Hur spelar du din Wizard?

Permalänk
Medlem

Hur spelar du din Wizard?

Tråkigt att wizards inte hade en sånhär tråd, så jag skapar en!

Mitt build atm, efter nya patchen då Archon i princip blev OP;

Active:
Magic Missile - Conflagrate
Archon - Combustion
Energy Armor - Pinpoint Barrier
Familiar - Sparkflint
Magic Weapon - Force Weapon
Wave of force - Heat wave

Passive:
Blur
Evocation
Audacity
Conflagration (eller glass cannon, beroende på vilka jag kör med)

Jag kör alltså endast firespells då min gear är anpassad för det, och har börjat satsa lite på att nå 50% cdr så att jag kan ha archon uppe oftare.. Känns som att det inte finns så mycjet mer man kan göra innan WoH. Antingen kör man elemental dmg, eller så samlar man på 3st vyrs + 3st tal rasha + RoRG.

Permalänk
Avstängd

WoW/EB.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Min build

Active:
Electrocute - Arc Lightning
Disintegrate - Chaos Nexus
Magic Weapon . Force Weapon
Storm Armor - Power of the Storm
Familiar - Sparkflint
Teleport - Wormhole

Passive
Dominance
Blur
Unwavering Will
Arcane Dynamo

Har en del +% Arcane och en del +%Disintegrate.

Tanken med min build är att kunna köra igenom T1/T2 så snabbt som bara går. Elite packs på T1 tar typ 5 sekunder. Gillar disintegrate för man har kontroll över vart men gör sin skada. Andra skills kan vara lite oberäkniga (Långsamma eller att man inte vet vart typ meteorer landar)

Vill testa andra builds men har inte hittat något intressant, och definitivt inget jag har gear för...

Visa signatur

Asus P8Z77-V | i5 3570K@3,4Ghz | Corsair 16GB (2x8) CL10 1600Mhz VENGEANCE LP | ASUS GTX 660 2048MB DirectCUII | be quiet! Pure Power L8 630W |Samsung Basic 840 250GB | Define R4 | Dell 23'' U2312HM IPS LED

Permalänk
Medlem

Varför länkar ni inte Bnet?

Men okej, jag kör som ni.

Active:
Magic Missile - Conflagrate
Meteor - Meteor Shower
Hydra - Mammoth Hydra
Familiar - Sparkflint
Magic Weapon - Force Weapon
Energy Armor - Prismatic Armor

Passive:
Dominance
Conflagration
Unwavering Will
Glass Cannon

Körde standard Electro/Frozen Orb build innan den blev nerfad och bytte sen till MM Firebuild med Mirrorball som fungerar rätt okej även om den kanske inte är den mest spännande builden att köra med. Hydran har jag precis börjat med, den kan göra enormt mycket skada men samtidigt måste mobs stå stilla vilket inte alltid händer. Körde Black Hole Fire tidigare. MM och all conflagrate gör att man gör mer skada ju längre tid man skjuter eftersom DoTen ökar i skada hela tiden. MM skjuter ju dessutom igenom allt vilket är trevligt men samtidigt är det inte någon build med superbra AoE om man inte räknar med Meteor Shower. Dock hamnar den lite var den vill plus att det är svårt att skjuta MM och Meteor samtidigt.

Kan inte säga att jag har mycket till defence utan hoppas på råstyrka istället. Hade kunnat ta bort Prismatic Armor rune för att köra Crit istället men med Conflagrate så crittas det nästan hela tiden ändå. Hade verkligen blivit en glass cannon då

Vill också testa andra builds men har ännu inte hittat några bra delar till det. Sen visste jag inte att Archon var OP. Visst, har man bra %Fire så sprängs han för ett bra antal miljoner när man aktiverar honom annars slår han inte superhårt, iaf inte tillräckligt för den långa CDn. Vill heller inte tappa dps för att göra om gear vilket sänker CD.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Astralen-2142/hero/1777399...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem

