Apple kan köpa Beats för 3,2 miljarder dollar

Permalänk
Melding Plague

Apple kan köpa Beats för 3,2 miljarder dollar

Strömmande musik och välkända hörlurar kan bli nästa stora förvärv när Apple förhandlar med Beats Electronics om att köpa bolaget i en affär värd över 20 miljarder kronor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Om detta är sant kan man ju hoppas på bättre ibuds så man slipper höra all musik som läcker ut idag. Jag har fått intrycket, att de verkar vara riktigt dåliga på endast spela upp ljud för sin användare och inte alla som sitter brevid i tåget/bussen/spåvagen.

Visa signatur

// Niklas

Permalänk
Medlem

Ja istället för att välja mellan pest och kolera får du numera båda två i ett litet paket. skämt-o-sido.

Iallafall, för Apple verkar det ju som en bra investering, betyder att de kan få ta del av ett väldigt väl etablerat märke, tyvärr tror jag inte att alla håller med där, framför allt jag som tycker Beats gör fantastiskt värdelösa produkter...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köp Beats och gräv ner det i New Mexico...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av nilox:

Om detta är sant kan man ju hoppas på bättre ibuds så man slipper höra all musik som läcker ut idag. Jag har fått intrycket, att de verkar vara riktigt dåliga på endast spela upp ljud för sin användare och inte alla som sitter brevid i tåget/bussen/spåvagen.

Alla deras hörlurar skulle behöva göras om. Kan ju hoppas att Apple skickar dit några designers som ser till att grejerna åtminstone håller. De har ju redan priset, nu saknas kvalitén.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Detta känns nästan komiskt på något halvironiskt sätt. Fast det kanske bara är jag.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Beats har produkter där störst vikt tycks läggas på utseendet i första hand. Vill de framhäva sig som ett premiummärke så ska de banne mig låta bra också. Hoppas uppköpet ändrar på det.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Det är ju som sagt troligast deras steamingtjänst dom är intresserade av, hörlursdivisionen kan dom ta och bränna ner vad mig angelägnar...
Mer överskattat skräp än Beats finns inte när det kommer till hörlurar. Verkligen inte.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Apples produkter må kosta alldeles för mycket men är trots allt av bra kvalitet. Beatprodukterna kostar alldeles för mycket och suger fatalt. Hoppas de lägger ner skiten eller uppdaterar dem med kvalitetskomponenter.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hm Apple som gör premium mobilermobiler, köper ett företag som gör premium på utsidan (men sämre på insidan). Intressant kommer dom svärta ner sitt rycke eller gör dom om hörlurarna på vägen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Snart finns det bara ett fåtal företag i världen kvar:

  • Intel: Gör alla processorer.

  • McDonalds: Har all snabbmat

  • Apple: Gör ½ av alla mobiler/datorer

  • Google: Har största samligen internettjänster. Ensamma med Fiber i Nordamerika och över 80% av all internetleverans i Europa och Asien.

  • Netflix: Efter konkursen som alla TV-bolag genomgick så kommer Netflix vara ensam kvar.

  • Samsung: Ensamma på marknaden för skärmar, windowsdatorer och androidtelefoner genom att gå förlust i tio års tid för att konkurrera ut alla konkurrenter.

  • Facebook: Efter genomslaget av VR och stämningen av samtliga bolag så som Ubisoft, EA och även utvecklingsdivisionen av Valve så är Facebook sista spelutvecklaren kvar.

  • Valve: Trots nedslaget och förlusten av sin utvecklingsdivision i rätten mot Facebook så är Steam enda sättet att köpa Facebooks Spel på och en försvinnande liten mängd Retro spel så som Half-Life 3 och Battlefield 6

Men värst av alla:

  • Budweiser ensamma om ölproduktionen på kommersiell skala, nu ska alla dricka vattenbira!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis förbättras deras Earpods av köpet, om det nu blir av dvs. Beats är väl inga supergrejer precis, men ljusår bättre än Earpods.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Med andra ord så har apple köpt beats för ett pris motsvarande 12 beats hörlurar

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Rekordmedlem

Apple visar vägen mot sämre ljudkvalitet, hoppas de tar patent på usla hörlurar så att ingen annan får tillverka det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Så snart kan vi förvänta oss bundles med hörlurar också? Låter inte helt fel om de kan fixa till ljudkvalitén i de nuvarande beats:en!

EDIT: och ge sina kunder en mobil med en större skärm så man själv kanske kan byta!

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DavidtheDoom:

Snart finns det bara ett fåtal företag i världen kvar:

  • Intel: Gör alla processorer.

  • McDonalds: Har all snabbmat

  • Apple: Gör ½ av alla mobiler/datorer

  • Google: Har största samligen internettjänster. Ensamma med Fiber i Nordamerika och över 80% av all internetleverans i Europa och Asien.

  • Netflix: Efter konkursen som alla TV-bolag genomgick så kommer Netflix vara ensam kvar.

  • Samsung: Ensamma på marknaden för skärmar, windowsdatorer och androidtelefoner genom att gå förlust i tio års tid för att konkurrera ut alla konkurrenter.

  • Facebook: Efter genomslaget av VR och stämningen av samtliga bolag så som Ubisoft, EA och även utvecklingsdivisionen av Valve så är Facebook sista spelutvecklaren kvar.

  • Valve: Trots nedslaget och förlusten av sin utvecklingsdivision i rätten mot Facebook så är Steam enda sättet att köpa Facebooks Spel på och en försvinnande liten mängd Retro spel så som Half-Life 3 och Battlefield 6

Men värst av alla:

  • Budweiser ensamma om ölproduktionen på kommersiell skala, nu ska alla dricka vattenbira!

Sannolikheten är större att Samsung blir ensam tillverkare av telefoner. De är trots allt den enskilt största tillverkaren av smartphones med nästan en tredjedel av marknaden. De säljer ungefär dubbelt så många smartphones som Apple.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Är det någon har känsla för ljudkvalité som köper beats?

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Zotamedu:

Sannolikheten är större att Samsung blir ensam tillverkare av telefoner. De är trots allt den enskilt största tillverkaren av smartphones med nästan en tredjedel av marknaden. De säljer ungefär dubbelt så många smartphones som Apple.

Jo men jag hade ju så mycket vetenskaplig grund i mitt uttalande Ta det som det är istället.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Go Android!

Permalänk
Medlem

Jag köpte fakebeats i Thailand, 80kr för en portabel strandhögtalare och blåtand med knackig engelska, ljudet är väl inte bra men vafan det är slit och släng produkt. Fungerar fortfarande till min stora förvåning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett löjligt högt pris för undermåttliga hörlurar. Men jag kan ändå tänka mig varför Apple vill ha dem. Bra design och hypade produkter är lite av deras grej.

Permalänk
Medlem

Garanterat är det streamingtjänsten de är ute efter. Jag ser inte varför Apple skulle vara intresserade av alla prylar beats gör då de verkar vara tveksam kvalité på det flesta modeller.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Apple visar vägen mot sämre ljudkvalitet, hoppas de tar patent på usla hörlurar så att ingen annan får tillverka det.

Jag tar den mer optimistiska vägen och hoppas på att Apple gör om och gör rätt.

Bättre ljudkvalitet överlag hade inte skadat. Apple har helt okey ljudkretsar men vad gör det utan vettiga lurar..

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av tgadler:

Köp Beats och gräv ner det i New Mexico...

LOL!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Avstängd

Är ju ingen större överraskning detta, överreklamerade och för dyra mobiler och överreklamerade och för dyra hörlurar lär ju vara den bästa kombon av dom alla för den lättlurade idiotmassan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeones:

Jag tycker att Beats har produkter där störst vikt tycks läggas på utseendet i första hand. Vill de framhäva sig som ett premiummärke så ska de banne mig låta bra också. Hoppas uppköpet ändrar på det.

Apples fokus är detsamma. Störst vikt på utseende och hype för att locka en massmarknad. Då får man ju också kvalitet där efter. Så de är som gjorda för varandra.

Vill du ha bra lurar så köper du till exempel Sennheiser.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem

Herregud är det första april idag. Begriper inte varför någon skulle vilja köpa Beats/Dr dre för sådana summor,
Hade det varit nån erkänt bra tillverkare kunde man förstå, men beats, haha nån på Apple har åkt på värdens blåsning

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Sannolikheten är större att Samsung blir ensam tillverkare av telefoner. De är trots allt den enskilt största tillverkaren av smartphones med nästan en tredjedel av marknaden. De säljer ungefär dubbelt så många smartphones som Apple.

Och det äcklar mig, kommer Samsungs telefoner alltid vara liknande som dom är nu
tänker jag aldrig köpa en sådan. Får hoppas att detta med Project Ara blir något

Permalänk
Entusiast

Smart köp av Apple, Mac-nördarna å café bloggarna köper redan Beats.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Snart finns det bara ett fåtal företag i världen kvar:

  • Intel: Gör alla processorer.

  • McDonalds: Har all snabbmat

  • Apple: Gör ½ av alla mobiler/datorer

  • Google: Har största samligen internettjänster. Ensamma med Fiber i Nordamerika och över 80% av all internetleverans i Europa och Asien.

  • Netflix: Efter konkursen som alla TV-bolag genomgick så kommer Netflix vara ensam kvar.

  • Samsung: Ensamma på marknaden för skärmar, windowsdatorer och androidtelefoner genom att gå förlust i tio års tid för att konkurrera ut alla konkurrenter.

  • Facebook: Efter genomslaget av VR och stämningen av samtliga bolag så som Ubisoft, EA och även utvecklingsdivisionen av Valve så är Facebook sista spelutvecklaren kvar.

  • Valve: Trots nedslaget och förlusten av sin utvecklingsdivision i rätten mot Facebook så är Steam enda sättet att köpa Facebooks Spel på och en försvinnande liten mängd Retro spel så som Half-Life 3 och Battlefield 6

Men värst av alla:

  • Budweiser ensamma om ölproduktionen på kommersiell skala, nu ska alla dricka vattenbira!

Det är mycket värre än så, detta gäller alla andra branscher också (du fokuserar mycket på teknik). Dock när det gäller öl så är det fyra företag som äger allt:
Anheuser-Busch (äger Budweiser)
SABMiller
Heineken
Carlsberg

Några andra exempel är t.ex LVHM (Moët Hennessy Louis Vuitton) som äger alla typ alla lyxmärken inklusive De Beers som i princip har monopol på diamanter. Sen har vi WV group på bilsidan som också äger absurda mängder märken (typ 13). När det gäller mat:
http://i.imgur.com/k0pv0.jpg

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO