Permalänk
Medlem

Söker headset till PS4

Jag är ute efter ett headset till min PS4'a och har följande önskemål om specifikationer:

  • Trådlösa

  • 5.1 / 7.1 (eller kalla det Virtual surround)

  • Separata volymkontroller för chat respektive spelljud

  • Bra mic

Önskvärt vore det ju om de kostade runt 1000 spänn då jag inte lirar så mkt på konsolen utan mestadels på pc'n och inte vill lägga några jättesummor på headset.

Tack på förhand

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk

Jag använder Sonys egna wireless 2.0 även kallat Gold. Köpte det för 799:- och det är helt klart värt pengarna. Basen är dock inte häpnadsväckande men helt ok, dom sitter riktigt skönt. Går att ställa in spelljud och chattljud så man hör varandra tydligt, man får dock även gå in under enheter på PS4:an och mixtra lite för att få det perfekt.

Permalänk
Medlem

Har kollat på dessa på diverse recensioner och enligt dessa så ska micen vara tämligen värdelös, är det något du märkt av?

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk

Inget jag har märkt av. Sen beror det säkert på vad man jämför med och har för krav. På PS3 kunde man ju inte höra ett dugg i princip. XBOX360 hade rejäla fördröjningar i samtalen. Så nu på PS4 är det ju betydligt bättre, nästan lika bra som skype. Så jag är nöjd, ingen som sagt att micen skulle vara dålig av dom jag pratar med i partyt.

Permalänk
Medlem

Turtle Beach PX4 är trevliga. Kanske lite för dyra för din smak bara. Fick mina begagnade men "nya" så att säga för 800:-

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk

Jag köpte först PX4 och i jämförelse är PX4 ett bättre headset om man går efter ljudkvalitet, bättre bas bl.a. Sen vill jag dock minnas att vissa inställningar inte fungerade till PS4 när jag hade det. Man kunde inte höja och sänka förhållandet spelljud/chatljud på själva headsetet då jag hade lurarna. Vet inte om det har kommit någon patch som åtgärdat detta. Dessutom var PX4 inte helt trådlöst, måste ha en sladd mellan kontroll och headsetet för att kunna chatta, möjligt detta också är åtgärdat. Så därför ansåg jag att PX4 inte var värda det dubbla priset mot Sonys egna 2.0 headset. Lämnade tillbaka PX4 på öppet köp. Men för 800:- har du gjort ett bra köp!