Permalänk
Medlem

miTX vilket grafikkort?

Tjenare, har slängt ihop en kundvagn men vet inte riktigt vad för grafikkort jag vill ha så lite hjälp med att välja det hade varit bra!
Dator(Jag har redan 650w nätagg)
Fläktarna är för radiatorn på h100i. eller borde jag köpa 2st Corsair sp120 quiet (Tänkte bara köra PULL)
Kommer det bli för varmt för grafikkortet med fönstersidan istället för den vanliga sidan med hål i?

12.000kr får det gå upp i.

Tips mottages tacksamt!

Visa signatur

life's shit-.-

Permalänk
Medlem

Det känns inte alls som en bra idé med fönster. Någon med erfarenhet kan säkert bekräfta det. Den vanliga sidan med hål ger ju grafikkortet typ en egen dedikerad cirkulation. Jag tror att det är mycket klokare om du behåller vanliga sidan med hål i.

Ang. grafikkort verkar du ha en budget på lite över 4000kr. Då kan du få in R9 290 eller GTX 780, beroende på vilket lag du spelar för :P.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Det känns inte alls som en bra idé med fönster. Någon med erfarenhet kan säkert bekräfta det. Den vanliga sidan med hål ger ju grafikkortet typ en egen dedikerad cirkulation. Jag tror att det är mycket klokare om du behåller vanliga sidan med hål i.

Ang. grafikkort verkar du ha en budget på lite över 4000kr. Då kan du få in R9 290 eller GTX 780, beroende på vilket lag du spelar för :P.

Ja det låter ju klokast men om det fungerar så vill jag gärna ha fönstret, någon med erfarenhet hade varit bra!
Kan ju ha möjligheten att fräsa ut snygga lufthål i plasten, det kanske kan funka bra?
Jag har alltid rullat på amd, dom har väl mantle nu så det är väl ännu bättre?
Behöver främst hjälp med vilket märke, sån sjuk beslutsångest!

Annars ser bygget OK ut? Ni får gärna ändra och leka runt lite!

Visa signatur

life's shit-.-

Permalänk
Medlem

Jag är ingen expert, men jag tycker att det ser bra ut.

Jag kan däremot tipsa dig att köpa 8x1 RAM-minne istället för 4x2. Eftersom mITX-kort endast har 2 platser, lär du tvingas köpa helt nya RAM om du vill få mer.
Det kan däremot vara onödigt. Det känns som att 8Gb kommer räcka ett bra tag framöver.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

Tänkte ju självklart klocka processorn lite också, funkar moderkortet till det?
Ska väl vara specialla för olåsta i7? inte riktigt fattat det där.

Visa signatur

life's shit-.-

Permalänk
Medlem

Nej moderkortet är h87 du behöver z87 för att klocka

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Avstängd

Köp SSD:n hos dustinhome så sparar du 200kr. lägg till fri frakt i kundvagnen från inet så går du +/-0

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjRaven:

http://www.inet.se/files/img/tiny/forum-divider.png
http://www.inet.se/files/img/cart\kundvagn-6552031-00.png

Köp SSD:n hos dustinhome så sparar du 200kr. lägg till fri frakt i kundvagnen från inet så går du +/-0

Ska köpa på avbetalning så går icke, och självklart ska det till en fri frakt i kundvagnen
Intressant paket, Låter cpu kylaren mycket? får den plats?

Visa signatur

life's shit-.-

Permalänk
Avstängd

Ja, det är en bra kylare.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Här har du Sweclockers recension på Noctua NH-U14S

Det är inte så ofta man ser en produkt få "Toppklass"

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM