The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem

En dungeon, känns mycket mer "äkta" och en del av världen.

(OBS går att förstora om du "högerklicka -> visa bild". De flesta vet nog det men säger det för dem som inte vet det).

Permalänk
Medlem

Sista bilden från mig tills vidare, men det här questet var bland det roligaste jag någonsin lirat på ett MMO.
Loren är riktigt, riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Jag har försökt att komma in i det nu, antagligen för lite i med att jag behöver eran hjälp

Jo, jag vill spela nord och ha pilbåge, svärd och sköld, main är att anv pilbåge. Jag har provat att göra flera olika gubbar och tjejer och får inget val att använda just pilbåge. Vad gör jag för fel egentligen?

Sedan får jag "Error" när jag spelar och blir utloggad stup i kvarten.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

visst är det stora skillnader, men han undrade om en gammal avdankad wow spelare skulle trivas i detta, och du säger nej direkt.
Det är väl lite upp till var och en om man gillar skillnader, men att säga till han att du ej kommer gilla det är väl lite väl

Jag sa inte bara nej, lade lade också fram argumen om varför. Om man säger wow som bas så låter eso som fel spel. Stilen och grinden är helt annorlunda. Klart han kan gilla det, därför jag berättade lite mer, men med wow som bas är detta fel.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Fyfan vilka jävla inventory problem man får asså, konstant problem med det och samla crafting grejer...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSWEDEx:

Jag har försökt att komma in i det nu, antagligen för lite i med att jag behöver eran hjälp

Jo, jag vill spela nord och ha pilbåge, svärd och sköld, main är att anv pilbåge. Jag har provat att göra flera olika gubbar och tjejer och får inget val att använda just pilbåge. Vad gör jag för fel egentligen?

Sedan får jag "Error" när jag spelar och blir utloggad stup i kvarten.

Tacksam för svar.

Menar du att du inte får välja en pilbåge i början när du skall rymma ur fängelset i Coldharbor?

Det finns ingen pilbåge där helt enkelt, har du tur kan du hitta en i en kista, annars får du vänta tills du kommer ut i den riktiga världen och kan köpa/tillverka en.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Postar detta här med:

Tjena!

Jag installerade precis Elder Scrolls Online. Installationen ville lägga mapparna i (C:) - Min primära SSD-disk men utrymme fanns ej så jag installerade det på (E:) min lagringshårddisk. Under installationen (som tog ett tag) kunde jag inte komma åt vissa mappar i min (E:)-disk. Nu när jag kollar så fattas i princip alla filer som fanns på disken. Har smått panik nu då i stora mängder material fanns/finns på disken.

Permalänk
Skrivet av Tarkus:

Postar detta här med:

Tjena!

Jag installerade precis Elder Scrolls Online. Installationen ville lägga mapparna i (C:) - Min primära SSD-disk men utrymme fanns ej så jag installerade det på (E:) min lagringshårddisk. Under installationen (som tog ett tag) kunde jag inte komma åt vissa mappar i min (E:)-disk. Nu när jag kollar så fattas i princip alla filer som fanns på disken. Har smått panik nu då i stora mängder material fanns/finns på disken.

Seriöst? Samma sak hände mig imorse då jag installerade spelet på min d: SSD med dvd-skivorna. Installationen hakade upp sig på runt 45% och då upptäckte jag även att hela disken var tom av någon anledning. Jag trodde det var Steam som hade blivit knäppt och tagit bort alla mina spel (Allt var steam-relaterat), då det krävde en inloggning och verifiering kort därefter. Lyckades inte få tillbaka filerna så jag tog tillfället att installera om datorn under dagen istället Har dock inte forskat vidare i det hela och inte hört att någon annan haft problemet än.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som är med i skjysst svensk guild? tar gärna en invite isåfall heter @chaadoman ingame

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Menar du att du inte får välja en pilbåge i början när du skall rymma ur fängelset i Coldharbor?

