Behöver ett Svenskt Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Behöver ett Svenskt Windows 7 64-bit

Hej!

Behöver ett Svenskt Windows 7 64-bitars på antingen DVD, USB eller som ISO-fil.
USB och ISO-filen kan vara vilken version som helst av Windows (Home Premium, Professional, Ultimate), bara den är 64-bit. DVDn måste däremot vara en Home Premium.
Någon vänlig själ som vill låna ut, ge bort eller på annat sätt förse mig med en DVD/ISO-fil?

Jag befinner mig i Göteborg 26/3 till 2/4 och kommer även köra fram och tillbaks till Oslo under helgen ifall någon inom detta område känner att de inte behöver sin Windows 7 Skiva längre, eller låta mig göra en ISO fil av eran DVD som jag sedan sparar på en USB.

Vore väldigt tacksam ifall någon kan hjälpa mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chricke46:

Hej!

Behöver ett Svenskt Windows 7 64-bitars på antingen DVD, USB eller som ISO-fil.
USB och ISO-filen kan vara vilken version som helst av Windows (Home Premium, Professional, Ultimate), bara den är 64-bit. DVDn måste däremot vara en Home Premium.
Någon vänlig själ som vill låna ut, ge bort eller på annat sätt förse mig med en DVD/ISO-fil?

Jag befinner mig i Göteborg 26/3 till 2/4 och kommer även köra fram och tillbaks till Oslo under helgen ifall någon inom detta område känner att de inte behöver sin Windows 7 Skiva längre, eller låta mig göra en ISO fil av eran DVD som jag sedan sparar på en USB.

Vore väldigt tacksam ifall någon kan hjälpa mig.

http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...
Finns både länkar till download och hur man går tillväga

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...
Finns både länkar till download och hur man går tillväga

Skrivet av fermia:

Finns att ladda ner helt lagligt så länge du har en egen nyckel

http://www.w7forums.com/threads/official-windows-7-sp1-iso-im...

Dessa länkar funkar inte längre, därav denna tråd. Tack iallafall!

Om dessa funkar för er så vore jag tacksam om någon kan ladda ner och sedan överföra till mig via torrent, skype eller möjligen ladda up i Google driver( eller annan moln tjänst som man kan ladda ner ifrån igen) som jag sedan kan ladda ner ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chricke46:

Dessa länkar funkar inte längre, därav denna tråd. Tack iallafall!

Fungerar fär mig iallafall
direkt länkt till svensk 64 bits

http://msft.digitalrivercontent.net/win/X17-59273.iso

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chricke46:

Dessa länkar funkar inte längre, därav denna tråd. Tack iallafall!

Om dessa funkar för er så vore jag tacksam om någon kan ladda ner och sedan överföra till mig via torrent, skype eller möjligen ladda up i Google driver( eller annan moln tjänst som man kan ladda ner ifrån igen) som jag sedan kan ladda ner ifrån.

Fungerar alldeles utmärkt

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chricke46:

Skumt fungerar alldeles utmärkt för mig ??

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Funkar fint här med. Prova med en annan webläsare.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chricke46:

Fungerar fint här med Firefox Beta version 29 beta 1

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Funkar för mig, Chrome, senaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Funkar fint här med. Prova med en annan webläsare.

Har redan provat Chrome, Firefox och Explorer, ingen skillnad.

Permalänk
Medlem

Har en känsla av att det har med min position att göra. Jag kan ladda ner English, Dutch, French, German och Italian. De andra funkar inte. Tyska, Franska och Nederländska är officiella språk här medans jag antar Engelskan är globalt tillgänglig. Hur Italienska passar in vet jag inte dock.

Blir till att testa när jag är i Sverige antar jag.

Permalänk
Medlem

Det är bara Ultimate x64-länken som inte fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chricke46:

Har en känsla av att det har med min position att göra. Jag kan ladda ner English, Dutch, French, German och Italian. De andra funkar inte. Tyska, Franska och Nederländska är officiella språk här medans jag antar Engelskan är globalt tillgänglig. Hur Italienska passar in vet jag inte dock.

Blir till att testa när jag är i Sverige antar jag.

Ladda ned genom en svensk proxy då?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Precis som det spekulerades om i tråden är det inte tillåtet att dela Windows-ISOs genom andra vägar än de officiella, då det räknas som piratkopiering. Jag har därför raderat länkar och dylikt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

*Tråd rensad*

Precis som det spekulerades om i tråden är det inte tillåtet att dela Windows-ISOs genom andra vägar än de officiella, då det räknas som piratkopiering. Jag har därför raderat länkar och dylikt.

