Felkod 002000 och win8.1 livekonto

Permalänk

Felkod 002000 och win8.1 livekonto

Hej.

Jag har ett eller kanske flera problem med Windows 8.1.
En längre tid har jag inte kunnat logga in på mitt xbox live konto, som är kopplat till mitt användarkonto på datorn, när jag ska spela ett appspel. Har nu fått upp en felkod (002000) när jag försöker spela de spel jag har laddat ned från store (gratisspel). Sökte lite och fick rådet att avinstallera och installera på nytt. Har gjort det och ingen förbättring har skett. När jag sedan loggar in och kollar mitt kontos status verkar Microsoft kräva att man registrerar betalningsinformation. Vilket jag inte vill göra. Någon som vet hur man kommer runt detta?
Har också hittat ett råd att kolla om datorns klocka går rätt och då den är kopplad till en tidsserver borde den visa rätt tid. Såg dock att min tidszon i store verkar vara US och om jag vill ändra det så måste jag registrera ett betalkonto. Varför?
Hittar ingen information hos Microsoft om denna betalningstvång.

Någon vet hur jag enklast löser detta utan att behöva registrera mina betalningsuppgifter.

//Freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk

Är det ingen som en har en aning om vad det Kan vara för fel?
Har i alla fall fått en ny felkod (016000) och vad den innebär verkar inte ens Microsoft veta. Jag testade den felkoden när jag var inloggad på xbox live games konto och fick upp nada. Förra koden kom upp men hjälpte inte mig.

Spelen det gäller är Microsofts minesweeper och solitaire collection, där det finns något som heter dagens utmaning. För att denna utmaning ska fungera krävs en uppkoppling och inloggning mot just detta xbox live games konto. Sedan 1 April har jag inte kunnat få en uppkoppling dit, efter att kollat på mitt kontos profil.

Frågan är hur gör jag för att åter få en uppkoppling och inloggning till detta konto via dessa spel. Jag har en uppkoppling och har ett fungerande konto som jag kommer åt via en webbläsare.

//Freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*