Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Landy:

Vad händer med (PC) South Park : Stick Of Truth förbokningskoderna?

Den info´n jag hittat är på eran FB: Webhallen Sverige AB De skickas ut elektroniskt inom kort.
March 6 at 5:49am

Idag 10 mars har jag inte fått någon kod allafall.

Du kan kolla på din profil om den finns där (om mailet inte kommit fram)
http://www.webhallen.com/se-sv/medlem/bestallningar/skickade
Leta upp South Park där, ovanför priset bör du har en kod till DLCn om allt gått rätt till.

Jag beställde själv det av oss och fick min kod i fredags eftermiddag. Det ser ut i systemet som om koderna skickats ut till alla korrekt också vad jag kan se vid första anblick i alla fall.

Om det inte finns en kod på din order måste du höra av dig till vår kundtjänst och begära en:
http://www.webhallen.com/se-sv/info/kontakta_oss/kundservice

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Du kan kolla på din profil om den finns där (om mailet inte kommit fram)
http://www.webhallen.com/se-sv/medlem/bestallningar/skickade
Leta upp South Park där, ovanför priset bör du har en kod till DLCn om allt gått rätt till.

Jag beställde själv det av oss och fick min kod i fredags eftermiddag. Det ser ut i systemet som om koderna skickats ut till alla korrekt också vad jag kan se vid första anblick i alla fall.

Om det inte finns en kod på din order måste du höra av dig till vår kundtjänst och begära en:
http://www.webhallen.com/se-sv/info/kontakta_oss/kundservice

Finns tyvärr ingen kod där, skickade ett mail redan i fredags till kundtjänst men inget svar än.

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Landy:

Finns tyvärr ingen kod där, skickade ett mail redan i fredags till kundtjänst men inget svar än.

Hej, har du möjlighet att PMa över ditt ordernummer eller ringa till kundtjänst så ska vi nog kunna lösa det idag. Kundtjänsten stänger dock kl 17:00 så måste ha det innan dess.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hur är det egentligen med "PlayStation Wireless Stereo Headset 2.0" har haft den förhandsbeställd i över en månad men det kommer inget besked om när ni får in den?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Sentenced:

Hur är det egentligen med "PlayStation Wireless Stereo Headset 2.0" har haft den förhandsbeställd i över en månad men det kommer inget besked om när ni får in den?

Vi kommer inte få in dem förrän någon gång i April, mer vet vi inte i dagsläget tyvärr.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi kommer inte få in dem förrän någon gång i April, mer vet vi inte i dagsläget tyvärr.

och hur många förbokingar kan det gälla då om man har haft en beställning över en månad? Jag menar får ni in tio st så är risken stor att jag måste vänta till Juni? Nåja, det kanske löser sig i april!

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Sentenced:

och hur många förbokingar kan det gälla då om man har haft en beställning över en månad? Jag menar får ni in tio st så är risken stor att jag måste vänta till Juni? Nåja, det kanske löser sig i april!

Som det ser ut nu får vi nog en rätt stor batch på ett bräde, som mer än väl täcker alla bokningar,

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Som det ser ut nu får vi nog en rätt stor batch på ett bräde, som mer än väl täcker alla bokningar,

Tack för ett snabb, effektivt och utförligt svar på min fråga!

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk

Hmm... va säger man....fuck you microsoft?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Rugbyspelaren:

Hmm... va säger man....fuck you microsoft?

Eller så köper man bara en importerad
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/191260-xbox_one_...

Finns ju samlare som tvunget ska ha en svensk kartong/manual/beteckning etc men för de som bara vill lira Xbox One finns det egentligen bara tre orsaker att vänta:
1. Man måste ha voice recognition och interface på svenska.
2. Man vill inte betala de extra hundralappar som det kostar att köpa en importerad One, alternativt:
3. Man orkar inte själv importera en

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

När skickar ni ut preorder key för wildstar betan?

Edit: Idag verkar det som Fick mail om det kl 18:00.

Permalänk
Avstängd

La en order 29 januari och fick mitt idag! Helt klart nöjd

Men, det där headsetet som skulle följa med följde inte med verkar det som? Vad har ni till ert försvar?
Inte heller ett sånt här stöd som syns på bilden, men jag antar att man får köpa det separat?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Antoneck:

La en order 29 januari och fick mitt idag! Helt klart nöjd

Men, det där headsetet som skulle följa med följde inte med verkar det som? Vad har ni till ert försvar?
Inte heller ett sånt här stöd som syns på bilden, men jag antar att man får köpa det separat?

Headsetet ska medfölja. Det är pyttelitet och ligger hoprullat i en liten plastpåse.kan kanske vara lätt att missa.

Det är riktigt att stället inte ingår. Vi har använt den produktbild som sony tillhandahållit.
Vi ändrar så snart som möjligt.

I produktbeskrivningen står tydligt vad som ingår.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

reklamera ett spel?

Hej Webhallen. Jag införskaffade spelet NBA 2k24 för PS3, 379kr, för någon vecka sen. Jag frågade försäljaren om det var exakt samma spel som till PS4 fast med sämre grafik. Försäljaren beskrev att så var fallet. Försäljaren beskrev att om spelen för både PS4 och PS3 hade samma namn (NBA 2k14) ska det vara samma spel.

Efter att ha spelet en stund så märkte jag att detta tyvärr inte stämde. PS4ans version har mer innehåll. Det jag främst syftar till är PS4ans cutscenes till karriärsläget vilket tyvärr inte PS3an har. Cutscenes som PS4an har ger då ett mer levande karriärsläge som inte PS3an förmedlar.

Jag undrar därför om det finns någon möjlighet att lämna mitt spel då jag anser att försäljaren har givit mig felaktig information vid köpet. Det finns ej några repor på disken, kvittot är kvar och orginalboxen.

Hör gärna av er.

mvh

Vuk

*edit* Ber om ursäkt i förväg om detta inlägg hamnat i fel forumsdel.

Visa signatur

p5edeluxe, 4gb corsair pc8500, q9550 @2.83ghz w Noctua, HIS 4870x2. 750w corsair. p182 antec

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Vuk:

Hej Webhallen. Jag införskaffade spelet NBA 2k24 för PS3, 379kr, för någon vecka sen. Jag frågade försäljaren om det var exakt samma spel som till PS4 fast med sämre grafik. Försäljaren beskrev att så var fallet. Försäljaren beskrev att om spelen för både PS4 och PS3 hade samma namn (NBA 2k14) ska det vara samma spel.

Efter att ha spelet en stund så märkte jag att detta tyvärr inte stämde. PS4ans version har mer innehåll. Det jag främst syftar till är PS4ans cutscenes till karriärsläget vilket tyvärr inte PS3an har. Cutscenes som PS4an har ger då ett mer levande karriärsläge som inte PS3an förmedlar.

Jag undrar därför om det finns någon möjlighet att lämna mitt spel då jag anser att försäljaren har givit mig felaktig information vid köpet. Det finns ej några repor på disken, kvittot är kvar och orginalboxen.

Hör gärna av er.

mvh

Vuk

*edit* Ber om ursäkt i förväg om detta inlägg hamnat i fel forumsdel.

Hej, som det står i första inlägget i tråden så kan vi inte genom Sweclockers ta ställning till individuella ärenden. För individuella fall är det vår kundtjänst/servicepersonalen i butikerna som hanterar detta:
http://www.webhallen.com/se-sv/info/kontakta_oss
http://www.webhallen.com/se-sv/info/vara_butiker

Rent generellt:
Har en säljare lämnat felaktig information om en produkt brukar det anses vara anledning nog att häva köpet.

(Rent privat/personaligen skulle jag nog också insistera på att NBA 2K14 är "samma spel" till de båda konsolerna, men det hör ju egentligen inte hit.)

Dold text
Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

När kommer early access koderna till elder scrolls online imperial edition att skickas ut? Har förbokat fysiska utgåvan

Permalänk
Medlem

Bound by Flame 9 May.

Hej!
Jag undrar bara när eller om ni kommer att sälja "Bound by Flame" till PS4? Jag såg på deras hemsida att den släps 9 maj, men hittar inte spelet på Webhallens hemsida.

Tack!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av martin78:

När kommer early access koderna till elder scrolls online imperial edition att skickas ut? Har förbokat fysiska utgåvan

Alla bör vara skickade vid detta laget. (Några hade inte gått ut ordentligt men skickades i förmiddags)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Remixora:

Hej!
Jag undrar bara när eller om ni kommer att sälja "Bound by Flame" till PS4? Jag såg på deras hemsida att den släps 9 maj, men hittar inte spelet på Webhallens hemsida.

Tack!

Vi letar efter en källa där vi kan köpa dem. Just nu vet vi helt ärligt inte vart vi ska vända oss då de inte verkar använda sig av någon distributör som vi känner till (och vi har förstås en ganska stor lista på distributörer, så det är ett ganska ovanligt problem för oss).

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Daylight.

Hur har ni det med att hitta distributörer till Daylight (PS4)? Hittar inte denna titel på er hemsida häller.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Remixora:

Hur har ni det med att hitta distributörer till Daylight (PS4)? Hittar inte denna titel på er hemsida häller.

Hej.
Så vitt vi vet distribueras Daylight enbart digitalt. Dvs genom PSN på PS4an då.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

gött se er här tänker inte diskutera mitt grafik korts problem med er här då jag läste första sidan:/..men måste i alla fall säga att elder scrolls onlie har ett nice pris hos er:D

Permalänk
Medlem

"Bound by Flame"

Tjenare!
Tänkte bara kolla om det finns några nya nyheter gällande "Bound by Flame"? Vill verkligen förhandsboka den via Webhallen. Kommer ni få in dom innan releasen eller ska man boka via någon annan?

Tack!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Remixora:

Tjenare!
Tänkte bara kolla om det finns några nya nyheter gällande "Bound by Flame"? Vill verkligen förhandsboka den via Webhallen. Kommer ni få in dom innan releasen eller ska man boka via någon annan?

Tack!

Inga nyhete rän tyvärr. Men vi antar att vi kommer att ha det till lanseringen.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Tack!

Hej!
Såg att ni har fått in "Bound by Flame" nu, ville bara säga tack!

Jag har en liten fråga också. Jag kanske skriver det här i fel tråd är inte säker. Det jag undrar är bara varför priset ändras när jag ska beställa spel? När jag skulle beställa "Bound by Flame" och loggade in på mitt konto så stod det att den kostar 440kr. Men när jag väl bokat spelet så står det att den kostar 549kr. Har jag missat nåt? (:

Tack på förhand!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Remixora:

Hej!
Såg att ni har fått in "Bound by Flame" nu, ville bara säga tack!

Jag har en liten fråga också. Jag kanske skriver det här i fel tråd är inte säker. Det jag undrar är bara varför priset ändras när jag ska beställa spel? När jag skulle beställa "Bound by Flame" och loggade in på mitt konto så stod det att den kostar 440kr. Men när jag väl bokat spelet så står det att den kostar 549kr. Har jag missat nåt? (:

Tack på förhand!

Du måste ha råkat ställa in att priser ska visas exklusive moms:

549kr ex moms = 440kr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Tjena,

Har förbokat FFXIV: A realm reborn till PS4 och skall hämta det i Göteborg. Ser att det kommit till en massa andra butiker, men inte till Gbg. Kommer det under dagen? Annars får jag försöka hitta det någon annanstans...

C

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Suxeeder:

Tjena,

Har förbokat FFXIV: A realm reborn till PS4 och skall hämta det i Göteborg. Ser att det kommit till en massa andra butiker, men inte till Gbg. Kommer det under dagen? Annars får jag försöka hitta det någon annanstans...

C

De tog emot leveransen för cirka en halvtimme sedan och hålle rpå och sorterar upp den nu så det bör snart synas i lagersaldot där också.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej, Webhallen! Jag är väldigt intresserad av att inhandla en Sony Dual Shock 4 Wave Blue (artikelnummer: 181304), men den är slut överallt, och det finns inget preliminärt datum ens. Har ni någon som helst aning om när, eller ens om, den kommer i lager igen?

Tack på förhand!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Wifi:

Hej, Webhallen! Jag är väldigt intresserad av att inhandla en Sony Dual Shock 4 Wave Blue (artikelnummer: 181304), men den är slut överallt, och det finns inget preliminärt datum ens. Har ni någon som helst aning om när, eller ens om, den kommer i lager igen?

Tack på förhand!

Vi har tyvärr ingen aning om när de kommer, men kommer gör de.
Så småning om.

vet inte varför det blivit sådana problem för Sony att leverera just denna färg. Märkligt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch