"Application Blocked By Security Settings" (Java)

Permalänk
Medlem

"Application Blocked By Security Settings" (Java)

"Your security settings have blocked an untrusted application from running"

Får upp detta när jag går in på en sida som har några inbäddade javaprogram. Har provat olika webbläsare. Var kan man ändra dessa inställningar, så att dessa program tillåts? (OBS! Vill inte att program ska tillåtas att köras på webbsidor hur som helst men bara för de sidor jag väljer att acceptera.)

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag provade det som föreslås, dvs. att gå in på Java Configuration och lägga till sidan, men det funkar ändå inte för mig. Det gäller denna sidan: http://library.thinkquest.org/10796/ch7/ch7.htm någon annan kanske kan testa och se om ni lyckas?

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.