Update: Trasigt Playstation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arthan:

Har provat allt som går med felsökning och åtgärder, men det ända som återstår är att lämna in den. Enligt supporten reparerar dom inte konsoler, skickar bara iväg en ny. Om inte butiken kan lösa en ersättnings konsol kan Sony lösa en som kommer runt/efter jul. Suuurt

Du skrev att din kompis kontroll inte fungerade på ditt och att din kontroll inte fungerade på hans heller?

mmh exakt mina kontroller funkade inte på hans ps4 heller med hans sladdar och allt , men jag lämnade in mitt på elgiganten och de sa att jag kanske skulle få ett nytt om 2 veckor

Permalänk
Medlem

Jaadu..
BLoD ^^
Kommer inte in i safe mode och
http://community.us.playstation.com/t5/PlayStation-4-Support/...
https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/50...
http://www.playstationlifestyle.net/2013/11/18/sony-releases-...
tjatar om dubbla pip vilket inte händer.
Starta som vanligt ger BLoD och ingen bild.
Felsäkert (håll in power 7sek) stänger bara av den efter 7sek..

Nu var jag lite ivrig och slängde in SSD:n från PS3:an direkt och trodde det skulle gå lika smärtfritt men nej, och orginal disken är exakt samma lika - ett blått pulserande ljus och ingen bild.

Är det nån som faktiskt lyckas lösa detta utan att skicka tillbaks fanskapet?

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[sic:

;14159392']Är det nån som faktiskt lyckas lösa detta utan att skicka tillbaks fanskapet?

Nu lusläste inte jag länkarna, men du har antagligen testat att ta ur hårddisken och startat upp maskin utan, för att sen stänga av och starta med hårddisken inkopplad igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arthan:

Nu lusläste inte jag länkarna, men du har antagligen testat att ta ur hårddisken och startat upp maskin utan, för att sen stänga av och starta med hårddisken inkopplad igen?

Det har jag faktiskt inte gjort
Återkommer...

Nope.
Lyckades få till ett dubbel pip med det var allt hon sjöng, har inte lyckas reproducera det eller safe mode.

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[sic:

;14159693']Det har jag faktiskt inte gjort
Återkommer...

Nope.
Lyckades få till ett dubbel pip med det var allt hon sjöng, har inte lyckas reproducera det eller safe mode.

Synd, återstår väl bara att skicka in den och hålla spel-tummarna för att tomten ska komma med en ersättningsmaskin innan jul :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av exples:

mmh exakt mina kontroller funkade inte på hans ps4 heller med hans sladdar och allt , men jag lämnade in mitt på elgiganten och de sa att jag kanske skulle få ett nytt om 2 veckor

I samband med att bluetooth funktionen la av på min så strulade även det trådlösa nätverket. Troligtvis var det inte min nyinköpta router, utan PS4:an. Något jag kom på så här i efterhand.

Var det något som du märkte?

Btw, får en ersättningskonsol i nästa vecka av GameStop. Bra service!

Permalänk
Medlem

Tja nu har jag krigat lite med mediamarkt fick en ny konsol idag, Kom efter 7 dagar direkt från Nordisk Film.

Kommer hem pluggar in den och starta, Gissa vad? HAHA Den går inte o starta alls. Blinkar till se dör den direkt sådan jävla parodi det här. Mina båda konsoler va made in Japan, någon som haft strul med Kina konsolerna ?

Jag är skapligt less på det här kan jag säga, Andra helgen i rad man trott att man skulle få spela skiten ur BF4

// Tobbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoftPrn:

Tja nu har jag krigat lite med mediamarkt fick en ny konsol idag, Kom efter 7 dagar direkt från Nordisk Film.

Kommer hem pluggar in den och starta, Gissa vad? HAHA Den går inte o starta alls. Blinkar till se dör den direkt sådan jävla parodi det här. Mina båda konsoler va made in Japan, någon som haft strul med Kina konsolerna ?

Jag är skapligt less på det här kan jag säga, Andra helgen i rad man trott att man skulle få spela skiten ur BF4

// Tobbe

Kan du testa med en annan TV? Det har kommit rapporter att den inte hanterar vissa TV apparater, vet att den inte startar när den bland annat inte klarar prata med TV skärmen.

Kan du testa mot din dator?

Ingen aning om detta är problemet men kan ju vara värt att testa.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Måndagsexemplar finns det alltid men man börjar ju undra på kvalitèn när 2st är kass...

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoftPrn:

Tja nu har jag krigat lite med mediamarkt fick en ny konsol idag, Kom efter 7 dagar direkt från Nordisk Film.

Kommer hem pluggar in den och starta, Gissa vad? HAHA Den går inte o starta alls. Blinkar till se dör den direkt sådan jävla parodi det här. Mina båda konsoler va made in Japan, någon som haft strul med Kina konsolerna ?

Jag är skapligt less på det här kan jag säga, Andra helgen i rad man trott att man skulle få spela skiten ur BF4

// Tobbe

Verkar som du är helt behov av ps4 än andra saker.

OBS det är japansk konsol, not another country.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Ghost93:

Verkar som du är helt behov av ps4 än andra saker.

OBS det är japansk konsol, not another country.

Vet inte riktigt vad du menar här men konsolerna kan vara tillverkade i olika länder. Det är väl(?) Kina-konsolerna dom haft mest problem?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Har skickat tillbaka min nu. Köpte från tyska Amazon, och kunde inte välja att få en replacement, så nu lägger jag ner, iaf tills konsolen blir betydligt billigare.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Kan du testa med en annan TV? Det har kommit rapporter att den inte hanterar vissa TV apparater, vet att den inte startar när den bland annat inte klarar prata med TV skärmen.

Kan du testa mot din dator?

Ingen aning om detta är problemet men kan ju vara värt att testa.

Skrivet av NordhNet:

Vet inte riktigt vad du menar här men konsolerna kan vara tillverkade i olika länder. Det är väl(?) Kina-konsolerna dom haft mest problem?

Provat flera tv apparater. Men den första fungerade ju i ca 20 minuter han uppdatera allt o installera BF4 innan den dog helt. Den andra gick inte att starta alls.

Va det inte i Japan arbetarna hade sagt att dom saboterat konsoler pga taskiga arbetsförhållanden. Sen kan man ju bara ha otur också.
Men man får se hur det går med det hela, skulle ju vart kul o ha ett till jul så man kan sitta o spela lite under ledigheten

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoftPrn:

Provat flera tv apparater. Men den första fungerade ju i ca 20 minuter han uppdatera allt o installera BF4 innan den dog helt. Den andra gick inte att starta alls.

Va det inte i Japan arbetarna hade sagt att dom saboterat konsoler pga taskiga arbetsförhållanden. Sen kan man ju bara ha otur också.
Men man får se hur det går med det hela, skulle ju vart kul o ha ett till jul så man kan sitta o spela lite under ledigheten

Nej det var Foxcom ett 100% Kinesiskt bolag.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv

Provat annan HDMI kabel? Min tvärvägrade starta med medföljande kabel, norpade min gamla till ps3'an, då ville den.

Blir lite konstigtare, den medföljande fungerar utmärkt med Ps3'an..

Permalänk
Medlem

Jo då ja har provat 4st olika hdmi kablar i olika prisklasser, önskar att det hade vart tvn eller hdmi kabeln som var problemet

Permalänk
Medlem

Köpte PS4 till mina killar i julklapp. När julklappen till stor glädje öppnats visade det sig att det stänger av sig efter cirka 5 minuter på grund av överhettning..... Red line death heter visst felet då det blir röd linje på ovansidan. Det beror på att den inbyggda kylfläkten inte går... Ett vanligt fel tydligen ! Hur svårt kan det vara att via USB testköra maskinerna efter slutmontering ? Sedan hänvisar bara SONYs support (som finns i Danmark och svarar på engelska) till inköpsstället (Mediamarkt) som får nya någon gång i mars.... Nej aldrig mera några SONY produkter för min del !! Tycker också att alla Playstationsfantaster ska slå näven i bordet mot SONY och bombardera deras support i Sverige (för TV eller något annat som finns) och ifrågasätta varför de inte har support i Sverige och att man ska behöva betala 6kr/minut till ett danskt filmbolag vilket är skandal !

