Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

De bästa moddarna är de du tycker om. Ingen annan kan säga vad du vill ha i ditt spel.

Här kan du ladda ner en skandinavisk kartmod, det kräver registrering.
http://www.promods.net

En annan populär mod är 50Kedas Scania R2008. Den är populär att göra egna skins till, det följer med bra templates för detta.

Improved Weather 1.3 är också ganska trevlig att ha, men det är bara vad jag tycker.

försökte installera promods men då kraschar mitt spel hela tiden fatta dock inte riktigt hur man skulle installera den heller

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Skrivet av Zidd3n:

försökte installera promods men då kraschar mitt spel hela tiden fatta dock inte riktigt hur man skulle installera den heller

Har du uppdaterat spelet till 1.9? Och laddar ner promods 1.6? Det står instruktioner på forumet hur du ska göra.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Har du uppdaterat spelet till 1.9? Och laddar ner promods 1.6? Det står instruktioner på forumet hur du ska göra.

vet inte vilken version jag har :S

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Medlem

varför finns de bara trailers... tycker bil och släp e mycket roligare att köra i verkligheten...

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem
Skrivet av makkesk8:

varför finns de bara trailers... tycker bil och släp e mycket roligare att köra i verkligheten...

För att spelmotorn klarar bara av en svängpunkt i ekipaget. Bil och släp blir ju två svängpunkter.

Permalänk
Skrivet av Zidd3n:

vet inte vilken version jag har :S

Har du det på steam så är det förmodligen uppdaterat och klart ja Det står där du väljer profil när du startar spelet. Till höger där står det tillsammans med ändringar som gjorts. Men har du läst instruktionerna på ProMods forum? När du har dragit ner filerna och packat upp dem så ska det vara tre stycken .scs filer som du lägger i C:\Users\Namn\Documents\Euro Truck Simulator 2\mod

Skrivet av makkesk8:

varför finns de bara trailers... tycker bil och släp e mycket roligare att köra i verkligheten...

Det finns detta, mycket närmare blir det nog inte i ETS2 pga tidigare nämnda begränsningar.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

jag tror nog att nya patchen är släppt
http://www.eurotrucksimulator2.com/update.php

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Har du det på steam så är det förmodligen uppdaterat och klart ja Det står där du väljer profil när du startar spelet. Till höger där står det tillsammans med ändringar som gjorts. Men har du läst instruktionerna på ProMods forum? När du har dragit ner filerna och packat upp dem så ska det vara tre stycken .scs filer som du lägger i C:\Users\Namn\Documents\Euro Truck Simulator 2\mod

Jag fick bara en scs fil när jag tryckte på downloads och sen promods 1.60 eller va den hette då kom jag till en sida så jag fick välja språk damage och ljud sen fick jag ner en scs fil av de. Du skulle inte vilja skicka länk?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Skrivet av Zidd3n:

Jag fick bara en scs fil när jag tryckte på downloads och sen promods 1.60 eller va den hette då kom jag till en sida så jag fick välja språk damage och ljud sen fick jag ner en scs fil av de. Du skulle inte vilja skicka länk?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja då får du en av filerna. När du fått den trycker du vidare på Nästa eller Fortsätt eller vad det kan stå, så får du fram ett par länkar till övriga filer. Du behöver inte få någon länk för du var på rätt ställe men gjorde inte klart/läste inte tillräckligt.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Lite retro stil på dragaren på väg till Kalmar från Malmö.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Ja då får du en av filerna. När du fått den trycker du vidare på Nästa eller Fortsätt eller vad det kan stå, så får du fram ett par länkar till övriga filer. Du behöver inte få någon länk för du var på rätt ställe men gjorde inte klart/läste inte tillräckligt.

tack för hjälpen fick i gång det nu

finns det fler moddar tex med vilda djur, bättre väder osv?

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Skrivet av Zidd3n:

tack för hjälpen fick i gång det nu

finns det fler moddar tex med vilda djur, bättre väder osv?

Gött Ja för väder finns det bland annat Improved Weather 1.3 som jag länkade tidigare. Just att lägga till djur tror jag inte går bara sådär, det hör till kartmoden i så fall. När jag kollade igenom filerna för skandinavienkartan igår tror jag att jag såg en fil med älgljud så det finns säkert älg nånstans efter vägen

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Upptäckte en sak efter nya uppdateringen. Förstod inte först men jag blev för tusan sjösjuk av att köra min lastbil. Det var som att sitta i en berg och dalbana. Värst var det i varje kurva. Så jag kröp fram på vägarna. Nu idag kom jag på att det var en mod som jag hade installerat som orsaka denna åksjuka (Realistic Physics Mod v8.0.1 (by KacaK)) . Konstigt att den blev så nu efter uppdateringen på spelet. Så nu har jag slängt iväg den och nu är det som vanligt

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Skrivet av Ploppsan:

Upptäckte en sak efter nya uppdateringen. Förstod inte först men jag blev för tusan sjösjuk av att köra min lastbil. Det var som att sitta i en berg och dalbana. Värst var det i varje kurva. Så jag kröp fram på vägarna. Nu idag kom jag på att det var en mod som jag hade installerat som orsaka denna åksjuka (Realistic Physics Mod v8.0.1 (by KacaK)) . Konstigt att den blev så nu efter uppdateringen på spelet. Så nu har jag slängt iväg den och nu är det som vanligt

Jag tror att dom har justerat lite på fysiken i senaste uppdateringen. Eller så är det bara nåt annat som påverkar det. Mina lastbilar känns annorlunda i hur hytten rör sig i alla fall trots att jag inte kör med några fysikmoddar som den du nämnde. Eftersom den är ett par månader gammal är den inte anpassad för senaste patchen.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Jag tror att dom har justerat lite på fysiken i senaste uppdateringen. Eller så är det bara nåt annat som påverkar det. Mina lastbilar känns annorlunda i hur hytten rör sig i alla fall trots att jag inte kör med några fysikmoddar som den du nämnde. Eftersom den är ett par månader gammal är den inte anpassad för senaste patchen.

Nä, det var det som var lite konstigt. Det blev konstigt när uppdateringen kom. Var inga problem före. Kunde gunga fram och tillbaka men inte sidleds. Det blev för mycket. Nu törs jag gasa även i kurvorna och komma i tid.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

den nya pachten 1.9.22 får jag inte att fungera ihop med promods v1.60
HJÄLP

Permalänk
Skrivet av myrre01:

den nya pachten 1.9.22 får jag inte att fungera ihop med promods v1.60
HJÄLP

Har du skapat "def" filen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboTruck:

Har du skapat "def" filen?

Vad menar du? Det är två .scs filer iaf

Permalänk
Skrivet av myrre01:

Vad menar du? Det är två .scs filer iaf

Där är problemet, du måste skapa en "def" fil, den skapar du i steg 1 då du laddar ner från Promods hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboTruck:

Där är problemet, du måste skapa en "def" fil, den skapar du i steg 1 då du laddar ner från Promods hemsida

Kan du länka sidan?

Permalänk
Skrivet av myrre01:

Kan du länka sidan?

http://www.promods.net/

Permalänk
Medlem

Tack så himla mycket funkar nu

Permalänk
Medlem

Jag tror jag blir tokig, uppdaterade 1.9.2.5 (1.8.2.5?) till nyaste men då fungerar inte min
promods och jag gav upp och ville nergradera till gamla versionen som jag var nöjd med.

Men hur gör jag, provat piratbukten och allt men nu vill den ladda ner en demo från
steam och då får jag väl senaste igen......

Var hittar jag den version som fanns innan?
Dem måste väl gå att få tag på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Nä, det var det som var lite konstigt. Det blev konstigt när uppdateringen kom. Var inga problem före. Kunde gunga fram och tillbaka men inte sidleds. Det blev för mycket. Nu törs jag gasa även i kurvorna och komma i tid.

Ja precis samma med mig oxå fyfan hemskt dalbana men dom måste fixar bättre än nu . nån har upplevar oxå eller ?

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kan man fråga om länk till skin, orange lampor på taket och interiören?

Permalänk
Skrivet av Pe4r:

Jag tror jag blir tokig, uppdaterade 1.9.2.5 (1.8.2.5?) till nyaste men då fungerar inte min
promods och jag gav upp och ville nergradera till gamla versionen som jag var nöjd med.

Men hur gör jag, provat piratbukten och allt men nu vill den ladda ner en demo från
steam och då får jag väl senaste igen......

Var hittar jag den version som fanns innan?
Dem måste väl gå att få tag på?

Skrivet av Quadcore:

Ja precis samma med mig oxå fyfan hemskt dalbana men dom måste fixar bättre än nu . nån har upplevar oxå eller ?

Ni måste uppdatera ProMods till senaste version 1.6 för att det ska fungera med senaste version av spelet. Om ni kör den tidigare 1.52 så kommer det inte fungera efter speluppdatering. 1.6 släpptes i förrgår natt i och med att officiella uppdateringen släpptes.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Ni måste uppdatera ProMods till senaste version 1.6 för att det ska fungera med senaste version av spelet. Om ni kör den tidigare 1.52 så kommer det inte fungera efter speluppdatering. 1.6 släpptes i förrgår natt i och med att officiella uppdateringen släpptes.

Ja jag har fixar den redan

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Skrivet av Quadcore:

Ja jag har fixar den redan

Och det fungerar inte ändå?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Och det fungerar inte ändå?

jo fungerar .. jag läst att dom ska fixar ny patch 1.70 snart

men kolla film

https://www.youtube.com/watch?v=Nm5u01GmqN8

när jag köra vägen då jag såg bil sväng sen borta o en del små fel o lite bugg fortfarnde . jag hoppas att blir bättre med 1.70 lika som 1.52 då

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.