League of legends (free To play)

Permalänk
Medlem

League of legends (free To play)

Sonen vill börja spela LOL men då jag inte själv är
Så insatt i det spelet så
Funderar jag är det några kostnader med spelet förutom själv inköpet samt extra extension packs ?

Har kollat in deras hemsida men hittade inget där, så var är de då bättre att vända sig än hit?

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk

Helt gratis att spela och ladda ner. Man kan dock köpa saker i spelet.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Spelet är helt gratis och jag har inte spenderat en enda kr på det. Man kan spendera pengar på att köpa skins, nya gubbar, runor men man kan också köpa det för in game currency som man får efter varje match.

Så man tjänar bara tid på att köpa saker för pengar, men vill man ha skins måste man spendera pengar men dem tillför inget bara ett annat utseende på gubben.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Helt gratis att spela och ladda ner. Man kan dock köpa saker i spelet.

Skrivet av Nemran:

Spelet är helt gratis och jag har inte spenderat en enda kr på det. Man kan spendera pengar på att köpa skins, nya gubbar, runor men man kan också köpa det för in game currency som man får efter varje match.

Så man tjänar bara tid på att köpa saker för pengar, men vill man ha skins måste man spendera pengar men dem tillför inget bara ett annat utseende på gubben.

Det låter ju alldeles lysande
Då är de ju bara låta han prova å se pm han gillar de

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusG:

Sonen vill börja spela LOL men då jag inte själv är
Så insatt i det spelet så
Funderar jag är det några kostnader med spelet förutom själv inköpet samt extra extension packs ?

Har kollat in deras hemsida men hittade inget där, så var är de då bättre att vända sig än hit?

Skins,champs,Boosts osv går att köpa för RP som betalas för riktiga pengar, du får även IP efter matcher som du köper Runes och Champs för.
mitt råd är att inte lägga ner en krona på spelet fören du vet säkert att du vill fortsätta, det känns inte som man lägger ner så mycket pengar på spelet men innan du vet ordet av det har du lagt in några tusen. så var försiktig och tänkt med förnuft.

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Medlem

Det är viktigt att köpa skins i spelet (kostar riktiga pengar). Skinsen ökar ditt självförtroende och sänker motståndarnas. Ett enkelt sätt att vinna mer.

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzz:

Det är viktigt att köpa skins i spelet (kostar riktiga pengar). Skinsen ökar ditt självförtroende och sänker motståndarnas. Ett enkelt sätt att vinna mer.

Jag hoppas att du var ironisk. (Osäker)

Visa signatur

~ Lenovo G500 ~ Intel® Core™ i5-3230M ~ 12GB RAM 1600MHz ~ Intel® HD Graphics 4000 ~ Kingston SSDNow V300 120GB ~ Packard Bell Viseo 24" LED Datorskärm 243DBD ~ Targus AWE55EU Kylplatta ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moldex92:

Jag hoppas att du var ironisk. (Osäker)

Nej seriöst. Jag köpte Pax Jax på ebay för 350 spänn och gick direkt från Silver V till Diamond 4. #worth

Har du aldrig sett i loading screen att någon har ett dyrt skin? Du blir direkt rädd och spelar defensivt (= loss)?

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem

I LoL kostar både Champions (valmöjlighet) och stats (runes) points, antingen ingame eller köpta points.

Med tanke på Riots balans-karusell så är det lätt man hamnar i underläge ifall man har för få champions att välja mellan.

Rekommenderar att du slänger en koll Dota2, varken stats eller heroes kostar points, allt är unlockat från början, och man får även cosmetic items randomly för att man spelar.