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenkeAl:

Köpte PS4 till mina killar i julklapp. När julklappen till stor glädje öppnats visade det sig att det stänger av sig efter cirka 5 minuter på grund av överhettning..... Red line death heter visst felet då det blir röd linje på ovansidan. Det beror på att den inbyggda kylfläkten inte går... Ett vanligt fel tydligen ! Hur svårt kan det vara att via USB testköra maskinerna efter slutmontering ? Sedan hänvisar bara SONYs support (som finns i Danmark och svarar på engelska) till inköpsstället (Mediamarkt) som får nya någon gång i mars.... Nej aldrig mera några SONY produkter för min del !! Tycker också att alla Playstationsfantaster ska slå näven i bordet mot SONY och bombardera deras support i Sverige (för TV eller något annat som finns) och ifrågasätta varför de inte har support i Sverige och att man ska behöva betala 6kr/minut till ett danskt filmbolag vilket är skandal !

Tja du får ta och fråga varför Nordisk Film inte har support i Sverige, de är dom som har hand om alla Playstation relaterade ärenden i Norden då de är företaget som publicerar konsolen här och inte Sony.

Men som alla redan vet Nordisk Film är ett bolag som inte bryr sig, tar ut ocker priser o.s.v. inget precis trevligt bolag att ha att göra med. Man kunde önska att Sony kunde välja en annan distributör men det lär väl aldrig tyvärr hända.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenkeAl:

Köpte PS4 till mina killar i julklapp. När julklappen till stor glädje öppnats visade det sig att det stänger av sig efter cirka 5 minuter på grund av överhettning..... Red line death heter visst felet då det blir röd linje på ovansidan. Det beror på att den inbyggda kylfläkten inte går... Ett vanligt fel tydligen ! Hur svårt kan det vara att via USB testköra maskinerna efter slutmontering ? Sedan hänvisar bara SONYs support (som finns i Danmark och svarar på engelska) till inköpsstället (Mediamarkt) som får nya någon gång i mars.... Nej aldrig mera några SONY produkter för min del !! Tycker också att alla Playstationsfantaster ska slå näven i bordet mot SONY och bombardera deras support i Sverige (för TV eller något annat som finns) och ifrågasätta varför de inte har support i Sverige och att man ska behöva betala 6kr/minut till ett danskt filmbolag vilket är skandal !

Om jag inte minns fel så kostar Nordisk Films support 11:90kr eller mer i minuten för Playstation support i Sverige så att ringa Danmark för 6kr låter som en bra deal

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Jag har skrivet ett brev tiill SONY i Sverige där jag ifrågasatt hur det danska filmbolaget hanterar detta och varför man har supporten i Danmark. Detta visar ju hur man fullständigt noschar sina svenska kunder ! Kommer aldrig mer att köpa någon SONY produkt vad det än vara månde ! Jag lägger gärna ut svaret här om/när jag får svar !

Permalänk

Jag kontaktade supporten i går. Där jag förklarade att jag fått "Blue Light of Death". Fick samma standardsvar som jag sett på fler ställen:

Hello,

Thank you for contacting Nordisk Film Distribution AS – Official distributor for Sony Computer Entertainment Europe.

Unfortunately, it sounds like your PlayStation console has suffered from a hardware error.

In order to get this resolved you should contact the retailer where you bought your PlayStation and ask the retailer to send in your PlayStation for service. If you have a long distance to travel to the retailer or if it has closed down, you can contact the nearest PlayStation dealer and ask them for help to send in your PlayStation.

The retailer will need your PlayStation console and a receipt showing when you purchased your PlayStation. If your retailer doesn’t know where to send your PlayStation they need to turn to Nordisk Film Customer Service.

We cannot help you more in this case when we only have technical support. All servicing, warranty claims and issues between the individual and the shop where your PlayStation is purchased.

Med vänliga hälsningar/Best Regards

Christian

Playstation Hotline
Nordisk Film

Nordisk Film A/S
Att: PlayStation Hotline
Mosedalvej 14-16
DK-2500 Valby

Edit:
Kan ju tillägga att jag fick RRoD på min Xbox 360 långt efter att garantin gått ut men det var bara att kontakta Microsofts support, skicka in den och så fick man en ny utskickad. Jag gillar ju PS4:an bättre än Xbone men vill man ha bättre support så ska man nog köpa en sån.

Edit 2:
Någon som har tips på vilken Elkedja som är lättast att ha och göra med? Finns SIBA, Elgiganten, Mediamarkt där jag bor. Beställde min från Frankrike så att kontakta kedjan där känns ju lite osmidigt.

Edit 3:
Mediamarkt kan man lita på! Fick lämna in mitt PS4 där. Så förhoppningsvis ska det inte dröja alltför länge innan man får ett nytt.

Permalänk
Medlem

Det var ju precis samma svar som jag fick ! Har nu skickat ett "vanligt" brev till SONY i Sverige där jag bifogat mailväxlingen med den så kallade supporten. Ska bli intressant att se vad de svarar ! Ska lägga ut både brev och svar här senare. Kan inte förstå att SONY kan släppa detta så. De som köper/använder Playstation är ju oftast barn och ungdomar och när de blir så nonschalant bemötta kommer de säkert inte att köpa andra SONY produkter när de blir vuxna ! Har också blivit väldigt bra bemött av Mediamarkts personal och support de kan ju inte hjälpa att skiten inte fungerar !

Permalänk
Medlem

Det här är väl allmänt känt att Nordisk film suger?

Lämna in det i affären bara, vad är problemet?

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Problemet är ju deras nonschalanta attityd mot svenska kunder !Som generalagent ska man ha bättre service och support än att använda sig att ett svindyrt betalnummer eller svara svenska brev på engelska och där bara hänvisa till inköpsstället. Säljarna kan väl inte hjälpa att SONYs skitgrejer inte håller måttet och inte ens fungerar när de packas upp ur kartongen ?

Permalänk

Än är inte undrens tid förbi! Fick svar idag från Nordisk Film på SVENSKA!
Och inget copy/paste-svar att det inte är något de kan göra heller, utan ett personligt svar med adress dit jag skulle skicka mitt PS4 och att de skickar ett nytt så fort de fått in det.

Nu hade jag ju redan fått hjälp av Media Markt men ändå.. framsteg!

Permalänk
Medlem

Hm, man blir ju lite fundersam om man "vågar" beställa nu eller om man borde vänta ett tag.

Permalänk
Medlem

Jippi..
Beställde i början av Januari.
Fick min konsol i slutet av Mars av elgiganten. Dvs borde varit en rätt så nytillverkad.
Då jag inte har tid att lira så mycket så la jag ut den på blocket medan man får ut bra med pengar för den.
Han som köpte den betala extra för hemleverans.Han öppnade den helt nya konsolen. Han ser att allt är nytt och jag åker de 3 milen hem.
1 timme senare får man samtalet man inte vill ha.
Den var död och blinkade bara blått när han startade den
Så fick åka och hämta den igen då han förståeligt ville häva köpet.
12 mil idag helt i onödan. Han var schysst och lät mig behålla bensinpengar.
Testade den även på två tv-apparater här hemma med olika ström och hdmi-kablar.

Får åka förbi Elgiganten imorgon.
Ni som haft fel på enheten. Har de hanterat det smidigt?
Borde ju få pengar tillbaka så man kan beställa från ett sida som har den i lager.

MADE IN CHINA