The Elder Scrolls Online

Permalänk
Skrivet av Trackmaster:

RDJJFMHHGYGF64XT6ME4

Tack, tog den!

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem

Här har någon en extranyckel:

GW7EF4YHKEM35C9PCECL

Förbered er dock på att bli besvikna. Det är inte kul (har spelat de två senaste sessionerna innan denna helgs omgång). Det funkar inte som ett MMO och är på intet sätt likt Skyrim eller Oblivion. Bara konsolifierad smörja och allmänt ointressant.

*edit: missade ett ord

Visa signatur

Intel i9 9900K || Asus Maximus Hero XI || ASUS RTX 2080 || 32 GB (2x16) RAM @ 3000 MHz CL 15 || Samsung 970 EVO 1 TB m. m. || Asus ROG Swift PG348Q 34" 3440x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractalstar:

Ett tydligt tecken på att spelet suger är att alla ger bort sina betanycklar.

Man får en ny "invite a friend" nycklel vid varje stres test.

har väll fått en 6-7 sycken extranycklar. Och alla mina kompisar har redan keys så..

Skrivet av ApemanT:

Här har någon en extranyckel:

GW7EF4YHKEM35C9PCECL

Förbered er dock på att bli besvikna. Det är inte kul (har spelat de två senaste sessionerna innan denna helgs omgång). Det funkar inte som ett MMO och är på intet sätt likt Skyrim eller Oblivion. Bara konsolifierad smörja och allmänt ointressant.

*edit: missade ett ord

Combatpacen är så jääääkla seg med. Testade en nigtblade dual wield i senaste testen. Känns som jag slår ett slag i minuten, så jäkla segt är det.

Blir väll så när man skall göra en consoleport med.

Sedan så är jag inget stort fan av "sandbox" heller har jag kommit fram till, och har alltid varit en stor anledning till att jag inte gillat eldescrolls serien.
Gillar att gå till en stad, få quests där, göra dem, och sedan gå till nästa stad.

I Elderscrolls, så fort man kommer 1 meter utanför staden så får man 1 miljard andra quests som inte har något med varandra att göra.
Sedan blir questloggen bara en smörja av quests som leder överallt.

UI:n i ESO är kass. Quest indicatorn är kass. Menyerna är kassa.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Fick en key till, som jag inte har nytta med.
NELKFC3LJH3R4TA69H4F

Permalänk
Medlem

Nyckel för helgen endast, ångrade mig... EEWCT7M9PD99GDP9JLMP

Permalänk

Testade betan precis...
Började med att jag blev missnöjd över att det inte gick att göra en snygg khajit, men jag visste med 99% säkerhet att det inte skulle gå sen innan.
Sen när jag väl börja spela så lyckades spelet totalt krossa alla mina förväntningar inom 30 sec.
Spelet känns som att det kommer från pre-wow tiden, och då inte äns ett av de bra mmo spelen.

Detta är alltså ett spel som släpps till nextgen maskinerna, och har sin grafik nånstans mellan morrowind och oblivion OCH sämre gameplay/stridssystem än morrowind.

Nej.. jag kommer inte skaffa detta.

Permalänk

6X5KK94YJ5CKALLMHH6L

Permalänk
Medlem

Min recension:
Zzzzzzzzzzzzzzzzz.............

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo primo Monitor: ASUS ROG Swift 27" MB: EVGA x79 Dark CPU: I7 4930K @ 4.7ghz Vattenkylning: DDC / Monsta 480 + 360 / EK Supremacy / Kryographics GPU covers GPU: Zotac Geforce 780 SLI Ljud: ASUS Xonar Essence STX / AKG 495NC PSU: Seasonic X-1050 RAM: G.Skill RipjawsZ DDR3-2133 4x4gb MUS/TB Steelseries Rival / 6gv2
BF4 Soldier: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Svalagorn/stats/...

Permalänk
Medlem

Efter ett par timmars spelande är jag redan mätt...Startar nog Skyrim istället.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk

Har tvingat mig själv att sitta och nöta i ett par timmar ikväll och jag kan bara säga meh.

Det känns inte direkt som ett MMORPG. Det känns för likt Skyrim, som jag inte heller gillar. Eller Elder Scrolls-serien för den delen. Jag antar att jag var lite för naiv när jag skrev upp mig för betatestning i hopp om ett nyskapande MMORPG med bra kontrollsystem och allt annat som finns i även de mest independent MMO-spelen idag. på MMORPG-skalan får spelet 3/10. Fyller inte mina krav då det gäller ett fräscht och nyskapande spel.

Sedan att questen är så förbaskat svårtydda att det tar upp till en timme att slutföra ett enda quest är en enorm nackdel.

Idag började jag även få fps drops som bara tusan. Vid tillfällen gick min FPS från 100 till 5-6 med 3-5 sekunders mellanrum. Visst, det är en betamiljö, men den har ändå varit vid liv i flera månader och det är något jag inte upplevde under den senaste betahelgen innan denna, så det är något som försämrats med grafikhanteringen. Jag frågade andra i spelet också, de sa att även de har märkt av problemen.

För att vara 2014 känns spelet varken nyskapande eller genuint kul. Det är samma gamla visa med föråldrade egenskaper som vi sett hos Elder Scrolls-serien sedan sent 90-tal.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Det är lite tråkigt, men det är bara början. Frågan är om endgame är tråkigt.

Däremot så stötte jag på en MASSIV teknisk detalj i princip hindrar mig från att njuta av spelet.

Full screen är inte full screen, det är fejkat maximised utan borders! Märkte det direkt när musen gled rakt utanför skärmen till andra skärmen... Och jag kunde dra fönster över spelet.

What. The. FUUUU!!!

Varför bryr jag mig? Nvidia adaptive vsync. Det funkar inte. Dvs mitt grafikkort börjar bröla när det går i 120+ fps. Kan inte öka settings mer - allt är maxat. Att slå på spelets sketna vsync är inte acceptabelt eftersom det suger. Kan inte hitta nån frame rate limiter option i spelet heller.

HUR I HELVETE KAN ETT MODERNT SPEL FRÅN 2014 INTE HA FULLSCREEN?!?!?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Det är lite tråkigt, men det är bara början. Frågan är om endgame är tråkigt.

Däremot så stötte jag på en MASSIV teknisk detalj i princip hindrar mig från att njuta av spelet.

Full screen är inte full screen, det är fejkat maximised utan borders! Märkte det direkt när musen gled rakt utanför skärmen till andra skärmen... Och jag kunde dra fönster över spelet.

What. The. FUUUU!!!

Varför bryr jag mig? Nvidia adaptive vsync. Det funkar inte. Dvs mitt grafikkort börjar bröla när det går i 120+ fps. Kan inte öka settings mer - allt är maxat. Att slå på spelets sketna vsync är inte acceptabelt eftersom det suger. Kan inte hitta nån frame rate limiter option i spelet heller.

HUR I HELVETE KAN ETT MODERNT SPEL FRÅN 2014 INTE HA FULLSCREEN?!?!?!

Detta är förvisso Mac-klienten, men har inte PC motsvarande?

Visa signatur

Sakura gaming: Ryzen 5 5600X, 16GB 3600MHz CL16, RTX 3080, X570 Aorus Elite, 1TB MP600, NH-D15 Chromax, H510, Varmilo VA88M Sakura
Arbetshäst: Macbook Pro 14" M2 Max
Golden oldies: ThinkPad 600, ThinkPad T400, ThinkPad T400s x2, iMac 27" 2010 & 2017, Mac Pro 2010, Mac mini 2011 & 2021, Mac Pro 2012, Macbook Air 13" 2013, Macbook Pro Retina 15" 2013, 2017 & 2019

Permalänk
Medlem

Jorå det finns fullscreen....

Själv tycker jag spelet är asballt, precis lagom mycket likt andra MMO's för att man inte ska känna sig vilsen och precis lagom mycket nytt för att det ska kännas som man faktiskt gör något annorlunda.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem

Jag gillar det.
Grafiken är utmärkt (är så in i helv trött på cartoon och manga stuket).
Inget "markera mål - spamma knappar" system. Helt ok.
Voiceover - nice.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

edit:
tyvärr var det bara en nyckel men man kunde skicka forward till 8st...
nyckeln borta..

Permalänk
Medlem

Funker også på en gammel lappis med kun 4 GB DDR2 RAM og et GMA 4500 til grafikk i 1366 x 768. På ultra er spillet flott å se på, men nesten umulig å gjøre noe når det er action og på low er det en estetisk katastrofe, men helt spillbart....

Det jeg synes er mest kjedelig er den tid det vil ta hver gang en skal forandre noe i spillet for å tilpasse grafiske oppløsninger og andre effekter i spillet for å finne beste kompromiss. Liker ganske godt guide/intro systemet i oppstarten...men så er jeg jo ikke noen hardcore MMOere....

Permalänk

Betan stödjer inte sli ?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aiwi:

Detta är förvisso Mac-klienten, men har inte PC motsvarande?
http://s15.postimg.org/t935jpn7d/image.png

Skrivet av luddev:

Jorå det finns fullscreen....

Själv tycker jag spelet är asballt, precis lagom mycket likt andra MMO's för att man inte ska känna sig vilsen och precis lagom mycket nytt för att det ska kännas som man faktiskt gör något annorlunda.

Det står att det är fullscreen men det blir bara maximerat borderless.

Permalänk
Medlem

Eftersom spelet inte körs i fullscreen funkar inte Crossfire. SLI kanske funkar men i så fall sämre. Shadowplay funkar inte alls om det inte är fullscreen tror jag, iallafall inte mot twitch.

Det står "Fullscreen" i settingsen, men det är Borderless Windowed

Permalänk

9ARATAAJYC9D9NA5HRY7, snabba ryck!

Permalänk
Medlem

Finns det någon min/maxare här på forumet som klurat på vilka racials som är bäst för pvp? Jag tycker det är anmärkningsvärt att bosmer är sämre archers än khajit. Jag har testat de olika vapensorterna och kommit fram till att 2h och bow är min två klara favoriter, dualwield är dock inte helt uteslutet än. Utifrån detta känner jag mig nästan tvungen att spela som katt för att dom har 3% mer crit och 15% crit dmg bonus. Då kanske någon säger, men dom har inte lika mycket stamina eller magicka som andra raser, ja men sådana stats är tydligen väldigt lätt att softcappa (dvs. det är lätt att nå den gräns där scalingen upphör att vara värd de extra statsen man slänger in). Jag är svårt orolig för att behöva köra som en sabla katt för att inte gå miste om fördelar. Ser någon en lösning på detta problem? Har jag missat något?

I övrigt kan jag säga att den här betan inte har lidit av några loading screens som hängt sig och dyligt, visst något enstaka quest har varit buggat och krävt att man kommit tillbaka senare för att gubben skulle spawnat korrekt. Det enda orosmolnet har varit Cyrodiil pvpn, det laggar något fantastiskt och det beror inte på min dator utan det verkar som att servern är överbelastad, vi får hoppas att de körde med begränsad kapacitet bara för att testa var smärtgränsen går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Eftersom spelet inte körs i fullscreen funkar inte Crossfire. SLI kanske funkar men i så fall sämre. Shadowplay funkar inte alls om det inte är fullscreen tror jag, iallafall inte mot twitch.

Det står "Fullscreen" i settingsen, men det är Borderless Windowed

Detta stämmer tyvärr, SLI fungerade för mig efter snabba ändringar i Nvidia Controlpanel. Flyter på väldigt bra även om /fps indikatorn in-game ljuger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panzern:

Finns det någon min/maxare här på forumet som klurat på vilka racials som är bäst för pvp? Jag tycker det är anmärkningsvärt att bosmer är sämre archers än khajit. Jag har testat de olika vapensorterna och kommit fram till att 2h och bow är min två klara favoriter, dualwield är dock inte helt uteslutet än. Utifrån detta känner jag mig nästan tvungen att spela som katt för att dom har 3% mer crit och 15% crit dmg bonus. Då kanske någon säger, men dom har inte lika mycket stamina eller magicka som andra raser, ja men sådana stats är tydligen väldigt lätt att softcappa (dvs. det är lätt att nå den gräns där scalingen upphör att vara värd de extra statsen man slänger in). Jag är svårt orolig för att behöva köra som en sabla katt för att inte gå miste om fördelar. Ser någon en lösning på detta problem? Har jag missat något?

Nej, såvitt jag har förstått har du inte missat något. Systemet är i stora drag hämtat från Elder Scrolls spelen, och där är ju inte den här typen av optimering särskilt relevant. Om folk klagar finns det ju å andra sidan möjlighet att jämna ut raserna i PvP, så det kommer väl antagligen att ske om spelarna ber om det, eller om det visar sig att PvP-spelarna kör med en och samma ras allihop.

Citat:

I övrigt kan jag säga att den här betan inte har lidit av några loading screens som hängt sig och dyligt, visst något enstaka quest har varit buggat och krävt att man kommit tillbaka senare för att gubben skulle spawnat korrekt. Det enda orosmolnet har varit Cyrodiil pvpn, det laggar något fantastiskt och det beror inte på min dator utan det verkar som att servern är överbelastad, vi får hoppas att de körde med begränsad kapacitet bara för att testa var smärtgränsen går.

Jag å min sida, har haft MYCKET mer problem än de jag hade förra beta helgen. Feldialog som krävde omstart av användarinterfacet, har fallit genom världen (minnen från Daggerfall där "voidwalking" var en oundgänglig skill ), och råkat ur för att miljön (karaktärer, respektive miljö och karaktärer) helt enkelt inte laddats - något osynligt står och slår på mig i en stad som är helt tom och saknar marktexturer. Så sammanlagt har jag inte spelat mer än någon halvtimma, spelet har helt enkelt inte funkat. Märkligt.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd rensad*

Det är inte tillåtet att försöka sälja eller tigga nycklar i forumet.

Citat:

§ 9
Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matenrou:

Detta stämmer tyvärr, SLI fungerade för mig efter snabba ändringar i Nvidia Controlpanel. Flyter på väldigt bra även om /fps indikatorn in-game ljuger

Vad ändrade du för att kicka igång SLI?

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matenrou:

Detta stämmer tyvärr, SLI fungerade för mig efter snabba ändringar i Nvidia Controlpanel. Flyter på väldigt bra även om /fps indikatorn in-game ljuger

Jag trodde alltid att SLI fungerar sämre i window mode än i fullscreen mode. Att det liksom var en begränsning med tekniken och att det var så det fungerade för alla. Jag kan ju säkert ha fel, men jag tror faktiskt inte det.

Lägg märke till att jag inte skrev att det inte fungerar, utan att jag skrev att det fungerar sämre.

Permalänk
Medlem

Har spelat ca 20 timmar i helgen... Är faktiskt inte ett speciellt bra spel!
Hade jag spelat det lite casual om det varit utan månadsavigt? -flörmodligen

Men det är verkligen inte värt 120/kr i månaden och en saftig prislapp för spelet...

ger spelet 2.5/5 inte mer. (beta är beta och saker kan förändras, men questingen är verkligen inte bra! följer man questen man plockar upp hamnar man snabbt i en situation där mobs är 2-3 levlar över dig o fullkomligt roflstompar dig. Har spelat wow ca 370 dagar /played och har div world top 30 kills, så är inte direkt "nybörjare" på mmo's.

Är spelet i sin nuvarande form tror jag många kommer ragequitta innan lvl 10.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Vad ändrade du för att kicka igång SLI?

Först ville den inte gå igång alls,

Ändrade endast dessa tre

Efter det gick det andra kortet och fläkten igång och har sedan kört felfritt.

Skrivet av Ernesto:

Lägg märke till att jag inte skrev att det inte fungerar, utan att jag skrev att det fungerar sämre.

Förstod det, jag har också hört att det ska prestera sämre i windowed än riktig fullscreen.

Permalänk
Medlem

Ingen som ska lira Elder Scrolls på PS4?

Permalänk
Medlem

Blir väl som vanligt på konsoll, sug-grafik utan AA. Nej tack.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB