Wifi- drop sedan byte till Win8

Permalänk

Wifi- drop sedan byte till Win8

Jag hade för något år sedan Win8. Hade då samma problem, att internet tappade mottagningen till routern och att internet bara försvann.

Installerade då Win7 igen och allt fungerade klockrent.

Har nu, efter om och men installerat Win8 igen och har tyvärr samma problem fortfarande. Får inget felmeddelande eller någonting utan internet bara försvinner.

Finns det något fix till detta eller är det någon mer än jag som lider av detta?

Notera att inga andra produkter som är kopplade till min router tappar internet, utan bara min dator med Win8.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

mina föräldras dator hade samma problem med en av deras laptops och problemet är nåt med att windows går in i nåt strömsparläge eller nåt sånt och stänger av wifi... högerklicka på nätverk nere i högra hörnet och in på inställningar där, ska finnas ett alternativ där som ska lösa detta. var ett tag sen jag gjorde det här men minns att det var något med inställningarna på nätverk

Kolla även inne på inställningarna för strömsparläget/förbrukning eller vad det nu heter? Om du inte hittar nåt inne på nätverk

(edit)kom på mer)

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk

Tack! Ska kolla upp det, har bockat av något sånt för energisparande men ska kolla efter fler liknande inställningar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mer intressant, vad har du för komponenter?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Rekordmedlem

Du får vänta/hoppas på fungerande drivers.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Batman:

Mer intressant, vad har du för komponenter?

Ska se...

Har en Acer Aspire 5750G Laptop.

Intel Core i7-2670QM 2.2GHz
NVIDIA GeForce GT 540
Nätverkskortet heter Qualcomm Atheros AR5B97. Har sökt efter drirutiner via enhetshanteraren men den säger att mina drivrutiner är de senaste, dock går väl inte den att lita på till 100%

Någon mer komponent du vill veta?

Permalänk

Lite uppdatering!

Har bockat av så att Windows inte stänger av nätverkskortet vid strömspar och sen har jag stängt av alla andra strömsparinställningar.

Allt är på "hög prestanda" nu och inget drop på 2h.

Återkommer ifall det slutar annars var det det som var felet.

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Skiten slutade fungera åter igen ett par gånger nu i veckan så har försökt att klura ut problemet. Har nu lagt in en ny drivrutin, ska skicka länk ifall jag märker att det fungerar utan strul så att folk som har samma problem kan få hjälp!

Skickades från m.sweclockers.com