Active:
Electrocute - Surge of Power
Disintegrate - Intensify
Diamond Skin - Crystal Shell
Teleport - Reversal
Magic Weapon . Force Weapon
Energy Armor - Pinpoint Barrier

Passive:
Arcane Dynamo
Prodigy
Blur
Unwavering Will

Disintegrate som huvudattack och Electrocute med Surge of Power, Prodigy och Arcane Power on Crit från min source för att snabbt få igen Arcane Power igen.
På trash mobs är det Disintegrate som gäller och sedan Electrocute när Arcane Power börjar ta slut.
På elites så är det Electrocute först till 5 stacks av Arcane Dynamo och full Arcane Power, sedan tömma AP med Disintegrate. Repetera.

Diamond Skin och Teleport är mina panikknappar. Teleport i första hand om situationen börjar bli lite för kaotisk. Om situationen blivit lugnare efter 2-3 sekunder på platsen där jag kastade teleport första gången så kastar jag teleport igen för att återvända dit direkt och i sin tur bara få en 1 sekunds cooldown istället för 5 sekunder. Reversal är väldigt användbar, speciellt sedan senaste patchen. (Tooltip på Battle.net-kalkylatorn visar dock fel beskrivning.) Diamond Skin används när alla andra alternativ för överlevnad är förbrukade.

Skrivet av Mocka:

Varför länkar ni inte Bnet?

Jag tycker nog det är lättare att få en överblick om allt står på samma sida. Men man kan ju alltid göra båda.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Varför länkar ni inte Bnet?

Men okej, jag kör som ni.

Vill också testa andra builds men har ännu inte hittat några bra delar till det. Sen visste jag inte att Archon var OP. Visst, har man bra %Fire så sprängs han för ett bra antal miljoner när man aktiverar honom annars slår han inte superhårt, iaf inte tillräckligt för den långa CDn. Vill heller inte tappa dps för att göra om gear vilket sänker CD.

Skrivet av Leon1:

@Mocka

Kul o se tillbaka på vad man körde innan, men man kan väl länka Bnet OCH skriva ut det.

Har du runt 50% CDR så har du ju knappt någon CD på den.. 120s CD blir då 60s CD, och med sen har du den uppe i 20s också, vilket innebär att det bara blir 40s CD. Sen lägger man en wave of force - heat wave på det, så borde man kunna joina T4 grupper om man har tillräckligt med %fire dmg.

@Leon;

Jag fick Wand of Woh igår.. Vad kör du för build med den? Kör du andra attacker eller bara croud control?

Jag kör såhär;

Active
Magic Weapon - Force Weapon
Black Hole - Supermassive
Frost Nova - Cold Snap
Explosive Blast - Chain Reaction
Teleport - Wormhole
Energy Armor - Pinpoint Armor

Passive
Blur
Illusionist
Evocation
Audacity

Det man kan ändra är att köra Prismatic armor och runan som ger arcane heat wave på teleport. Då är det bra om man kör Elemental Exposure istället för Illusionist så får man 20% extra dmg mot elites eftersom du har frost dmg + arcane + lightning + fire. Kör du någon annan build?

Permalänk

Magic missile - charged blast (med mirrorball och +25% från gear)
Disinitegrate - Chaos nexus (+14% från gear)

(+16% arcane från gear)

Archon - Improved
Familiar - Canoneer
Magic weapon - Force weapon
Energy Armor - Pinpoint barrier

Unwavering Will
Dominance
Temporal Flux
Astral Presence

Kör Torment 2 ganska smidigt. Visst dör man ibland, mot rift-bossar då man inte får upp skölden. Men spawnar dem en bit bort brukar jag plocka fram ett black hole och byter ut dominance mot annat.

Samlar till ett Fire set, saknar Ring of Royal Grandeur, Firebyrd boots (för fem delar) och ett fire vapen.
Har utöver det en Cindercoat och Magefists redo.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/MartinP74-2627/hero/363311...

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Jag tycker nog det är lättare att få en överblick om allt står på samma sida. Men man kan ju alltid göra båda.

