Permalänk
Medlem

Mus lyser fast dator är avstängd?

Hoj

av nån anledning så lyser en utav mina datorer's mus (intellimouse 3.0) fast den är avstängd?

Är det någon inställning i bios som är på?

Specs på burken

Moderkort: ASUS H81I-PLUS mITX
Intel Core i5 4670K
8GB Corsair value
Intel 520 SSD
Corsair Nätagg 500w

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bärrich:

Hoj

av nån anledning så lyser en utav mina datorer's mus (intellimouse 3.0) fast den är avstängd?

Är det någon inställning i bios som är på?

Specs på burken

Moderkort: ASUS H81I-PLUS mITX
Intel Core i5 4670K
8GB Corsair value
Intel 520 SSD
Corsair Nätagg 500w

Förmodligen har du den funktion påslagen, som fortsätter att skicka el genom usb, även när datorn är avstängd.
Leta i bios, så kommer du att hitta den.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bärrich:

Hoj

av nån anledning så lyser en utav mina datorer's mus (intellimouse 3.0) fast den är avstängd?

Är det någon inställning i bios som är på?

Specs på burken

Moderkort: ASUS H81I-PLUS mITX
Intel Core i5 4670K
8GB Corsair value
Intel 520 SSD
Corsair Nätagg 500w

Asmedia USB 3.0 Battery Charging Support heter funktionen och du stänger av den under Onboard Devices Configuration i BIOS. Den är till för att du ska kunna ladda t ex telefon/mus när datorn är avstängd.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Asmedia USB 3.0 Battery Charging Support heter funktionen och du stänger av den under Onboard Devices Configuration i BIOS. Den är till för att du ska kunna ladda t ex telefon/mus när datorn är avstängd.

Har tittat på den å den är disabled - Men musen verkar bara lysa då och då inte alltid när den är avstängd .

Men tackar så mkt för svaret

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator