Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mocka:

Hallå webbis.

Varför har ni inte en "Rea" kategori i Blu-Ray sektionen? Sådan finns t ex i DVD och PC Spel.

Ett rakt och ärligt svar:
Film är numera så pass liten kategori för oss att det inte längre är meningsfullt att lägga för mycket tid och resurser på det. Det mesta inom avdelningen är i princip automatiserat från produktbeskrivningar, prissättning till beställningar etc.

Den enda saken vi har kvar som är helt manuell är "månadens film". Vi har märkt att folk blir helt tokiga om vi inte erbjuder dessa kampanjer så de lär vi fortsätta med ett tag framöver.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Fick mitt andra automatiserade sms från webhallen igår om att min order fortfarande låg obehandlad, beställde 2013-11-16 så man borde ju få sin nästa leverans ( hoppas iaf) jag antar att januari leveranserna har gått ut nu men när är det sagt att nästa kommer? Sett på många sidor att dom har skrivit att dom kommer få in PS4or i mars. Vad har ni för information webhallen om nästa leverans?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Erustoerd:

Fick mitt andra automatiserade sms från webhallen igår om att min order fortfarande låg obehandlad, beställde 2013-11-16 så man borde ju få sin nästa leverans ( hoppas iaf) jag antar att januari leveranserna har gått ut nu men när är det sagt att nästa kommer? Sett på många sidor att dom har skrivit att dom kommer få in PS4or i mars. Vad har ni för information webhallen om nästa leverans?

Vad vi fått indikationer om ska det iaf inte behöva dröja till mars.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Ska inte köpa ön på ett bra tag, förräns det finns spel till den.

Men, när tror ni att allt är som "normalt"? Att konsollerna finns på lager och så vidare? Till sommaren?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Gah, det står fortfarande lika många på hyllorna på Sveavägen som när jag var där senast, är folk så lata att dom inte ens kan bemöda sig att hämta ut sin bokning? -_-

Permalänk
Medlem

Roligt att jag kommer köpa min ps4 i japan om 3 veckor för 2800kr inkl. Knack...fy fan 4490kr i sverige utan spel

Permalänk

Var inne idag och avbokade min order. Var på Media Markt i Barkarby och köpte en istället. Lite synd, hade mycket hellre velat köpa från webhallen, men det känns som det drar ut på tiden. Men eftersom jag gillar er gick jag in nu och beställde Fifa 14 och en extra kontroll

Permalänk
Medlem

Så när kommer leveransen som inte dök upp förra veckan? Idag är det fredag, fortfarande ingen uppdatering från er? Alltså blev det ingen mer januarileverans? Otroligt besviken

Permalänk
Medlem
Skrivet av tozz:

Gah, det står fortfarande lika många på hyllorna på Sveavägen som när jag var där senast, är folk så lata att dom inte ens kan bemöda sig att hämta ut sin bokning? -_-

Gissningsvis tomma reklamkartonger.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludvigm:

Så när kommer leveransen som inte dök upp förra veckan? Idag är det fredag, fortfarande ingen uppdatering från er? Alltså blev det ingen mer januarileverans? Otroligt besviken

Har du bråttom så köp den någon annanstans (det gjorde jag). Webhallen har valt att låta bokningen ligga öppen hela tiden och har skapat ett jättekö. Rättvisst och bekvämt för de som inte har bråttom, vill ha ett bra pris och inte orkar leta runt och spana i forum (stämmer säkert för 90 procent i kön).
Men är du minsta aktiv och vill lägga ett par 100:- extra så är de rätt lätta att få tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var in på Mediamarkt i Uppsala för att kolla , inte köpa och de hade inga!

Önska att Webbis kunde byta plats i Uppsala. Kommer man som jag från vishan gpr det inte att göra sig av med bilen i centrum.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Har du bråttom så köp den någon annanstans (det gjorde jag). Webhallen har valt att låta bokningen ligga öppen hela tiden och har skapat ett jättekö. Rättvisst och bekvämt för de som inte har bråttom, vill ha ett bra pris och inte orkar leta runt och spana i forum (stämmer säkert för 90 procent i kön).
Men är du minsta aktiv och vill lägga ett par 100:- extra så är de rätt lätta att få tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köper helst hos webhallen, men detta börjar ju bli löjligt. Jag ger de två veckor, sen får det vara nog. Lägger helst inte ut 800kr mer

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av ludvigm:

Jag köper helst hos webhallen, men detta börjar ju bli löjligt. Jag ger de två veckor, sen får det vara nog. Lägger helst inte ut 800kr mer

Bokade 15/11 och gav upp förra veckan när de fortfarande satt fast på oktober beställningarna och ingen visste när fler skulle komma.
Gav 4190:- utan att behöva hänga på något lås eller stressa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har en liten fråga, har tänkt köpa en PS4 i mars, om man beställer den i mars från Webhallen när kan man tänkas ha den då? Till sommaren? Eller har allting kunnat lugna ner sig till mars tro?

