tri-x i ett node 304, får det plats?

Permalänk
Medlem

tri-x i ett node 304, får det plats?

Tjena gott folk!

Har tänkt köpa ett 290 till min låda, och står i valet mellan en asus DCII och sapphire tri-x, grejen är den att jag har ett node 304 vilket gör det hela lite klurigare. Verkar som att tri-x är det aningen bättre kortet, men storleken är ett bekymmer, följer man dimentionerna på olika sidor (som skiljer lite) så är det på det negativa håret, men när ja mäter i mitt Node så är där kanske 1cm mer än vad specsen säger. Vilket skulle ge kanske 0,5-0,7mm till godo.

Jag undrar om någon testat, eller läst något som funkat/inte fuknat? Annars om någon har jävligt exakta mått på ett Tri-x.

Tackar i förväg för hjälpen

Samuel

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2420786

Permalänk
Medlem
Skrivet av SamuelSvensson:

Tjena gott folk!

Har tänkt köpa ett 290 till min låda, och står i valet mellan en asus DCII och sapphire tri-x, grejen är den att jag har ett node 304 vilket gör det hela lite klurigare. Verkar som att tri-x är det aningen bättre kortet, men storleken är ett bekymmer, följer man dimentionerna på olika sidor (som skiljer lite) så är det på det negativa håret, men när ja mäter i mitt Node så är där kanske 1cm mer än vad specsen säger. Vilket skulle ge kanske 0,5-0,7mm till godo.

Jag undrar om någon testat, eller läst något som funkat/inte fuknat? Annars om någon har jävligt exakta mått på ett Tri-x.

Tackar i förväg för hjälpen

Samuel

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2420786

5mm tillgodo ju 305mm vs 310mm (om du tar bort hdd buren) Hur mycket plats som helst ju!

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

plats tror jag det finns men jag vet inte hur det är med luftflöde

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Avstängd

Ja du får plats med ett 3 fläktars kort helt klart , dock är problemet då kortet blir djupt är just o pass det får plats med ett normalt 2 platsers kort är det 2,25platser är det princip kört så tänk på detta.

jag har testat med gigabyte gtx 670 och det funkade. kan säga det jag kör bara en av 3 hårdisk burar

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Såg nu att Tri-x kylaren pumpar ut luft från alla sidor, vilket absolut inte är bra i ett chassi som node där man vill ha så mycket som möjligt rakt bak. Fasiken, får nog bli en DCII ändå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SamuelSvensson:

Såg nu att Tri-x kylaren pumpar ut luft från alla sidor, vilket absolut inte är bra i ett chassi som node där man vill ha så mycket som möjligt rakt bak. Fasiken, får nog bli en DCII ändå.

chassit har fläktar (dom du valt koppla in dom) som blåser bakifrån så kylning på kortet får du, Och när dessutom chassit har fläktgaller på sidorna så är detta inget problem jag har detta chassi och det är ett av dom bästa anser jag. har vattenkylning på det åxå (corsair h70 med en fläkt)

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

chassit har fläktar (dom du valt koppla in dom) som blåser bakifrån så kylning på kortet får du, Och när dessutom chassit har fläktgaller på sidorna så är detta inget problem jag har detta chassi och det är ett av dom bästa anser jag. har vattenkylning på det åxå (corsair h70 med en fläkt)

Jag har blåset tvärt om, med in där fram och ut där bak, för att få all varm luft på baksidan, och kall luft in från fronten. Där utblåset är en h80. Just därför vill jag ju inte ha massa varm luft i chassit, då detta skulle innebära uppvärmd luft som kyler processorn. Så tror fortfarande jag är intresserad av en kylare på grafikkortet som fokuserar på bakblås.

Edit: kan ha fullständigt missuppfattad vad du skrev, när ja läser det igen blir allt annat än klokare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SamuelSvensson:

Tjena gott folk!

Har tänkt köpa ett 290 till min låda, och står i valet mellan en asus DCII och sapphire tri-x, grejen är den att jag har ett node 304 vilket gör det hela lite klurigare. Verkar som att tri-x är det aningen bättre kortet, men storleken är ett bekymmer, följer man dimentionerna på olika sidor (som skiljer lite) så är det på det negativa håret, men när ja mäter i mitt Node så är där kanske 1cm mer än vad specsen säger. Vilket skulle ge kanske 0,5-0,7mm till godo.

Jag undrar om någon testat, eller läst något som funkat/inte fuknat? Annars om någon har jävligt exakta mått på ett Tri-x.

Tackar i förväg för hjälpen

Samuel

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2420786

Inga probs alls med 305mm Tri-X i ett node 304. Har två hårddiksvaggor i också. (För bild se ori_znori på instagram)

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U