Fallout 3 Crash efter jag trycker på play!

Permalänk

Fallout 3 Crash efter jag trycker på play!

Jag försöker spela Fallout 3 men efter jag trycker på play så crashar spelet direkt och jag har googlat kollat på youtube inget fungerar!

Hjälp!

Permalänk
Medlem

Vilket operativ system använder du?

Permalänk
Medlem

ominstallation av spelet?

Permalänk
Inaktiv

Vanligt förekommande fel med Fallout 3.

Detta är vad du ska göra:

För Windows XP:

My Documents\My Games\Fallout3\

För Windows Vista & Windows 7:

Documents\My Games\Fallout3

Filen du ska ändra i är:

Fallout.ini

Öppna .ini filen med Notepad och ändra raden:

bUseThreadedAI=0

till:

bUseThreadedAI=1

& lägg till den här raden under:

iNumHWThreads=2

Spara och stäng.

Du kan även behöva lägga till detta i Fallout_Default.ini i installationsmappen. Glöm inte att göra backup bara!

Permalänk
Skrivet av anon183825:

Vanligt förekommande fel med Fallout 3.

Detta är vad du ska göra:

För Windows XP:

My Documents\My Games\Fallout3\

För Windows Vista & Windows 7:

Documents\My Games\Fallout3

Filen du ska ändra i är:

Fallout.ini

Öppna .ini filen med Notepad och ändra raden:

bUseThreadedAI=0

till:

bUseThreadedAI=1

& lägg till den här raden under:

iNumHWThreads=2

Spara och stäng.

Du kan även behöva lägga till detta i Fallout_Default.ini i installationsmappen. Glöm inte att göra backup bara!

Har gjort det men funkar inte och jag använder windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBlueBird:

Har gjort det men funkar inte och jag använder windows 7

Det fungerad inte för mig heller och för många andra på windows 7 men om man gör det där så brukar det oftast fungera efteråt. Har du New Vegas också så kan du ju installera A Tale of Two Wastelands, kan rekommenderas ändå. Det som händer då är att du kör Fallout 3 i New Vegas motorn, båda i ett spel.

Permalänk
Skrivet av Fedko:

Det fungerad inte för mig heller och för många andra på windows 7 men om man gör det där så brukar det oftast fungera efteråt. Har du New Vegas också så kan du ju installera A Tale of Two Wastelands, kan rekommenderas ändå. Det som händer då är att du kör Fallout 3 i New Vegas motorn, båda i ett spel.

Är det denna du menar? http://taleoftwowastelands.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBlueBird:

Jag försöker spela Fallout 3 men efter jag trycker på play så crashar spelet direkt och jag har googlat kollat på youtube inget fungerar!

Hjälp!

Börjar med det enkla, du använder windows 7.

Vad har du för dator, en egenbyggd eller märkesdator?

Uppdaterat samtliga drivrutiner, ljud, grafikkort och dylikt?

Antar att du spelar via Steam, verifierat systemcachen?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Rosslan:

Börjar med det enkla, du använder windows 7.

Vad har du för dator, en egenbyggd eller märkesdator?

Uppdaterat samtliga drivrutiner, ljud, grafikkort och dylikt?

Antar att du spelar via Steam, verifierat systemcachen?

Skrivet av Blofeld:

ominstallation av spelet?

Fallout 3 är inte optimerat för windows 7. det gör att spelet är sjukt dåligt när det kommer till att bli spelat och crashar en massa innan man ens hinner starta det. kör man windows vista eller XP så ska man nog kunna spela det utan problem.

TS prova att köra det i window mode. finns ett program som fejkar "fullscreen" så att man kan spela det i full screen utan att det krashar MEN då kör man inte spelet via steam. vet inte riktigt vad det heter. jag tror jag använde mig av denna sidan http://www.nexusmods.com/fallout3/mods/16001/? när jag fick F3 att fungera på min dator.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBlueBird:

Ja, det är bara i Alpha tror jag men funkar utmärkt för mig. Blir jävligt kul spel, dubblelt så stort och du bör kunna starta spelet. Värt ett försök om du äger både. Inte det enklaste att modda om du aldrig gjort det men inte diretk särskilt komplicerat heller.

Permalänk

Läs den här guiden och testa http://steamcommunity.com/app/22370/discussions/0/82893754614...
Löste mina problem med Fallout.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBlueBird:
Skrivet av Fedko:

Ja, det är bara i Alpha tror jag men funkar utmärkt för mig. Blir jävligt kul spel, dubblelt så stort och du bör kunna starta spelet. Värt ett försök om du äger både. Inte det enklaste att modda om du aldrig gjort det men inte diretk särskilt komplicerat heller.

I second this! Inte bara är det betydligt stabilare (1 krash på 6 timmar hittils vs typ varje kvart), New Vegas är rent spelmekaniskt bättre. Kom ihåg att läsa installationsguiden NOGA bara

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Inaktiv

Riktigt skumt att det inte fungerar. Senast jag spelade Fallout 3 var nu på Windows 8.1 faktiskt för inte så himla längesedan och spelet flöt på riktigt fint. Det som jag rekommenderade ovan brukar hjälpa mot krascher och frysningar och har inte gett mig några krascher i varken Fallout 3 eller New Vegas på senare tid.

Men ändå, spelen är kända för att vara irriterande och jag har haft min beskärda del av både det ena och det andra felet.

Vet inte vad mer jag kan rekommendera för dig att testa.

Permalänk
Skrivet av TheBlueBird:

Jag försöker spela Fallout 3 men efter jag trycker på play så crashar spelet direkt och jag har googlat kollat på youtube inget fungerar!

Hjälp!

märkligt att du vill ha hjälp men inte skrivit dina komponenter eller hur varmt det blir
uppdaterat direkt X, drivrutiner för grafik,

Citat:

och jag har googlat kollat på youtube inget fungerar!

så du har sökt på det problem du har ? vilket då, får du nån felkod ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Riktigt skumt att det inte fungerar. Senast jag spelade Fallout 3 var nu på Windows 8.1 faktiskt för inte så himla längesedan och spelet flöt på riktigt fint. Det som jag rekommenderade ovan brukar hjälpa mot krascher och frysningar och har inte gett mig några krascher i varken Fallout 3 eller New Vegas på senare tid.

Men ändå, spelen är kända för att vara irriterande och jag har haft min beskärda del av både det ena och det andra felet.

Vet inte vad mer jag kan rekommendera för dig att testa.

Det där tricket funkar för många, men tyvärr inte alla.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >