Varför går hörlurar sönder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Mina Vengeance 2000 surrar också när man har kabeln i och mic nerfälld, Dock inget som stör mig då jag alltid sätter i laddkabeln när jag går och lägger mig, På så vis slipper man ladda medans man använder dom

Gjorde samma sak, lite värre när man suttit på långa län och blir tvungen att ladda och spela samtidigt, men jag störde mig inte heller på det ljudet, det är knappt hörbart och om man har något ljud igång då är det omöjligt att höra brummandet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Mina g35 gick av i själva "kopp" fästet. Köpte mig ett par Corsair Vengeance 2100. Men blir störningar när jag laddar headsetet när micen är nere. Så blir att skicka tillbaka dom och ta ett par g35 igen. Vet iallafall att dom fungerar

Innan g35 hade jag steelseries v2, men blev less när mitt 4e pajade

Mina Sony MDR XB 700 pajjade på samma sätt, dock blev ena plastpinnen som håller i högtalarenheten kvar så jag kan fortfarande använda dom men det är ett jävla pöl.
Sony center kanske har en reservplastgrej att sätta dit så att dom fungerar igen.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Rekordmedlem

Bortsett från normalt slitage har jag inte haft sönder någon kvalitetslur, jag vet inte hur länge man bör förvänta sig att lurar håller men den äldsta jag har är kring 25 år nu och spelar bra och jag har vänner som har lurar som är ännu äldre och de fungerar bra de också.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Mina Logitech G930 är glappa i USB kontakten så dom går inte att ladda längre. Så får ha mina gamla trådade G35 tills dess att mina SteelSeries H Wireless dyker upp från Alina. Gick att köpa i helgen för 1690:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Bortsett från normalt slitage har jag inte haft sönder någon kvalitetslur, jag vet inte hur länge man bör förvänta sig att lurar håller men den äldsta jag har är kring 25 år nu och spelar bra och jag har vänner som har lurar som är ännu äldre och de fungerar bra de också.

Detsamma. Mina Denon AH-D700 är nog från sent 80-tal eller tidigt 90-tal, närmare 25 år alltså. Kuddarna är ordentligt slitna, i övrigt prima skick.
Har även ett par Koss PRO/4AA som jag ärvt efter min morbror. Bygel i 2 mm rostfritt. Luftfyllda gummikuddar som fortfarande är fyllda. Måste vara från början av 70-talet eller ännu äldre. Stor 6,3 mm plugg är främsta hindret till att de inte används oftare.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Gjorde samma sak, lite värre när man suttit på långa län och blir tvungen att ladda och spela samtidigt, men jag störde mig inte heller på det ljudet, det är knappt hörbart och om man har något ljud igång då är det omöjligt att höra brummandet

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet folket på andra sidan hörde "brummandet" högre än vad jag gjorde. Dock så var det sköna lurar, men G35 har bättre ljud/mic. Sen så slipper man anlita en elektriker för att jorda alla 4 uttag i rummet

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk

Har haft mina Sebria V2 i snart 3 år men dom har börjat glappa så man måste hålla i kabeln

Visa signatur

PC Specs [Antec P100] [AsRock 970 Pro3 R2.0] [AMD FX8320] [2x 4 GB RAM] [AMD Radeon R9 270] [1TB SATA] [750W]