Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Windows 7 installation stannar

Permalänk
Medlem

Windows 7 installation stannar

Tjenare! Skulle installera om Windows 7 på en dator som jag tidigare gjort det på med USB minne. Men när jag kommer till windows 7 bakgrunden och man ska välja tangentbordslayout och liknande så kommer den rutan inte upp. Alltså så hittar den USB minnet och filerna men det går inte att starta själva installationen. USB minnet funkar och det vet jag för jag har testat att använda det på en annan dator bara för att se om det var minnet det var fel på. Så min fråga är följande. Kan jag bara sätta in hårddisken i en USB dockning och använda clean kommandot i diskpart och hoppas på att det går att installera då? Eller har jag en totalt ofunktionell dator då och måste hitta en annan lösning?

Tackar på förhand för eventuella svar!

Permalänk

Du får testa att formatera hårddisken och prova att installera igen via USB-stickan.

Visa signatur

| Asrock P67 Extreme 4 | I5 2500K 3.3 Ghz | Cooler Master Hyper 212 Plus | 8GB DDR3 1600Ghz | Corsair Powersupply 520W | ASUS R9 290 4GB OC DirectCU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonapaloma:

Du får testa att formatera hårddisken och prova att installera igen via USB-stickan.

Det är ju tyvärr de som inte går, det funkar på alla andra datorer jag testar på men den här säger emot. Men det funkade när jag gjorde det för några månader sen?

Permalänk

Har du testat att formatera hårddisken med hjälp av någon annan dator?

Visa signatur

| Asrock P67 Extreme 4 | I5 2500K 3.3 Ghz | Cooler Master Hyper 212 Plus | 8GB DDR3 1600Ghz | Corsair Powersupply 520W | ASUS R9 290 4GB OC DirectCU |

Permalänk
Medlem

Stoppa in minnet i en USB 2 port och prova igen.

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