Köpråd: Hörlurar för mellan 3 - 4k

Permalänk
Medlem

Köpråd: Hörlurar för mellan 3 - 4k

Hej!

Behöver tips på ett par riktigt bra hörlurar mellan 3 och 4000 kr.
AKG och Philips är lite av favoriterna, så gärna lurar från dessa.

Bomba med förslag!

Mvh
Adam

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G45 | Proccesor: i5 3570K @4,5Ghz | Kylare: Corsair H80i | Ram: Corsair 8gb Vengeance LP | Chassi: BitFenix Shinobi Window | Grafikkort: 2x EVGA 780 SC ACX SLI @ 1250Mhz | Nätagg: Corsair AX860 | Lagring: Crucial m4 128GB SSD | Skärm: AOC Q2963PM 21:9 2560x1080 29" @ 73hz

Permalänk
Medlem

AKG Q701 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=719020

Nya AKG K 712 Pro har jag inte hört men ser intressant ut och är i din budget http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1848381

EDIT: i sedvanlig ordning är Q701 och antagligen även K712 rejält kräsna på vad man matar dom med, tex integrerat ljud på moderkort fungerar inte alls.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD600 är fina lurar. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=14530
Har du någon förstärkare/DAC?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Är dock ingen fan av Sennheisers stil på lurarna :/ Annars väldigt bra lurar. ^^
Har ingen DAC men funderar på att skaffa en Mayflower ODAC.

https://www.mayflowerelectronics.com/shop/digital-to-analog-c...

AKG K 712 lurarna verkar riktigt bra... Ska kolla ett par fler videor om de

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G45 | Proccesor: i5 3570K @4,5Ghz | Kylare: Corsair H80i | Ram: Corsair 8gb Vengeance LP | Chassi: BitFenix Shinobi Window | Grafikkort: 2x EVGA 780 SC ACX SLI @ 1250Mhz | Nätagg: Corsair AX860 | Lagring: Crucial m4 128GB SSD | Skärm: AOC Q2963PM 21:9 2560x1080 29" @ 73hz

Permalänk
Medlem

Lätt.

HD600, HD650, eller Philips Fidelio X1.

Permalänk
Medlem

Aaah
De lurarna va ju med riktigt mysiga och inte så farligt dyra heller
http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/horlurar/varumar...

AKG K712 och Philips Fidelio X1 är de 2 som verkligen intresserar mig mest.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G45 | Proccesor: i5 3570K @4,5Ghz | Kylare: Corsair H80i | Ram: Corsair 8gb Vengeance LP | Chassi: BitFenix Shinobi Window | Grafikkort: 2x EVGA 780 SC ACX SLI @ 1250Mhz | Nätagg: Corsair AX860 | Lagring: Crucial m4 128GB SSD | Skärm: AOC Q2963PM 21:9 2560x1080 29" @ 73hz

Permalänk
Medlem

Jag har K712 och de är riktigt trevliga. Väldigt "luftigt" ljud och presterar bra med egentligen all slags musik enligt mig, kan avnjuta elektronisk musik med dem också med några basmonster är de förstås inte. Däremot är basen väldigt "tight" och precis. Mycket bekväma också. Finns en 180+ sidors tråd om dem på head-fi om man orkar läsa intryck och tankar. Som vanligt skall de största fanatikerna där tas med en nypa salt förstås. http://www.head-fi.org/t/659251/the-akg-k712-pro-support-and-...

Permalänk
Medlem

Rekar starkt fidelio X1 över allt annat i den prisklassen just nu. HD600 och HD650 är levande hifi legender men X1:an är nog egentligen minst lika bra fast mycket billigare.

Vissa säger att den låter som en lur som kostar 2-3 ggr så mycket.

Permalänk
Medlem

Har vi exakt samma situation som dig för ett par dagar sedan och letade hörlurar i samma prisklass. Jag köpte Beyerdynamic DT880 och har kört dem med en Audinst MX-1 och jag har gillat det jag hört, förstärkaren är dock för klen. Jag ska prova hur dem låter med Schiit Modi + Vali (DAC och AMP) som kommer imorgon eller på onsdag. Efter det ska jag skicka tillbaka dem då den ena hörlurskåpan knakar lite knepigt. Har inte bestämt mig vad jag gör sen, funderar på att beställa HD600, HD650 och X1 och lyssna på vilken jag gillar mest.

