Permalänk
Medlem

Komplett Gamer Mini i30

Hej

Tänkte köpa https://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10800

Jag tänkte byta grafikkortet till MSI GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0

och undra nu vilken PSU jag borde ta Cooler Master G650M eller Corsair CX 600M, räcker dessa att driva kortet stabilt?

Jag undra också om ni kunde rekommendera vilket ssd jag borde ta från listan. Jag vill att den skall vara så stabil som möjligt. pålägget få max vara 700kr (gå att lägga på lite extra om det är motiverat).

tack för hjälpen!

Permalänk
Hjälpsam

Jag hade tagit XFX ProSeries Core Edition 550W ett bra Seasonic OEM bygge. . dock ej modulärt men du skall ju inte bygga själv ändå.
GTX770 drar runt 250W som max så det räcker. . .

Inget fel på original SSDn så jag hade knappt bytt....glöm inte att BARA 120Gb SSD ingår, ingen lagringsdisk

Sen är det segt att det enda GTX770 man kan välja har stockkylaren. . .

Permalänk

Är de inte bättre att byta till gtx770 på https://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10860
då kan man byta till Intel Core i5-4670K Socket-LGA1150, Quad Core, 3.4GHz, 6MB, 84W, HD4600, Boxed w/fan, Haswell också

Permalänk
Medlem

skogsnisse: intressan paket..skall kolla igenom den... verka bli billigare

Permalänk
Hjälpsam

Lite andra möjligheter med det paketet 4670K för avdrag är ju ett fynd, tänk på att ingen SSD ingår bara o att chassit är klart billigare.

Så med rean på mini i30 just nu tror jag ändå att det är ett bättre köp. . . men nära är det..o DVD ingår i det andra paketet

Permalänk

Lånar tråden om de går bra. En kompis har kollat in Komplett Winter Gamer och Komplett Winter Gamer Mini.
För Komplett Winter Gamer Mini har priserna i konfigurationen ändrats lite, men det paketet är ändå på rea nu.

Han hade tänkt byta till (På båda):
-intel Core i5-4670K Socket-LGA1150, Quad Core, 3.4GHz, 6MB, 84W, HD4600, Boxed w/fan, Haswell
-MSI GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, GDDR5, DL-DVI-D + DL-DVI-I, HDMI, DP
(Ville helst byta till Twin Frozr IV, men de verka inte finns till gtx 770)

Båda paketen landar på runt 9000 kr, mini är något billiigare men inget gameing tangentbord- och mus ingår där.

1. Kommer mest lira wow, heartstone och CS:go så undrar om gtx 770 blir för mycket?
2. Vilket paket är bäst av dom och vad är fördelarna med vanlig/mini pc?