Permalänk

Vad kan jag få för min dator?

Tjenare! Vad tror ni min dator är värd? Det mesta är köpt mellan mars och november 2013:

Sapphire R9-280X 3 GB OC (sparsamt använt)
Nätagg RM 850 (850 W)
AMD FX 8350, 8 kärnor, 4 GHz
8 GB (två stickor) RAM 1600 MHz
Gigabyte 970A-DS3
INTEL SSD 180 GB
500 GB HDD
1 TB HDD
Cooler Master Hyper 212 EVO-kylare till processorn
Fractal Define R4 ljudisolerad låda
4 tysta lådfläktar
DVD-brännare

Temperaturer med medium inställt i fläktcontrollern och endast IE och spotify öppna: CPU 25.5 C, GPU 38 C
Klarar BF4 på max utan problem.

Permalänk
Avstängd

8000kr

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

Som åvan, beroende på vem och var du säljer den

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Avstängd

vilka fantasi priset skulle tippa mer på 5000-6000:- menar det är ju ingen skärm ,mus eller tangentbord.

men innan du drar detta över en kant räkna alla delarnas nypris dra av 45% på nypriset så får du ett pris du kan prova med men skulle inte tro att någon betalar så mycket för den

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk

Tack för svar. Tjänar jag kanske då på att bundla med ett G19 tangentbord och ett oöppnat paket Sound Blaster Recon3D Omega Wireless ? Hade tänkt sälja dem för sig i annat fall.

Permalänk
Medlem

du får nog inte mer för datorn för att du tar med ett tangentbord, det är mer som en bonus. skulle ha sålt tangentbordet separat.

man kan definitivt få mer än 55%. har t.ex. sett ett antal gtx 780 som har gått för 3000 och till och med lite till. synd bara att du inte har asus 280x, det skulle du nog kunna ta lite mer för.

Permalänk
Medlem

vad har du för moderkort???

Permalänk
Skrivet av gundeboy:

vad har du för moderkort???

Gigabyte 970A-DS3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av versions:

du får nog inte mer för datorn för att du tar med ett tangentbord, det är mer som en bonus. skulle ha sålt tangentbordet separat.

man kan definitivt få mer än 55%. har t.ex. sett ett antal gtx 780 som har gått för 3000 och till och med lite till. synd bara att du inte har asus 280x, det skulle du nog kunna ta lite mer för.

ja man kan helt klart testa men frågan är vill man snabbt sälja eller är man som mig att får jag inte det jag vill ha behåller jag dom.

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk

Vad skulle ni säga att varje del är värd för sig? Processor, kylare, moderkort och köpta låda i maj, ssd:n i juni och grafikkort och nätagg i oktober.

Permalänk

Hur mycket varje del är värd beror la helt på dess nuvarande skick. Men vad nypriset är för varje del går lätt att kolla upp på t.ex. inet.

Permalänk

Mycket bra skick på alltihop.

Permalänk

7000kr om du har tur, men jag skulle gett max 6000.
Edit: Ser att du har SSD, så jag skulle nog gett närmre till 7k.

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Skrivet av Mattsson1997:

7000kr om du har tur, men jag skulle gett max 6000.

Okej tack