Överlåtelser av mobilabbonemang, varför?

Permalänk
Medlem

Överlåtelser av mobilabbonemang, varför?

Tja, har lite funderingar kring överlåtelser av mobilabbonemang och varför man gör det?

Fördelen för den som överlåter abbonemanget är ju uppenbar men för den som tar över det då?? Är det att det kan vara ett abbonemang som inte längre finns på marknaden och att det är ett attratktivt abbonemang??
Förekommer överlåtelser i någon större skala eller och är blocket då det vanligaste??

Funderar på att försöka överlåta mitt abbonemang då företaget betalar numer, surt jag köpte ny lur i sommras med abbonemang dock...

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Rekordmedlem

Nya abonnemang har oftast sämre villkor än de hade förut, tex så har ju datatrafiken gått ner och pottabbonemang finns inte heller kvar i de former som tidigare fanns.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vissa personer sitter på ganska tokigt bra abonnemang så som 10 gigabyte data för väldigt lågt pris per månad när det var priskrig för något år sedan. Sådana abonnemang finns inte längre och man är korkad om man släpper iväg sådant om man inte själv behöver det. Bättre då att ge det till någon man tycker om.

Permalänk
Medlem

Men går det ens att överlåta ett gammalt abonnemang? Har för mig att det blir ett likvärdigt abonnemang som man får om överlåter ett utgånget abonnemang.

Inte säkert att det är så hos alla men det var så på min tidigare arbetsplats.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nya abonnemang har oftast sämre villkor än de hade förut, tex så har ju datatrafiken gått ner och pottabbonemang finns inte heller kvar i de former som tidigare fanns.

Har nytecknat abonnemang hos Telenor, och är faktiskt väldigt nöjd med det. 10k fria sms/mms/minuter, samt 2gb surft i 4g inom Skandinavien. Detta för 299:-/månaden

Ingen familjemedlem som är sugen på abonnemanget då? Förstår exakt hur surt det känns när man precis tecknat nytt sådär..

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av razeer:

Har nytecknat abonnemang hos Telenor, och är faktiskt väldigt nöjd med det. 10k fria sms/mms/minuter, samt 2gb surft i 4g inom Skandinavien. Detta för 299:-/månaden

Grejen är den, att fler och fler vill ha raka motsatsen till ett sånt abonnemang; nämligen mycket data och lite sms/samtal. Och då kostar det.

Jag hade mycket hellre betalat 299:-/mån för ett abonnemang med 10 GB i månaden och 100 fria sms och minuter.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av razeer:

Har nytecknat abonnemang hos Telenor, och är faktiskt väldigt nöjd med det. 10k fria sms/mms/minuter, samt 2gb surft i 4g inom Skandinavien. Detta för 299:-/månaden

Ingen familjemedlem som är sugen på abonnemanget då? Förstår exakt hur surt det känns när man precis tecknat nytt sådär..

Jämför man det med mitt som jag har till min S3a så skulle jag säga ditt är rätt kass faktiskt.

Obegränsad surf i 6mbit (har som mest utnyttjat ~80Gb på en månad och 6mbit räcker på telefonen) och typ 2k? fria sms (vem katten skulle kunna behöva mer än 2k fria??) samt mms/ring för beloppet.
Pröjsar också 299 i månaden för det och det kommer gå ner när telefonen är avbetalad till sommaren.

Kan väll säga att de kommer få dra till med en RIKTIGT bra deal för att få mig att byta bort obegränsad surf.