Vadå piratkopiering. Vart finns dessa regler som säger att det är olagligt att dela med sig av en ISO.
Piratkopieringen ligger i när man använder produkten utan att ha en licensnyckel eller utan att ha "betalat för sig".
I den butik / datorverkstad jag jobbar har vi varit i kontakt med Microsofts licensavdelning och frågat om det är olagligt att tex bränna ut en kopia av Windows åt en kund som slarvat bort sin skiva och sedan ta 40Kr betalt för detta. Det är OK enligt dom!

Så vart finns reglerna som säger att man inte får dela ISO?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Klimpen717:

Vadå piratkopiering. Vart finns dessa regler som säger att det är olagligt att dela med sig av en ISO.
Piratkopieringen ligger i när man använder produkten utan att ha en licensnyckel eller utan att ha "betalat för sig".
I den butik / datorverkstad jag jobbar har vi varit i kontakt med Microsofts licensavdelning och frågat om det är olagligt att tex bränna ut en kopia av Windows åt en kund som slarvat bort sin skiva och sedan ta 40Kr betalt för detta. Det är OK enligt dom!

Så vart finns reglerna som säger att man inte får dela ISO?

På en, i allt väsentligt, identisk fråga fick jag, från MS, svaret "Det är inget vi stödjer officiellt, men så länge det finns licenser så behöver du inte oroa dig.".

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klimpen717:

Vadå piratkopiering. Vart finns dessa regler som säger att det är olagligt att dela med sig av en ISO.
Piratkopieringen ligger i när man använder produkten utan att ha en licensnyckel eller utan att ha "betalat för sig".
I den butik / datorverkstad jag jobbar har vi varit i kontakt med Microsofts licensavdelning och frågat om det är olagligt att tex bränna ut en kopia av Windows åt en kund som slarvat bort sin skiva och sedan ta 40Kr betalt för detta. Det är OK enligt dom!

Så vart finns reglerna som säger att man inte får dela ISO?

En ISO innehåller i det här fallet upphovsrättsskyddat datorprogram (URL, InfoSoc, WIPO och vi är förbundna till alla tre) där ägaren har ensamrätt att bestämma över exemplarframställningen, alltså i det här fallet spridning över internet. Enda som Microsoft ger rätt till är en säkerhetskopia för enskilt bruk. Det är inte svårare. Microsoft är ofta de sista du ska fråga då olika delar av bolaget inte har den minsta koll i frågan, och de som säljer licenser är bara intresserad av att du betalar så de kommer säga det som får dig att betala. Microsofts policy är att du måste förvärvat rätten till mediet du använder, och att du inte får dela med dig av det hur som helst.

Det ni gör brukar räknas till förfalskning enligt dem, och enligt lagen alltså upphovsrättsintrång, Microsoft har fört fall mot stora kedjor som gjort samma sak. Datortillverkarna som skeppar tiotals miljoner enheter om året själva har inte ens rätt att framställa återställningsskivor eller media utöver de villkor de har avtalat med Microsoft. Att de t.ex. bara ger dig återställningsskivor är för att deras avtal inte låter dem ge dig kopior på installationsmedia i många fall, att Microsoft inte godkänt det.

Det här är fel forum för att diskutera saken, diskussionen här är borttagen inklusive inlägg som försökte förklara att det faktiskt finns upphovsrättsskyddat material i ISOs och att du därför gör intrång när du sprider utan medgivande. Där är det heller inte svårare, det är vad som gäller tills de licensierar ut mediat på annat vis. De kan däremot välja att licensiera distribution av media och användandet av media på olika sätt, men ska du ha något att installera måste du såklart också förvärvat rätt till mediat och där är det helt upp till dem att välja eftersom det är dem som har ensamrätt. Precis som att moderator Leifson inte får gå och sova i ditt hus, om du inte har kommit överens med Sweclockers om att alla moderatorer får nyttja ditt hus och sova där när de önskar, för att dra en dum liknelse! Microsoft och i stort sett alla andra kommersiella aktörer har valt att hålla i sin ensamrätt och inte låta det härja fritt. Microsofts operativsystem är inte shareware eller freeware, och kan inte behandlas som program som är det. Sweclockers själva hade förr t.ex. ett filarkiv med freeware för att ta ett exempel, men inte med olovligt material där licensvillkoren (upphovsrättsinnehavaren) inte tillät detta.

Permalänk
Hedersmedlem

*** inlägg raderat ***

Jag har raderat ett inlägg eftersom forumet inte får användas till annonsering. All försäljning hänvisas till Marknaden.

Citat:

§ 9 Marknadsföring och annonsering

Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används.

Handel med mjukvarunycklar kan komma att inte tillåtas eftersom rättigheterna inte kan verifieras.

/KimTjik