Datorn startar om sig "random" under spel av CS:GO

Permalänk

Datorn startar om sig "random" under spel av CS:GO

Hallå (igen)

Har fått datorn att snurra ett bra tag nu och allt funkar klockrent! Förutom när jag spelar CS:GO. Då har den vid flera tillfällen bara startat om sig själv, utan någon vidare förklaring. Jag kikade under Event Viewer och fann denna information:

Jag har hunnit spela flera timmar av Battlefield 4, World of Warcraft och Diablo 3 utan att dessa problem uppstår.

Jag tror att jag har hört en av fläktarna låta lite under spelets gång, lite gungande upp och ner i hastighet. Jag har känt på datorn men den är inte varm.

Annan information som kanske kan vara nyttig:

Jag kör SSD med Win 8.1 bara WoW och Diablo 3 finns installerade på den

Jag kör en WesternDigital SATA 1TB för BF4 och Steam-spelen (CS:GO)

Jag har en Linksys AE6000 AC-adapter i mitt tangentbord som gör datorn trådlös (tangentbord: SteelSeries APEX)

Spec:

Corsair Graphite 230T datorchassi med alla chassifläktar förutom 1 inkopplad då det inte fanns plats på moderkortet

MSI B85M-E45, Socket-1150 moderkort

Intel i7-4771 Processor

MSI GeForce GTX 760 OC med TwinFrozr (? två fläktar iaf) GPU

Kingston DDR3 HyperX 8GB RAM

Cooler Master 650W modulärt nätaggregat

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av frukten1337:

Hallå (igen)

Har fått datorn att snurra ett bra tag nu och allt funkar klockrent! Förutom när jag spelar CS:GO. Då har den vid flera tillfällen bara startat om sig själv, utan någon vidare förklaring. Jag kikade under Event Viewer och fann denna information:

http://i.imgur.com/N0LXgg4.png

http://i.imgur.com/7jC1fSe.png

Jag har hunnit spela flera timmar av Battlefield 4, World of Warcraft och Diablo 3 utan att dessa problem uppstår.

Jag tror att jag har hört en av fläktarna låta lite under spelets gång, lite gungande upp och ner i hastighet. Jag har känt på datorn men den är inte varm.

Annan information som kanske kan vara nyttig:

Jag kör SSD med Win 8.1 bara WoW och Diablo 3 finns installerade på den

Jag kör en WesternDigital SATA 1TB för BF4 och Steam-spelen (CS:GO)

Jag har en Linksys AE6000 AC-adapter i mitt tangentbord som gör datorn trådlös (tangentbord: SteelSeries APEX)

Spec:

Corsair Graphite 230T datorchassi med alla chassifläktar förutom 1 inkopplad då det inte fanns plats på moderkortet

MSI B85M-E45, Socket-1150 moderkort

Intel i7-4771 Processor

MSI GeForce GTX 760 OC med TwinFrozr (? två fläktar iaf) GPU

Kingston DDR3 HyperX 8GB RAM

Cooler Master 650W modulärt nätaggregat

Tack på förhand!

Dold text

ska väl finnas en funktion att datorn startar igen om det blir nåt error / felmedelande. brukar finnas i Bios & windows. avaktivera denna funktion till att börja med.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Tjena,

Händer samma sak för mig också.

Jag kör SSD med windows 7,

Oftast så crashar det på CS:GO (speciellt mycket när jag tabbar ut från cs, känns det som)
men händer även när jag tittar på streams/youtube.

Jag har haft så ett bra tag nu faktiskt. Trodde först de va min gamla SSD disk som va paj så köpte en ny, samt provat ta ut mina ram minnen & testat dom.
Nu senaste veckan har jag satt upp mina fläktar på grafikkortet och fakiskt så har crasherna minskats rejält.
Fast jag får iof bluescreens men vi har samma fel information på eventviewer.

Så testa dra upp fläktarna lite,
nu är det inte säkert att du kan lita på mig men som sagt, mina har minskats rejält.

http://i.imgur.com/0yCG2Ys.jpg

Tack för mig
/Andreas