Windows starter eller Windows 7 mini pc

Permalänk

Windows starter eller Windows 7 mini pc

Gäller sambons mini pc Acer hobby.

Som hade starter när hon köpte den.
Men det gick knappt göra något och jag chansa och la in Windows 7.
Men satan va seg den blev.

Finns det andra alternativ. Vad kör ni andra med?

Permalänk
Medlem

Jag kör med windows 8.1 på min asus 1000h, eller så skulle du kunna prova nån Linux OS som tex Ubuntu.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd

Hade problem med att en Netbook/EeePC 1015pn blev enormt seg efter en massa MS-uppdateringar av Win7.

Löste det med en uppdatering av BIOS från tillverkarens support/Nedladdnings-sidor

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du måste ha missat några saker för de ska vara lika snabb.

Drivrutiner ska man ladda ned själv från tillverkarnas hemsidor. Räkna aldrig blint på att sånt fixas via Windows DVD och Windows Uppdate. Du måste ladda ned och testa själv.

Ta bort partitionen när du installerar om och tryck nästa. Win DVD (USB minnet) skapar och formatera själv automatiskt. Finns många fel och fall där partitionen måste tas bort för att det inte räckte att bara formatera och installeras om.

Om du installerat Win 7 64 bit på en datorn som bara har 2 GB minne så blir den seg. Byta till 32 bit för den har lägre minnes krav än 64 bit. Finns massor av fall där folk var på väg att gå tillbaka till XP innan folk i forumet övertalade dom att testa 32 bit också som de blev jättenöjda med. Det är först när man har över 4 GB minne som man ska ha 64 bit.