måste du vända dig till Tysk motsvarighet till inet.se (dvs pålitlig Tysk elektronisk webbutik)

Jag köpte själv från denna:

http://www.computeruniverse.net/en/products/90514442/acer-asp...

Den kostar bara 5.8 k (650 euros) och vad får du för det priset?

1) I5-processor som dessutom har jävligt lång batteri-tid på hela 7 timmar. Haswell-teknik

2) GT750M-grafikkort - vilket är det bästa grafikkortet som nånsin länkats i den här tråden hittills. Så mycket bättre än GT740M och för priset under 6000 kommer du ALDRIG att få bättre grafikkort än GT750, det kan jag slå vad med dig om - iaf just nu under våren 2014.

3) 8 GB ram-minne. Mer än tillräckligt - såvida du inte är sugen på att ha mer än 100 internetfönster uppe samtidigt.

4) Laptopen väger endast 2 kg, är bland tunnaste laptop du kan få på marknaden just nu, är nästan som en ultrabook.

5) Finns plats för extra msata SSD som du kan montera , vilket tripplar datorns hastighet känns det som och du kan behålla original HDD för lagring av filer. Jag installerade själv en msata SSD. En SSD som jag köpte till extra kostade bara 800 kr (120 GB Kingston msata SSD). Du kan alltid köpa det senare i framtiden när du har råd, behöver inte göra det än om du inte vill men möjligheten finns att lägga till extra SSD utan att förlora den HDD som du fick med i laptopen. Det är det som är bra med den här datorn.

6) Full HD 1920 * 1080 datorskärm med IPS-teknik som är tusen gånger bättre än alla dessa TN-skärmar utan att överdriva. När du en gång gått över till IPS och Full HD så vill du verkligen inte gå tillbaka till TN igen, aldrig igen. De där dagarna man måste flippa datorn några cm hit och dit bara för att få bra färg på bilderna är över. Jag är så trött på att kolla på film med nån polare och han får bästa view för han sitter i en bra vinkel medan jag sitter där bak med sämre vinkeln och därmed får en skräpbild. Med IPS spelar det ingen roll hur du än flippar på skärmen, du får exakt samma bildkvalité.

7) Backlit keyboard - Sitt i mörkret hur mycket du än vill, du ser allt.

650 Euros är vad datorn kostar och det motsvarar: 5 803 kr enligt google.
20 euro för frakt motsvarar: 178 kr enligt google så allt som allt ligger priset helt klart under 6000 kr vilket är det trådskaparen var ute efter.

Sen om någon vill klaga på att det är tyskt tangentbord så kan jag säga att det är till 98 % samma som ett svenskt tangentbord då tyskarna har exakt samma bokstäver som svenskarna. De har till och med ä och ö och deras ü motsvarar våran ö och dessa tangenter ligger på exakt samma ställe som våran tangenter. Laptopen har dock inga windows förinstallerat så om du har en Windows-skiva redan så är det bara installera så slipper du också bloatware vilket du skulle fått om du hade köpt datorer med förinstallerade windows.

Så om du är redan van vid att skriva på datorn utan att titta ner på tangenterna så finns det inga problem här...

Garantin gäller för hela EU. Det är ändå Tyskland vi snackar om här och inte USA eller nåt annat asiatiskt land...

Som sagt: V5-modellen är sjukt bra och den där skärmen med IPS och full HD får andra datorer att se löjliga ut. Jag har sett hur många full HD-skärmar som helst med TN och jag bara skakar på huvudet varje gång. IPS är framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Om du vill ha en svensk laptop så fanns det just den Acer V5 jag har på inet.se för en månad sen för bara 6400 kr. Vill du ha samma Acer V5 för samma pris eller i det här fallet: ÄNNU billigare pris så måste du vända dig till Tysk motsvarighet till inet.se (dvs pålitlig Tysk elektronisk webbutik)

Jag köpte själv från denna:

http://www.computeruniverse.net/en/products/90514442/acer-asp...

Den kostar bara 5.8 k (650 euros) och vad får du för det priset?

