Garantiärende hos Komplett, fick ändå faktura...

Permalänk
Medlem

Är det någon som har behövt återställa sina bluray spelare med fabriksinställningar pga avhjälpa problem med spelaren?

Skall tydligen gälla generellt sätt på ALLA bluray spelare ( man rensar på så sätt "internminnet" )

Visa signatur

Moderkort: GA-X58-UD3R | CPU: I7 930 | Kylsystem:EK Block 6X120mm radiatoryta, D5 , EK-Res X3 150, 4 x Corsair SP 120 fläktar | Chassi: Thermaltake Level 10 Gt Snow Edition | GPU: XFX 7990 | RAM: Corsair 12GB | PSU: Corsair HX850w | Lagring: Corsair force 3 SSD120 & 1TB 7200rpm | Skärm: Eyeinfinity 3X22 Benq GL 2250 | Eget tillverkat stativ i 20X40 profil.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av 82a:

Är det någon som har behövt återställa sina bluray spelare med fabriksinställningar pga avhjälpa problem med spelaren?

Skall tydligen gälla generellt sätt på ALLA bluray spelare ( man rensar på så sätt "internminnet" )

Har aldrig behövt göra nått sånt, det låter som en mycket underlig förklaring.
Däremot bör man se över inställningarna efter en uppdatering av firmware för den brukar ju radera konfigurationen om man gjort nått eget.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret mrqaffe.

Nästintill alla jag har frågat om en eventuell default reset i syfte för att avhjälpa återkommande fel har svarat att dem aldrig har behövt göra detta. ( trots vissas påstående om att detta är generellt vanligt på alla BD spelare...)

Tack, då är du än av dem jag har frågat

Visa signatur

Moderkort: GA-X58-UD3R | CPU: I7 930 | Kylsystem:EK Block 6X120mm radiatoryta, D5 , EK-Res X3 150, 4 x Corsair SP 120 fläktar | Chassi: Thermaltake Level 10 Gt Snow Edition | GPU: XFX 7990 | RAM: Corsair 12GB | PSU: Corsair HX850w | Lagring: Corsair force 3 SSD120 & 1TB 7200rpm | Skärm: Eyeinfinity 3X22 Benq GL 2250 | Eget tillverkat stativ i 20X40 profil.

Permalänk

Tycker med att mjukvaran borde vara med i garanti, själv har jag haft några router som mjukvaran varit korrupta och garanti har inte hjälpt något alls.
Senaste är en router som jag var tvungen att uppdatera föratt få det att fungera, visst det gick och fungerar förutom att det inte går att logga in på den, trådlösa är helt öppen och går inte göra något åt.
Fick bara svar att garantin inte gäller mjukvaran.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av quattro-2.6:

Tycker med att mjukvaran borde vara med i garanti, själv har jag haft några router som mjukvaran varit korrupta och garanti har inte hjälpt något alls.
Senaste är en router som jag var tvungen att uppdatera föratt få det att fungera, visst det gick och fungerar förutom att det inte går att logga in på den, trådlösa är helt öppen och går inte göra något åt.
Fick bara svar att garantin inte gäller mjukvaran.

Skickades från m.sweclockers.com

Garantier är frivilliga, men reklamationsrätten ska du kunna använda om en funktion inte fungerar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Garantier är frivilliga, men reklamationsrätten ska du kunna använda om en funktion inte fungerar.

Det stämmer. Tyvärr är det många som inte verkar veta skillnaden.

Om man som TS köper en BD-spelare som inte fungerar som den ska har man självklart rätt att reklamera den, oavsett om det är mjuk- eller hårdvara som ligger bakom felet.

Permalänk
Medlem

Uppdatering: Spelaren är nu inne igen hos komplett, felet kvarstod efter senaste besöket. Verkar som om Komplett har problem att hitta en lämplig serviceverkstad som handhar just Yamahas produkter.

Detta blir sista "försöket", om detta inte avhjälper problemet blir det till att reklamera produkten.

Visa signatur

Moderkort: GA-X58-UD3R | CPU: I7 930 | Kylsystem:EK Block 6X120mm radiatoryta, D5 , EK-Res X3 150, 4 x Corsair SP 120 fläktar | Chassi: Thermaltake Level 10 Gt Snow Edition | GPU: XFX 7990 | RAM: Corsair 12GB | PSU: Corsair HX850w | Lagring: Corsair force 3 SSD120 & 1TB 7200rpm | Skärm: Eyeinfinity 3X22 Benq GL 2250 | Eget tillverkat stativ i 20X40 profil.