Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrackFox:

Väntas 8.1 komma till alla Lumia och i så fall samtidigt eller hur är det? Sitter på en 925:a

Ja, alla telefoner med WP8 kommer få 8.1. Nej, inte samtidigt, utan beror bland annat på land och operatör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Hoppas såkalrt på Måndag men Tisdag skulle jag gissa på.

Varför gissar ni på tisdag? vad har jag missat?
Har ju ställt in mig på Måndag

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

8.1 nästa vecka vilken dag tror ni den kommer, jag gissar på tisdag vad tror ni?

Jag gissar på måndag kväll.
Börjar på att bli riktigt skakig nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Risvall:

Varför gissar ni på tisdag? vad har jag missat?
Har ju ställt in mig på Måndag

Tidsskillnader samt det faktum att Joe sa "early next week" (American time)

Permalänk
Medlem

Mystiken tätnar. En kommentar på Windows Phone Central leder till The Windows Blogg där man påstår att WP8.1 släpps idag!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

https://twitter.com/joebelfiore/status/455662712714842112

Så Windows Phone 8.1 är släppt \o/

Gick snabbt att ladda ner. Kugghjulen står och snurrar men mätaren rör sig knappt.

Permalänk
Medlem

Först kom en liten uppdatering till .166 sen när det är klart kan man ladda ner WP8.1 dev prev.
Har just gjort klart den lilla uppdateringen, hämtar wp8.1 nu!

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem

När man sak ställa klockan på en iPhone kan man inte knappa in siffrorna utan måste snurra på ett hjul tills man kommer till önskad tid, är det likadant på Windows phone eller kan man få upp ett siffer-tangentbord och knappa in tex 0730? )Stör mig något enormt på att behöva sitta och snurra förbi upp till 30 siffror, känns som så otroligt onödig tidsåtgång)

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

https://twitter.com/joebelfiore/status/455662712714842112

Så Windows Phone 8.1 är släppt \o/

Gick snabbt att ladda ner. Kugghjulen står och snurrar men mätaren rör sig knappt.

Uppdateringen jag fick nyss var för att "... make it easier to update your phone to Windows Phone 8.1" och den verkar vara liten eftersom att nedladdningen gick fort. 8.0.10532.166 tror jag versionsnumret var.

Permalänk
Medlem

Roligt att den står på 5% i typ 20% i progressbaren vid kugghjulen. Sen blir den full på en gång. Nu bootar den!

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av mazzer:

Uppdateringen jag fick nyss var för att "... make it easier to update your phone to Windows Phone 8.1" och den verkar vara liten eftersom att nedladdningen gick fort. 8.0.10532.166 tror jag versionsnumret var.

Efter den kommer 8.1.

Permalänk
Medlem

Ett paradigmskifte har inträffat, världen kommer inte att vara sig likt efter den 14 april 2014.

Permalänk
Medlem

Min uppdaterar nu också, ska bli intressant att se versionsnumret.

Skrivet av mazzer:

Uppdateringen jag fick nyss var för att "... make it easier to update your phone to Windows Phone 8.1" och den verkar vara liten eftersom att nedladdningen gick fort. 8.0.10532.166 tror jag versionsnumret var.

Samma här.

EDIT: efter beskedet om vilken version så kom kugghjulen och jäklar vad sakta den jobbar, så frågan är om den verkligen är så liten? Jämför med andra updates och de har ju inte gått så här sakta.

Permalänk
Medlem

Woho, äntligen är uppdaterignarna klara.

Permalänk
Medlem

Båda mina 920 och min 1020 har knappt inlett själva stapeln som är under kugghjulen. Ser nästan lite kul med en stapel som inte rör sig.

På WMpoweruser så står det att 8.1 är släppt och m,ed tanke på hur stapeln uppför sig så får det mig nästan att tro att det kan vara den som är på ingång. Jag tänker såhär;: de säger först att det bara är en förhandsversion som ska förbereda och sedan dimper 8.1 ner, för att säga att det 'bara' är en prev-prev, skulle vara lite taskigt (med tanke på hur seg updaten är)

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Nope, första uppdateringen är som tidigare skrivt bara en förberedelse och ta lång tid. Andra uppdateringen är 8.1 och går snabbare. Så var det för mig i alla fall.

Så du har fått 8.1?

Permalänk
Medlem

Nu har glädjefyllda användar-upplevelser om nya 8.1 kommit.

Titta och njut.

http://www.youtube.com/watch?v=2p6zmZQRTzE#t=48

Permalänk

HTC 8s
Har installerat första fixen. Nu står den i förbereder att installera, så väntar bara på att den ska börja gnälla på dåligt med utrymme på telefonen...

Visa signatur

Abit KD-7 RAID XP1600@1900 256mb DDR3200 4xSeagate 80 21" EIZO F931 och en jävligt snabb FLOPPY

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Min uppdaterar nu också, ska bli intressant att se versionsnumret.

Samma här.

EDIT: efter beskedet om vilken version så kom kugghjulen och jäklar vad sakta den jobbar, så frågan är om den verkligen är så liten? Jämför med andra updates och de har ju inte gått så här sakta.

Pre-uppdateringen laddades ned snabbt men tog ett bra tag att installera.

Men i 8.1: Går det på något sätt att få bort spelen ur applistan? Tidigare var de grupperade i Games men nu är det mycket svårare att navigera listan med appar och spel blandade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Så du har fått 8.1?

Ja, installerat och funkar fint på min Lumia 920.

Permalänk
Medlem

Det blir ju lite svårt att tolka er som nu har fått 8.1, annat än att ni fått den men den kanske inte var så märkvärdig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mazzer:

Pre-uppdateringen laddades ned snabbt men tog ett bra tag att installera.

Men i 8.1: Går det på något sätt att få bort spelen ur applistan? Tidigare var de grupperade i Games men nu är det mycket svårare att navigera listan med appar och spel blandade.

Jag tycker det verkar vara en smart grej, för det är lite småsegt att alltid behöver ta sig in i spelhubben för att se vad man har där.

Permalänk
Medlem

Hej äntligen händer det grejer. Dock är jag lite orolig då den första updaten .166 tog nära på 1h och 30 min, hur lång tid lär inte 8.1 updaten ta? Hur såg det ut tidsmässigt för er?

Längtar efter IE11 bl.a.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Hej äntligen händer det grejer. Dock är jag lite orolig då den första updaten .166 tog nära på 1h och 30 min, hur lång tid lär inte 8.1 updaten ta? Hur såg det ut tidsmässigt för er?

Längtar efter IE11 bl.a.

Det var ingen fara att det tar lite tid? Det viktigaste är ju att det blir bra/rätt i slutändan?

Permalänk
Medlem

Jag har ändrat alla regionsinställningar till USA men Cortana dyker ändå inte upp, de måste ha någon annan koll än bara regionsinställningarna i telefonen

EDIT: skit i detta, helt fel. Kom ihåg att ändra telefonspråket till English (USA), Bara English där kan betyda UK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Jag har ändrat alla regionsinställningar till USA men Cortana dyker ändå inte upp, de måste ha någon annan koll än bara regionsinställningarna i telefonen

"Ändrar man region till USA kan man testa Cortana (som måste startas som app innan "hon" fungerar via sökknappen)."

Om det kan vara till någon hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

"Ändrar man region till USA kan man testa Cortana (som måste startas som app innan "hon" fungerar via sökknappen)."

Om det kan vara till någon hjälp.

Precis det jag skrev att jag hade gjort, jag får inte fram Cortana.

Permalänk
Skrivet av Ture6600:

Hej äntligen händer det grejer. Dock är jag lite orolig då den första updaten .166 tog nära på 1h och 30 min, hur lång tid lär inte 8.1 updaten ta? Hur såg det ut tidsmässigt för er?

Längtar efter IE11 bl.a.

Det beror på hur mycket appar man har installerat, för mig med en HTC 8s tog det ca 10-15 min pga av att den saknar(nästan iaf) minne att installera appar på.

Visa signatur

Abit KD-7 RAID XP1600@1900 256mb DDR3200 4xSeagate 80 21" EIZO F931 och en jävligt snabb FLOPPY

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Precis det jag skrev att jag hade gjort, jag får inte fram Cortana.

Du skrev om ditt regionbyte men inte ifall du startat henne som app. Nåväl, skitsamma. Osis för dig. Men nu fattar jag varför du inte sa något då du inte fått updaten att sitta till 100%.