Det finns ingen pilbåge där helt enkelt, har du tur kan du hitta en i en kista, annars får du vänta tills du kommer ut i den riktiga världen och kan köpa/tillverka en.

Ah Tack SID

Permalänk

Nån annan som har problem logga in mitt i allt? Står att jag skriver in fel användaruppgifter, fast jag spelade för 2h sedan utan problem...

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Om ni inte kan logga in och den säger fel lösen trotts att det inte är fel lösen så behöver du inte pankika.

Sätt upp en subscription plan. Sen kan du logga in.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Läste det på deras forum nu... Enda problemet nu är ju att man hamnar i en kö... Som är pausad.. Svammel :/

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Läste det på deras forum nu... Enda problemet nu är ju att man hamnar i en kö... Som är pausad.. Svammel :/

Vet du ens vad "svammel" betyder?

Skrivet av IceDread:

Om ni inte kan logga in och den säger fel lösen trotts att det inte är fel lösen så behöver du inte pankika.

Sätt upp en subscription plan. Sen kan du logga in.

pankika <3

OT:

Spelet är riktigt roligt, men måste erkänna att det har vuxit för mig. Det var helt okej i början, sen blev det roligt, sen blev det hur kul som helst.
De har gjort riktigt många bra beslut, t.ex. hur PvP är uppbyggt eller craftingsystemet.
Sen är loren/storyn som tidigare nämnt mycket, mycket bra.

Permalänk
Medlem

Blir inget mer spelande förens på onsdag för mig Nu måste jag aktivera med spel-nycklen och sätta upp en subscription plan, tyvärr så jobbar jag borta och är itne hemma och kan plocka ut paketet förens på onsdag, well well får hålla mig några dagar

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Vilket kalas bra jävla spel, jag är helt fast! Lore + exploration + PvP på DAOC nivå, hell yes!

Permalänk
Medlem

Ingen som kan göra en Sweclockers Guild? Med 500 Max i varje Guild borde det räcka ett tag även om vi är från alla olika allianser. Gärna någon som är aktiv mycket

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Största irritationen för mig är inventory. Det är alltid fullt av någon konstig anledning. Det räcker med att springa ner i en liten dungeon så är inv fullt. Sen tycker jag det är jävligt dyrt att utöka.
Vist första 10 extra inv slot kosta 450g, men 10 till kostar 2000g.

Känns så tidskrävande att manuellt loota allt. Finns ju en hel del att loota i detta spel. Kistor, crafting, NPC, etc, etc. Borde finnas filter när man lootar, typ skippa allt som är markerat som trash, och lite bättre stacking.

Men men, nog med whine
Gärna ett Sweclockers gille för mig med.
@Gowe Lvl 20 Nightblade

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Satt och kikade över lite info och vad folk skriver om.

Tycks som en del springer iväg och vill bli vamp/ varulv. Jag rekommenderar dig att inte ta det om du kör i ebon pact. Om du är något annat så ta det så jag kan jaga ned dig med lite silver pilar och circle of protection xD

Skrivet av Nautilus011:

Största irritationen för mig är inventory. Det är alltid fullt av någon konstig anledning. Det räcker med att springa ner i en liten dungeon så är inv fullt. Sen tycker jag det är jävligt dyrt att utöka.
Vist första 10 extra inv slot kosta 450g, men 10 till kostar 2000g.

Känns så tidskrävande att manuellt loota allt. Finns ju en hel del att loota i detta spel. Kistor, crafting, NPC, etc, etc. Borde finnas filter när man lootar, typ skippa allt som är markerat som trash, och lite bättre stacking.

Men men, nog med whine
Gärna ett Sweclockers gille för mig med.
@Gowe Lvl 20 Nightblade

Vänta bara tills det blir dags att pröjsa 10k..
Se till att använda gear och crafta så blir det lättare men det är problematiskt och drygt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Vart kan man köpa gamecard snabbt??

Visa signatur

Antec Three Hundred | P6T Deluxe V2 | i7 920 @3,6GHz | GTX 680 Windforce | 20GB 1600 Mhz | Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenzo:

Vart kan man köpa gamecard snabbt??

http://www.g2play.net/category/5654/the-elder-scrolls-online-...

Visa signatur

|MOBO:Asus Z170-Pro Gaming|PSU:EVGA SuperNOVA G2 750W|CASE: Fractal Design Define R5 |CPU:Intel Core i7-6700K|GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 |RAM: 8GB x 2 Corsair Vengeance LPX|HDD:Intel 535 series 480GB + SAMSUNG HD753LJ 750GB + WDC WD5000AAKS-00A7B0 500GB |COOLING:Noctua NH-D15 + 2x 140mm Front fans

Permalänk
Medlem

Köpte en kod nu. Men när jag ska aktivera den står det "This product requires The Elder Scrolls Online". jag har ju redan köpt elder scrolls på spelbutiken?!
Edit Jag hade bara aktiverat min 3 days early access. Så lite fail på mig men det löste sig ^^

Visa signatur

Antec Three Hundred | P6T Deluxe V2 | i7 920 @3,6GHz | GTX 680 Windforce | 20GB 1600 Mhz | Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenzo:

Köpte en kod nu. Men när jag ska aktivera den står det "This product requires The Elder Scrolls Online". jag har ju redan köpt elder scrolls på spelbutiken?!
Edit Jag hade bara aktiverat min 3 days early access. Så lite fail på mig men det löste sig ^^

Har du aktiverat spelet? Under aktiveringen kan du välja "enter game card code" eller liknande istället för att registrera betalkort, paypal eller liknande, annars aktiveras det inte.

Permalänk

Är servern fortfarande nere? Står att mitt acc "inte får spela på denna server" när jag försöker logga in. Är det pga att de fortfarande är nere eller nåt annat som spökar?

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Har en kompis som har lite FPS-problem och orkar verkligen inte sätta mig in i EOS helt då jag inte spelar det själv.

i5-2500k @ stock
HD6850/70, vet inte exakt vilket.

4 gb ram.

Jag antar att det är processor och ram där skorna klämmer?

Han vill lira på ultra och hålla sig utan fryslagg som han har nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Har en kompis som har lite FPS-problem och orkar verkligen inte sätta mig in i EOS helt då jag inte spelar det själv.

i5-2500k @ stock
HD6850/70, vet inte exakt vilket.

4 gb ram.

Jag antar att det är processor och ram där skorna klämmer?

Han vill lira på ultra och hålla sig utan fryslagg som han har nu.

4 gig ram??? Jag har i5 2500k och har inga problem. Ram eller graffe är problemet.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

kan hvara hårddisken också. Har han SSD eller vanlig?

Jag har ju en vanlig disk och ibland stannar spelet upp lite för att hårddisken inte hinner med. Annars upplever jag inga frysningar. Men i städer är jag nere på 25fps ungefär.

Har ett r9 290 med en phenom ii x6 processor.

6850/70 är ju rätt så dåliga graffen. Det är ju mer i nivå med 5770 så det kan nog vara grafikkortet som spökar. För stabil fps i ESO bör han skaffa ett 270x (eller motsvarande) åtminstone. Efter 270x verkar dock fps-vinsterna bli små.

Spelet är ju bara 32-bit så mer än 4gb ram är nog bortkastat. Men resten av prestandan ligger i processorn precis som i andra mmos

edit: kan nämna det att jag ligger på 35 fps som oftast. men det pendlar mellan 25-60 (vsync). utan vsync så sticker det upp på 75-80 som mest. men det flyter bättre med vsync

Permalänk
Medlem

Någon annan som inte kommer in?
Kommer inte till charcter, knappar in mitt lösen. Sen Login timeout error

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk

mm samma för alla, servern är väl fortfarande nere trots att dom sa att den skulle va uppe nu