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Akg K-701 som jag är riktigt nöjd med. De både sitter skönt, låter väldigt naturligt och finns för ca 1800 kr hos Thomann.

Visa signatur

Cpu: i7 6700k 4.6Ghz Cpukylare: Corsair Hydro H100i V2 Gpu: Palit Gtx 1080 Gamerock Premium Mobo: Asus Z170 Pro Gaming Ram: DDR4 Corsair Vengeance 16Gb 3000MHZ Chassi: be quiet! Dark Base Pro Chassifläktar: be quiet! SilentWings 3 140mm x6 Psu: EVGA SuperNOVA G2 750W Os: Windows 10 SSD 1: Samsung 970 EVO 500Gb SSD 2: Samsung 750 EVO 500Gb SSD 3: Corsair Force 3 Series 120Gb Tangentbord: Logitech G810 Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum Hörlurar: Akg K-701 Hörlursförstärkare/DAC: Head Box S2 Digital Mic: Blue Yeti Monitor 1: Asus MG279Q Monitor 2: Dell 23" Högtalare: Q Acoustics BT3

Permalänk
Inaktiv

Hur ska du använda lurarna? Hemma till datorn eller för mobila enheter som t.ex. mobilen?

Permalänk
Medlem

Bowers & Wilkins P7 3298kr på HiFi Klubben.
har den billigare och något mindre modellen.. men gillar att P7 är lite större.
låter bra, stänger ute omvärden ganska så bra

Permalänk
Medlem

Om du väljer akg hifi hörlurar så är du nästan tvungen till dac och amp även fast akg använder rätt så låg ohm så är det bara no no utan. Bara det springer lätt iväg på minst 2k. Bara en liten tanke väckare. Akg låter oerhört bra och föredrar det lätt flera dagar i veckan framför någon flashig design hörlurar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GHFear:

Hej!

Behöver tips på ett par riktigt bra hörlurar mellan 3 och 4000 kr.
AKG och Philips är lite av favoriterna, så gärna lurar från dessa.

Bomba med förslag!

Mvh
Adam

Har både AKG Q701 och Philips Fidelio X1, driver dessa med ett asus xonar essence stx kort. Tycker 701orna låter aningen platta och har lite för mycket mellanregister för min smak. X1orna låter däremot definitivt roligare och känns mer öppna, går även djupare i basområdet utan att bli bullriga.

Har inte lyssnat på AKG K 712, men även dessa ska ha en lite kraftigare kurva i basområdet där 701orna tappar en hel del.
Hur som helst är alla 3 fina lurar och låter bra, svårt att veta vad du föredrar i ljudväg

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av GHFear:

Hej!

Behöver tips på ett par riktigt bra hörlurar mellan 3 och 4000 kr.
AKG och Philips är lite av favoriterna, så gärna lurar från dessa.

Bomba med förslag!

Mvh
Adam

Hej, skriv gärna om de ska användas till musik, film, spel samt musiksmak så får du bättre tips. Är det tyst i lyssningsrummet? Annars kan slutna lurar vara intressant. Bra tips I tråden annars. HIFIMAN HE-400 är också trevliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alpha77:

Bowers & Wilkins P7 3298kr på HiFi Klubben.
har den billigare och något mindre modellen.. men gillar att P7 är lite större.
låter bra, stänger ute omvärden ganska så bra

http://www.whathifi.com/sites/whathifi.com/files/images/2013/...

Har dessa och de är ett par helt underbara hörlurar för allround-lyssning både för datorn och mobilen. Byggkvaliteten är även något ut över det vanliga.
Diskanten är kristallklar, mellanregistret detaljrikt och basen är den totala motsatsen till "svampig".

Det kan även vara värt att tillägga att lutarna är helt slutna. Du kommer inte höra din omgivning och din omgivning kommer inte höra din musik.

Köp, köp, köööp.