Permalänk
Medlem

PCI-e Risers

Ja vart köper ni dem? med snabb leverns
Skriva gärna om ni vet några ställen så man slipper
beställa från USA och vänta i 2 veckor
-Mvh

Permalänk

http://litecoinminingparts.com/

Tog ett 4-5 dar, rakt ner i brevlådan i vadderat kuvert. Skickas från UK så ingen tull/import avgift

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Discokungen

Det bör komma in lite extenders med USB. Alltså bara USB som sladd mellan 1x-delen och 16x-delen som har strömkontakt! 50cm sladd gör det smidigt! Kolla marknaden nästa vecka!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Det bör komma in lite extenders med USB. Alltså bara USB som sladd mellan 1x-delen och 16x-delen som har strömkontakt! 50cm sladd gör det smidigt! Kolla marknaden nästa vecka!

Nice! Om det är du som lägger upp dom så PM mig dirr

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Meller127:

Nice! Om det är du som lägger upp dom så PM mig dirr

Jag har förbeställning på fem stycken men visst kan jag hojta till!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Jag har 3st 16x till 16x på tradera (unpowered). Sök på "pci-e riser".
Nu kommer väl mod ta bort mitt inlägg !?!

Permalänk
Medlem

www.hashsweden.net skickas från Sverige!

Visa signatur

i7 6700k @ 4.6 GHz | 16GB DDR4 3866Mhz Trident-Z | ASUS 1080 Ti @ 2050MHz | ASUS z170-Deluxe | Samsung PRO 256 GB | Acer x34a 100hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av flwsterB:

www.hashsweden.net skickas från Sverige!

Måste varna för hashsweden.net

Beställde 6st PCI-e 1X till 16X raisers på torsdagen den 30 jan. Fick en leveransbekräftelse den tisdag den 4 feb.
Den 11 feb. skickar jag ett mail och frågar varför mitt paket inte har kommit ännu. Dom svarar och undrar om jag kan vänta 2 dagar till.
Jag svarar OK. Mån. 17e feb. så har fortfarande inget paket dykt upp. Skickar ytligare ett mail och påpekar detta och dom svarar att dom
inte har skrivit någon returadress på brevet och att dom ska skicka 6 nya till mig.

Inget paket har dykt upp ännu. Det har gått 5 arbetsdagar sen dom sa att dom skulle skicka ett andra brev.
Ett företag som skickar varor för 108$ i ett brev utan någon spårningsfunktion eller försäkring känns inte seriösa.

Edit: Såg nu att flwsterB är samma person som svarar på mail hos hassweden.net . Så du kanske kan ge mig lite klarhet i det här?

Visa signatur

You think you know. What's to come. What you are. You haven't even begun.

Permalänk
Skrivet av craft:

Måste varna för hashsweden.net

Beställde 6st PCI-e 1X till 16X raisers på torsdagen den 30 jan. Fick en leveransbekräftelse den tisdag den 4 feb.
Den 11 feb. skickar jag ett mail och frågar varför mitt paket inte har kommit ännu. Dom svarar och undrar om jag kan vänta 2 dagar till.
Jag svarar OK. Mån. 17e feb. så har fortfarande inget paket dykt upp. Skickar ytligare ett mail och påpekar detta och dom svarar att dom
inte har skrivit någon returadress på brevet och att dom ska skicka 6 nya till mig.

Kan vi gissa att han inte hade prylarna hemma och glömde bort att det kinesiska nyåret varade från 31jan-15feb?

Permalänk
Medlem

Gah, skulle beställt där ifrån ifall det bara tar 4-5 dagar...

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av craft:

Måste varna för hashsweden.net

Beställde 6st PCI-e 1X till 16X raisers på torsdagen den 30 jan. Fick en leveransbekräftelse den tisdag den 4 feb.
Den 11 feb. skickar jag ett mail och frågar varför mitt paket inte har kommit ännu. Dom svarar och undrar om jag kan vänta 2 dagar till.
Jag svarar OK. Mån. 17e feb. så har fortfarande inget paket dykt upp. Skickar ytligare ett mail och påpekar detta och dom svarar att dom
inte har skrivit någon returadress på brevet och att dom ska skicka 6 nya till mig.

Inget paket har dykt upp ännu. Det har gått 5 arbetsdagar sen dom sa att dom skulle skicka ett andra brev.
Ett företag som skickar varor för 108$ i ett brev utan någon spårningsfunktion eller försäkring känns inte seriösa.

Edit: Såg nu att flwsterB är samma person som svarar på mail hos hassweden.net . Så du kanske kan ge mig lite klarhet i det här?

Tja, skickade ungefär 25 paket en på sweclockers fick inte sitt paket och en var du. Av 25 paket kom 2 inte fram, jag bad dig vänta två dagar till bara för att vara säker på att paketet kanske var försenat av någon anledning. Men det kom inte fram enligt dig. Har skickat ett nytt paket via schenker nu till dig som är spårbart. Är helt ny på det här och det ända jag vill att det ska vara enkelt att få tag i tillbehör från Sverige. Har skickat ett nytt paket till dig du har väl fått det ifrån schenker annars skicka jag det nu igen. Återigen är jag ledsen att det drog ut på tiden. Men du var en av dom sista som beställde risers av mig som jag hade i lager. När du senare skrev att du inte hade fått paketet väntade jag på ny leverans men det var det kinesiska nyåret som gjorde att det blev utdraget såpass har fått en ny leverans nu och det är på väg till dig. Vill absolut inte göra dig missnöjd på något sätt. Jag skickar dig 2x 16x16x som plåster på såret imorgon. Men jag trodde faktiskt inte posten skulle vara så otroligt slarviga. Återigen är jag ledsen. Vad har jag lärt mig av det här då? Jo allting skickas spårbart numera, eftersom personer (säger absolut inte att du har gjort det) kan säga att dom inte fått paketen samt att paketen kan försvinna på vägen och även jag kan göra fel och skriva feladress. Men från och med nu skickas allting spårbart iallafall inom Sverige.

Mvh
Benjamin

Visa signatur

i7 6700k @ 4.6 GHz | 16GB DDR4 3866Mhz Trident-Z | ASUS 1080 Ti @ 2050MHz | ASUS z170-Deluxe | Samsung PRO 256 GB | Acer x34a 100hz G-Sync

Permalänk

1 fråga: Går det att köra dom där USB-3 risers på en USB-3 port eller använder man bara kabeln för att den fanns istället för en flatkabel?

Permalänk
Medlem

Istället för flatkabel.

Vore iof kul å stoppa GPU'n i USB-porten

Visa signatur

Phenom II X4 955. Asus Crosshair Formula V. MSI R9 280x x5.
Corsair HX 860 x2. Corsair SSD 120x 2. 16gig Corsair LowProfile

Permalänk
Skrivet av Squeegie:

Vore iof kul å stoppa GPU'n i USB-porten

Javisst, 500mA unpowered

OnT, borde egentligen vara möjligt då man bara använder gpun för beräkning ej som grafikenhet, men då krävs det förmodligen mer elektronik emellan ändå...

Permalänk
Avstängd

Kolla market annars har jag ett bra gäng.

Permalänk
Medlem

Har beställt ett par risers av Benjamin(hashsweden) förut och han har levererat. Har nu beställt ett gäng till av honom och uppdaterar här när dom har levererats.

glömde att uppdatera. fick mina risers förra veckan, inga problem här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av k1r3:

Har beställt ett par risers av Benjamin(hashsweden) förut och han har levererat. Har nu beställt ett gäng till av honom och uppdaterar här när dom har levererats.

glömde att uppdatera. fick mina risers förra veckan, inga problem här.

Sorry för bumpen.

Köpte via marknad för drygt 1 månad sen, men med strul med schenker (som säger att dom inväntar paket...) så har inget kommit fram.

Benjamin har slutat svara på mail också.

Permalänk
Skrivet av Wazzbi:

Sorry för bumpen.

Köpte via marknad för drygt 1 månad sen, men med strul med schenker (som säger att dom inväntar paket...) så har inget kommit fram.

Benjamin har slutat svara på mail också.

Samma här, med min order från honom, jag fick bara 2/3 av min order. 10 dagar sent, även fast jag på onsdagen i den veckan jag blivit lovad att få dem, skickat ett mail, och han hade svarade att javist, det skickas och är framme innan Fredag. Det kom inte, utan först på Måndagen 10dgr efter order fick jag 2 av 3 beställda.
Han lovade sedan att skicka den sista + att jag skulle få en xtra för att det tagit tid.
Nu verkar det mest som om han bara kommer med ursäkter.
Har nu begärt att få mina pengar tillbaka,men fortfarande inget svar på det mailet.

Förhoppningsvis, ordnar han till det som blivit fel o gör rätt för sig, men just nu känns det inte så..
Det är skitpengar det handlar om, men principen,

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wowholypriest:

Samma här, med min order från honom, jag fick bara 2/3 av min order. 10 dagar sent, även fast jag på onsdagen i den veckan jag blivit lovad att få dem, skickat ett mail, och han hade svarade att javist, det skickas och är framme innan Fredag. Det kom inte, utan först på Måndagen 10dgr efter order fick jag 2 av 3 beställda.
Han lovade sedan att skicka den sista + att jag skulle få en xtra för att det tagit tid.
Nu verkar det mest som om han bara kommer med ursäkter.
Har nu begärt att få mina pengar tillbaka,men fortfarande inget svar på det mailet.

Förhoppningsvis, ordnar han till det som blivit fel o gör rätt för sig, men just nu känns det inte så..
Det är skitpengar det handlar om, men principen,

Mm.

Tänker nog göra en polisanmälan om han loggar på Swec igen utan att kolla igenom meddelanden eller svara på mail, trots att det är en skitsumma.

Permalänk
Skrivet av Wazzbi:

Mm.

Tänker nog göra en polisanmälan om han loggar på Swec igen utan att kolla igenom meddelanden eller svara på mail, trots att det är en skitsumma.

Få se vad som händer, han har hört av sig, sagt att han legat på sjukhus i flera dagar. idag bad han om mitt kontonummer och sa att han betalar tillbaks pengarna för de som jag ej fick skickat.
Gör han det så är allt som det ska va..och han har gjort rätt.
Update:
Idag kom pengarna tillbaka, för mig har han gjort rätt, (fel kan de gå för oss alla) så jag skulle absolut handla av honom igen...

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Visa signatur

AMD FX-8320 @ 5017 MHz
http://valid.canardpc.com/ppty3p
AMD Athlon II X2 250 @ 4013 MHz
http://valid.canardpc.com/jwpmni

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealizeGG:

Eller betydligt billigare från mig.

http://www.sweclockers.com/annons/95210-pci-e-x1-x16-usb-30-6...

Visa signatur

Jag har en data