Fann klassikern ROG Rampage Extreme i min fars gamla burk!

Permalänk
Medlem

Fann klassikern ROG Rampage Extreme i min fars gamla burk!

Så jag var och snokade runt lite i några gammla datorer från som är min pappas från tiden då han jobbade som datalärare och fann faktiskt en dator med ett av de gamla hyper-korten i sig, Republic of Gamers Rampage Extreme helt intakt. Så jag har just funnit det ungefär bästa moderkortet för överklockning på sin tid att skaffa.
Så efterom jag själv inte har behov för ett såntant moderkort så skulle de va kul att se vad man kan skrapa ihop av att sälja det. De billigaste pricerna på Ebay (vilket tror jag är det första stället man går till om man vill se priserna på begagnade produkter(Förutom Sweclockers som går först ut) och de billigaste jag kunde hitta lagg på 400 Dollar. Vilket är. Rätt så mycket.
Min fråga är Vad kan detta kort ligga på för pris om man tänker realistiskt eftersom det är ett rätt gammalt kort, och dem som kanske skulle vilja köpa det är gamla hardcore overclockers som vill ha det gamla tillbaka, kanske?

Så om någon av er tittare kanske skulle kunna veta något om detta antika kort och har en tanke om vad det kostar har lust att komentera? Skulle va roligt att sälja det så man själv får möjligheten att skaffa något liknande fast av de nyaste modellerna förståss heh
Tacksam för svar, och här vart en link på bild och spesifikationer på kortet: http://www.asus.com/Motherboards/RAMPAGE_EXTREME/

Visa signatur

Chazzi: NZXT Phantom 410 Black with Orange Trim Moderkort Asus Z87-K Processor Intel Core i7-4770k 3.9Ghz CPU Fläkt Arctic Cooling Freezer i30 CO Nätaggregat Corsair CX750 Grafikkort Nvidia Geforce GTX 780 Ram Kingston HyperX 16Gb 2400Mhz SSD Kingston 120 GB HyperX 3K read 555mb/s write 510mb/s Hårddisk 1Tb WB Windows 8
Headset Siberia v2 Frost Blue Illumination Keybord Steelseries Apex Mus Razer Deathadder

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, en 300 - 400:- skulle jag tro.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Lägg ut det på tradera, det är ett populärt kort bland överklockare. Har redan ett ok S775 kort annars vore jag intresserad.