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Skrivet av muffinet:

Jag har en liten fråga, har tänkt köpa en PS4 i mars, om man beställer den i mars från Webhallen när kan man tänkas ha den då? Till sommaren? Eller har allting kunnat lugna ner sig till mars tro?

Med den takt som leveranserna kommer nu så kan de va så illa...

Permalänk

Såja... Mitt finns redo nu. Bokningsdatum 15/11.

Permalänk
Skrivet av pertinacia:

Såja... Mitt finns redo nu. Bokningsdatum 15/11.

Skumt, bokade 11/11 och inte fått mitt skickat

Permalänk
Webhallen
Skrivet av pertinacia:

Såja... Mitt finns redo nu. Bokningsdatum 15/11.

Yup, det trillade in ett gäng i morse.
Vad vi kan se nu bör det täcka ordrar fram till ungefär den 15:e så du lär ha legat precis på gränslinjen där

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Yup, det trillade in ett gäng i morse.
Vad vi kan se nu bör det täcka ordrar fram till ungefär den 15:e så du lär ha legat precis på gränslinjen där

SÅJA!!!! Men när får jag kollinr?

Permalänk

Nu så var min med behandlad:D

Permalänk
Skrivet av ludvigm:

SÅJA!!!! Men när får jag kollinr?

Förmodligen så fort posten bekräftar webhallens leverans beställning

Permalänk
Medlem

För dom som bokat en PS4 kamera och väntar på sin så kan jag säga att jag bokade min kamera 29 december 2013 på Webhallen och jag fick hämta den i slutat av förra veckan.

Permalänk

Hur många fick ni in denna leveransen? Samt om den var stor eller liten.
Ca hur många är det kvar till 10/12?

/Seagreen

Permalänk

Haha fick ni ps4:or så det räckte till 15 november? Så har man bokat 16de

Såg precis att min var skickad Trevligt!

Permalänk
Medlem

Bokade i Juni ja

Visa signatur

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.

Permalänk
Medlem

Webhallen:

Bokade ps4 1 dec, har ingen stress då vi redan har en i hushållet. Läste dock tidigare i tråden om att ni skickar ut vissa enheter som är importer. Hur ska man göra för att säkerställa att man blir tilldelad en svensk version? Vet att det inte "spelar roll", men jag vill ha en svensk enhet precis som den första jag fick.

Har inga problem att vänta lite till för att få en svensk version. Ska man göra en anmälan någonstans så att ni inte skickar en importerad enhet eller gällde importerade ex bara ett fåtal enheter tidigare?

Tack på förhand!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av trudilur:

Webhallen:

Bokade ps4 1 dec, har ingen stress då vi redan har en i hushållet. Läste dock tidigare i tråden om att ni skickar ut vissa enheter som är importer. Hur ska man göra för att säkerställa att man blir tilldelad en svensk version? Vet att det inte "spelar roll", men jag vill ha en svensk enhet precis som den första jag fick.

Har inga problem att vänta lite till för att få en svensk version. Ska man göra en anmälan någonstans så att ni inte skickar en importerad enhet eller gällde importerade ex bara ett fåtal enheter tidigare?

Tack på förhand!

Vi har inga importerade exemplar i lager längre så det bör inte hända igen.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Webhallen:

Trevligt att höra att det går framåt i kön! har ni någon mer info om hur leveranserna kan komma att se ut nu i februari månad efter denna leverans?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MisfitZero:

Webhallen:

Trevligt att höra att det går framåt i kön! har ni någon mer info om hur leveranserna kan komma att se ut nu i februari månad efter denna leverans?

Nope, men troligen kommer det fortsätta i samma takt som det puttrar på i nu, dvs att det landar ett par hundra varannan vecka eller så.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch