Permalänk

Backup på PS3

Jag har fått ett problem med mitt ps3 som är att när jag startar upp det så står det att filsystemet är trasigt och att det ska fixa det och starta om. Men efter den har "fixat" problemet och startat om så kommer jag bara tillbaka till samma problem igen. Enda sättet att fixa det är att restore hdd till fabriksny. Men om jag gör det så kommer jag bli av med alla mina sparade filer. Så hur gör jag för att göra en backup på mina filer genom att ta ut hårddisken?

Visa signatur

Dator: Ryzen 5600X, GTX 1070, 32GB RAM

Permalänk
Inaktiv

Tjena!

Det finns ingen som helst möjlighet för dig att koppla in en extern hårddisk och lägga över dina filer på? Eller har den hamnat i en permanent loop?

Hade ett liknande problem en gång i samband med flera strömavbrott. Var tvungen att ta ut hårddisken till slut och följa den här guiden för att få den OK igen:

http://community.us.playstation.com/t5/PlayStation-3/How-to-r...

Permalänk

Den har tyvärr fastnad i en permanent loop.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5600X, GTX 1070, 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Låter som din HD är trasig och ps3an försöker köra en chkdisk eller nått.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Inaktiv

Du kan även pröva med att stänga av konsolen och sedan hålla inne strömknappen tills systemet piper 2 gånger och stänger av sig igen.

Upprepa men släpp knappen när du hör 2 snabba pip.

Du ska nu ha kommit in i en så kallad recovery meny där följande alternativ finns:

- Restart System: Restarts the PLAYSTATION®3 System.
- Restore Default Settings: Reset all system settings back to default.
- Restore File System: Checks for corrupt/missing system files.
- Rebuild Database: Rebuilds the OS for the PLAYSTATION®3.
- Restore PS3 System: Fresh restore; Deletes everything and starts from Scratch.

Pröva med restore file system och rebuild database då dessa inte ska radera några filer mig veterligt.

Permalänk
Inaktiv

Hur har det gått för dig med ditt problem Rostbiffen? Har ju gått en tid nu, vill gärna veta om något jag föreslagit har hjälpt.
Hoppas verkligen det har löst sig för dig!

Permalänk
Medlem

Bara stoppa in valfritt USB-minne och sedan kopiera över save-filerna dit. Vissa spela tillåter inte det (t ex Battlefield), men där så sparas det via "molnet".

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Bara stoppa in valfritt USB-minne och sedan kopiera över save-filerna dit. Vissa spela tillåter inte det (t ex Battlefield), men där så sparas det via "molnet".

Om du läste TS inlägg så är han i fast loop, vilket inte får han komma så långt att ens kunna göra backup vare sig genom moln eller USB.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch