Permalänk

Problem med The Sims 3

Hej! Jag har nyligen köpt en stationär dator från ASUS.
Detaljer:
Modell: ASUS Desktop PC M51AC Series
Processor: Intel(R) Core (TM) i5-4430 CPU @ 3.00 GHz 2.99 GHz
RAM: 8.00 GB
Bildskärmskort: NVIDIA GeForce GTX 760 (192-bit)

Problemet är att det är bara The Sims 3 (plus att jag har alla expansionspaket och prylpaket installerat) som jag fått problem med. Datorn klarar StarCraft och HoMM6 mm. Så nu har jag avinstallerat alla spel förutom The Sims 3 och expansionerna mm, men det funkar verkligen inte. Någon som har liknande problem/vet någon form av lösning?

Permalänk
Medlem

Går det inte att starta spelet eller vad menar du?

Permalänk

Det går att starta men det hackar hela tiden, varje sekund /:

Permalänk
Medlem
Skrivet av prettythieves:

Det går att starta men det hackar hela tiden, varje sekund /:

Och såhär har det alltid varit? Även när du bara hade the sims 3 utan tillägg?

Permalänk

Det var inte så i början tyckte jag, när jag hade alla tillägg. Men nu på senaste tiden så verkar hela datorn fått fnatt. Jag har även 51,9 GB utrymme kvar på hårddisken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av prettythieves:

Det var inte så i början tyckte jag, när jag hade alla tillägg. Men nu på senaste tiden så verkar hela datorn fått fnatt. Jag har även 51,9 GB utrymme kvar på hårddisken.

Tror inte det är fel på datorn utan det är nog fel på sims 3, det verkar som att många har samma problem som dig.

Permalänk

Jaså, är det något så som EA games vet om och försöker fixa? Har du någon länk till någon bra tråd?

Permalänk
Medlem

Denna http://forum.thesims3.com/jforum/posts/list/30/493953.page

De har diskuterat det problemet som du har och det har nu blivit 45 sidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av prettythieves:

Jaså, är det något så som EA games vet om och försöker fixa? Har du någon länk till någon bra tråd?

att EA kommer fixa det kan du nog glömma. både för att EA kan vara en av de sämsta på att uppdatera buggar, och även för att det är ett så gammalt spel så även ett bra bolag skulle knappt bry sig vid det här laget.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av prettythieves:

Jaså, är det något så som EA games vet om och försöker fixa? Har du någon länk till någon bra tråd?

Glömde att svara på din första fråga, jag tror inte det blir fixat eftersom medlemmarna på sims forumet har diskuterat detta ämne sedan 2012 och the sims 3 har flera buggar som aldrig har blivit fixade. Annars får du vänta tills the sims 4 kommer ut och hoppas på att det har mindre buggar.

Permalänk
Skrivet av prettythieves:

Det var inte så i början tyckte jag, när jag hade alla tillägg. Men nu på senaste tiden så verkar hela datorn fått fnatt. Jag har även 51,9 GB utrymme kvar på hårddisken.

Mitt började så efter ett tag för sparade spel, löste det med att skriva fusket resetSim * i fuskrutan jag fik upp genom att trycka ctrl + shift + c. Anledningen till att mitt spel laggade ihop var då att en massa simmar som inte styrdes av mig försökte gå till eller från ställen de inte kunde gå till eller från och det blev fler kollisioner än spelet kunde hantera.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk

Okej, men hur länge håller det fusket då? Måste man inte göra det hela tiden? S:

Permalänk
Medlem
Skrivet av prettythieves:

Okej, men hur länge håller det fusket då? Måste man inte göra det hela tiden? S:

Jo, man får göra om det varje gång det börjar lagga. Ifall jag minns rätt behövde jag dock inte göra det alltför ofta, men det varierade rätt mycket.

Permalänk
Skrivet av prettythieves:

Okej, men hur länge håller det fusket då? Måste man inte göra det hela tiden? S:

Jag får göra om det, som någon sa inte så ofta. Det är ganska många timmars speltid sedan jag gjorde det sist, men det har varierat lite. Så ibland har det krävts bara någon eller några timmar. Jag har accepterat det eftersom det inte känns som något farligt fusk (det flyttar hem simmarna till sina hemtomter bara) och går på max 30 sekunder att skriva in. Skulle gärna se en ordentlig buggfix på det i stället men det löser ju i alla fall problemen om de inte fixar det. Problemet har funnits länge och jag är rädd för att det är större och tyngre än vad folk gissat och därför inte får någon lösning så fort som folk önskar. Och nu när Sims 4 släpps så är väl risken att det inte löses...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)