Vilka av mina krav bör jag kunna sänka för att hålla min budget?

Permalänk

Vilka av mina krav bör jag kunna sänka för att hålla min budget?

Hej!

Jag köpte precis en Yoga 2, och jag blev antagligen en av få som inte är nöjd med den, på grund utav touchpaden egentligen, jag fick trycka hårt som fan, och fläkten lät som fanken.

Jag har nu kikat på en dator hur länge som helst, och jag börjar bli trött på det.

Mina krav som jag har själv är följande:

Touchskärm (Win 8)
SSD (enbart, vill inte ha vanlig HDD)
8 gb ram
802.11 ac (har 250/250 lina)
Inte Mac
i5:a
TYST!!!!

Jag har en budget på 8000 kronor, och det är inte många datorer som uppfyller mina krav med min budget.

Jag kan tyvärr inte spränga min budget eftersom jag köper datorn med min flickvän, och hon tycker det är mycket som det är.

Vilken av mina krav tycker ni att jag kan utesluta?

Jag ska egentligen bara slösurfa på datorn, och laptopen ska kopplas till en tv för att streama och se på film, inget spelande eller dylikt.

Om ni har några idéer eller någon rekommendation tar jag de gärna.

Permalänk
Testpilot

Skippa 5.an och 8gb RAM?

En i3 med 4gb RAM bör väl räcka alldeles utmärkt för att kolla film på?

Sedan kan du alltid köpa en SSD löst och byta själv också, blir förmodligen en massa billigare.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Ptjaa.. Köp en med alla kraven utom ssd och fixa en ssd på annat håll. Kan tänka mig att det blir billigare så.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W