1) I5-processor som dessutom har jävligt lång batteri-tid på hela 7 timmar. Haswell-teknik

2) GT750M-grafikkort - vilket är det bästa grafikkortet som nånsin länkats i den här tråden hittills. Så mycket bättre än GT740M och för priset under 6000 kommer du ALDRIG att få bättre grafikkort än GT750, det kan jag slå vad med dig om - iaf just nu under våren 2014.

3) 8 GB ram-minne. Mer än tillräckligt - såvida du inte är sugen på att ha mer än 100 internetfönster uppe samtidigt.

4) Laptopen väger endast 2 kg, är bland tunnaste laptop du kan få på marknaden just nu, är nästan som en ultrabook.

5) Finns plats för extra msata SSD som du kan montera , vilket tripplar datorns hastighet känns det som och du kan behålla original HDD för lagring av filer. Jag installerade själv en msata SSD. En SSD som jag köpte till extra kostade bara 800 kr (120 GB Kingston msata SSD). Du kan alltid köpa det senare i framtiden när du har råd, behöver inte göra det än om du inte vill men möjligheten finns att lägga till extra SSD utan att förlora den HDD som du fick med i laptopen. Det är det som är bra med den här datorn.

6) Full HD 1920 * 1080 datorskärm med IPS-teknik som är tusen gånger bättre än alla dessa TN-skärmar utan att överdriva. När du en gång gått över till IPS och Full HD så vill du verkligen inte gå tillbaka till TN igen, aldrig igen. De där dagarna man måste flippa datorn några cm hit och dit bara för att få bra färg på bilderna är över. Jag är så trött på att kolla på film med nån polare och han får bästa view för han sitter i en bra vinkel medan jag sitter där bak med sämre vinkeln och därmed får en skräpbild. Med IPS spelar det ingen roll hur du än flippar på skärmen, du får exakt samma bildkvalité.

7) Backlit keyboard - Sitt i mörkret hur mycket du än vill, du ser allt.

650 Euros är vad datorn kostar och det motsvarar: 5 803 kr enligt google.
20 euro för frakt motsvarar: 178 kr enligt google så allt som allt ligger priset helt klart under 6000 kr vilket är det trådskaparen var ute efter.

Sen om någon vill klaga på att det är tyskt tangentbord så kan jag säga att det är till 98 % samma som ett svenskt tangentbord då tyskarna har exakt samma bokstäver som svenskarna. De har till och med ä och ö och deras ü motsvarar våran ö och dessa tangenter ligger på exakt samma ställe som våran tangenter. Laptopen har dock inga windows förinstallerat så om du har en Windows-skiva redan så är det bara installera så slipper du också bloatware vilket du skulle fått om du hade köpt datorer med förinstallerade windows.

Så om du är redan van vid att skriva på datorn utan att titta ner på tangenterna så finns det inga problem här...

Garantin gäller för hela EU. Det är ändå Tyskland vi snackar om här och inte USA eller nåt annat asiatiskt land...

Som sagt: V5-modellen är sjukt bra och den där skärmen med IPS och full HD får andra datorer att se löjliga ut. Jag har sett hur många full HD-skärmar som helst med TN och jag bara skakar på huvudet varje gång. IPS är framtiden.

Såg att det fanns en liknande modell hos CDON, fast med 12GB RAM för 6990 nu. I övrigt samma spec. i5-haswell, FHD IPS, GT750 4GB och backlit kb.
http://cdon.se/hemelektronik/acer/15inch-acer-v5-573g-5420125....

Om man nu vill köpa "svenskt" så att säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av luufmeister:

Laptop att gamea lol på

Dell har faktiskt förvånansvärt bra laptops tillgängliga för hemanvändare. Flertalet laptops mellan 6-8kkr för laptops med upp till 16gb ram och nyare intelorocessorer på fullhd 17" skärm för helt ok pris. Jämför du utbudet med elkedjor som elgiganten och mediamarkt så har de knappt några laptops alls med upplösning högre än 720p...

Alternativet är väl att köpa alienware för 30.000kr eller vända sig till tyska återförsäljare...

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk

HP:s datorer som jag tycker inte ska glömmas bort, särskilt inte dessa med aluskal. Sitter själv på en sådan (dock inte min config, har Amd-baserad) och byggkvalitén är på topp!