Hittar inte appen som jag betalade 500Kr för!!

Permalänk

Hittar inte appen som jag betalade 500Kr för!!

Hej! Jag har köpt en app via min iPhone som gick på 500kr då jag behöver den, eftersom att jag åker mycket båt och gör väldigt mycket ute på havet.
Nu har jag skaffat en iPad som jag vill ha i båten då min iPhone har en för liten skärm för att koncentrera sig på. Men jag hittar inte appen som jag betalade för på iPaden. Den säger att jag måste betala igen för att kunna ladda ner appen till min iPad. Nån som har någonting som kan hjälpa mot detta?

Visa signatur

Acer 24" 144hz Predator Gigabyte GeForce GTX 770 4GB Evo Intel Core i7 4790K@MSI Z87-G45 Gaming 32GB Ram

Permalänk
Hedersmedlem

Som det har varit tidigare så ser det ut som att du måste betala i shoppen, men det dras inga pengar. Så vida det nu är exakt samma app. Vet inte om det ändrats nu, men jag tror inte det.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Som det har varit tidigare så ser det ut som att du måste betala i shoppen, men det dras inga pengar. Så vida det nu är exakt samma app. Vet inte om det ändrats nu, men jag tror inte det.

Så jag klickar på att jag måste betala åsså dras det inga pengar? eller vad menar du?

Visa signatur

Acer 24" 144hz Predator Gigabyte GeForce GTX 770 4GB Evo Intel Core i7 4790K@MSI Z87-G45 Gaming 32GB Ram

Permalänk
Skrivet av Crimsnmonkey:

Hej! Jag har köpt en app via min iPhone som gick på 500kr då jag behöver den, eftersom att jag åker mycket båt och gör väldigt mycket ute på havet.
Nu har jag skaffat en iPad som jag vill ha i båten då min iPhone har en för liten skärm för att koncentrera sig på. Men jag hittar inte appen som jag betalade för på iPaden. Den säger att jag måste betala igen för att kunna ladda ner appen till min iPad. Nån som har någonting som kan hjälpa mot detta?

Antar att de har en iPad-anpassad app också men att den kostar, annars borde du kunna ladda ner iPhone-appen på Ipaden gratis. Då är den iofs inte anpassad för den större skärmen men testa.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Crimsnmonkey:

Så jag klickar på att jag måste betala åsså dras det inga pengar? eller vad menar du?

Ja, så har jag fått göra. Klicka på priset och sedan installera och så har den gjort det. Men det dras inga pengar, för jag äger redan appen. Har tyvärr ingen enhet att prova med just nu, så kan inte kolla om det fortfarande är så.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Står det att det kostar pengar så kostar det pengar. Bara för att du köpt en app på ipad så betyder det inte att den också är gratis till iphone.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ozo64:

Står det att det kostar pengar så kostar det pengar. Bara för att du köpt en app på ipad så betyder det inte att den också är gratis till iphone.

Och du äger flera iPod/iPad/iPhone och har provat detta? Köpt app är kopplad till ditt iTunes login och kan användas på flera enheter. Så jo, har du köpt en app på din iPhone kan du använda samma app på din iPad utan att köpa den igen. Förutsatt att det är samma app och inte en specialversion för iPad.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Det finns en ikon med ett moln och en blå pil om appen är köpt/nerladdad tidigare. Ja jag har ägt Iphone sen 2007 och har nuvarande en iphone 5 och en ipad 4.

Permalänk
Medlem

tror nog att TS har köpt appen till sin iphone men deras ipad version måste han dock köpa igen.

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

tror nog att TS har köpt appen till sin iphone men deras ipad version måste han dock köpa igen.

Precis, 2 olika appar. En för iPhone och en för iPad. Bara för TS att betala igen om detta är fallet.

Vore bra om TS kunde säga vilken app det gäller, hade underlättat lite då istället för massa gissningar i tråden.

Permalänk

öppna app store och tryck på köpt (var inloggad på samma konto som du köpte den på) så borde den ligga där och du kan välja bland ipad-appar och iphone-appar

Permalänk
Medlem

Min far har också köpt massa sjökort, han köpte en till sin Iphone och sen när han skaffade en Ipad fick han köpa den igen eller något sådant minns jag. Tycker sånt är riktigt uselt, köp hellre från något annat företag om det finns någon likvärdig konkurrent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeII:

Min far har också köpt massa sjökort, han köpte en till sin Iphone och sen när han skaffade en Ipad fick han köpa den igen eller något sådant minns jag. Tycker sånt är riktigt uselt, köp hellre från något annat företag om det finns någon likvärdig konkurrent.

Tror nog alla utvecklare har två olika versioner på sina appar

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Inaktiv

Du kan ju alltid kontakta utvecklaren och berätta hur läget är. Med lite tur så kanske de kan lösa det åt dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

Tror nog alla utvecklare har två olika versioner på sina appar

Nej, så är det inte alls.

Skrivet av MrNeikter:

Du kan ju alltid kontakta utvecklaren och berätta hur läget är. Med lite tur så kanske de kan lösa det åt dig.

Man får kontakta Apple isåfall, genom iTunes/App Store. Har man lite tur så ordnar Apple det, har man otur så görs det inte. Finns ingen retur/ångerpolicy.
Apple borde verkligen införa det som Google har i Google Play, att man kan ångra köp.