Slängde ut min länk iaf

Skrivet av armara:

@Mocka

Kul o se tillbaka på vad man körde innan, men man kan väl länka Bnet OCH skriva ut det.

Har du runt 50% CDR så har du ju knappt någon CD på den.. 120s CD blir då 60s CD, och med sen har du den uppe i 20s också, vilket innebär att det bara blir 40s CD. Sen lägger man en wave of force - heat wave på det, så borde man kunna joina T4 grupper om man har tillräckligt med %fire dmg.

Måste dock göra om min gear för att få med CDR och då måste något bra försvinna för att ersätta CDR. Vet inte om det är värt det

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Måste dock göra om min gear för att få med CDR och då måste något bra försvinna för att ersätta CDR. Vet inte om det är värt det

Det behöver du egentligen inte!

Paragon skills ger 10% CDR
Evocation som är en passive skill ger 20%
Nu är du uppe i 30% CDR.

Crafta 2st delar Captain Crimsons (oftast bäst med bälte och feet), går jättesnabbt att farma mats.
BOOM! Nu är du uppe i 40% CDR. Ändra sedan 1-2 skills på din gear och du är över 50%

Permalänk
Medlem
Skrivet av armara:

Det behöver du egentligen inte!

Paragon skills ger 10% CDR
Evocation som är en passive skill ger 20%
Nu är du uppe i 30% CDR.

Crafta 2st delar Captain Crimsons (oftast bäst med bälte och feet), går jättesnabbt att farma mats.
BOOM! Nu är du uppe i 40% CDR. Ändra sedan 1-2 skills på din gear och du är över 50%

I beg to disagree! Oftast harrington + crimson byxor och skor. Såvida du inte kör Woh/EB build.

Permalänk
Skrivet av armara:

Det behöver du egentligen inte!

Paragon skills ger 10% CDR
Evocation som är en passive skill ger 20%
Nu är du uppe i 30% CDR.

Crafta 2st delar Captain Crimsons (oftast bäst med bälte och feet), går jättesnabbt att farma mats.
BOOM! Nu är du uppe i 40% CDR. Ändra sedan 1-2 skills på din gear och du är över 50%

CDR-bonusar är som många andra i Diablo 3 inte additiva utan multiplikativa så riktigt så fungerar det inte. 10% + 20% blir inte 30%. Det blir 28%.

Med Captain Crimsons blir det 35.20% total reduction. Med största Diamond i hjälmen(12.5%) är du fortfarande "bara" på 43.3%.

Ett bra verktyg om man vill snabbt planera sin karaktär vad gäller CDR:
http://bannedofgamers.com/index.php?cdr/

Permalänk
Medlem

På min HC Wizard kör jag:

Active
Magic Missile - Glacial Spike
Arcane Orb - Frozen Orb
Black Hole - Supermassive
Teleport - Wormhole
Magic Weapon - Force Weapon
Energy Armor - Pinpoint Armor

Passive
Blur
Unstable Anomaly
Unwavering Will
Astral Presence

Bara lirat på lvl 70 i nån vecka så det finns mycket kvar att göra, har inte ens mats till att rerolla gearen jag fått
Men tanken är iaf att köra hårt på frost men det hänger lite på vad man hittar för gear framöver

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ShadowFast-2109/hero/42137685

Visa signatur

- ASUS Zenbook UX32VD -

Permalänk
Medlem

http://eu.battle.net/d3/en/profile/HusMusen-2558/hero/3073088...

Disintegrate - Chaos nexus
Archon - Improved archon
Magic weapon - Deflection
Familiar - Sparkflint
Teleport - Wormhole
Storm armor - Power of the storm

Dominance , Evocation , Audacity och Blur

Har gått från cold build till arcane och väntar bara på att få ett par nya
Aughild bacers med % arcane på och en amulett med % arcane.
Har en tal rasha head i stashen som väntar om en amulett skulle dyka upp xD
Har dock gearat upp på 3 dagar, har inte hunnit med så mycket mer än.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Min HC Wiz använder sig av dessa, mest pga min wand och arcane dmg. Funderar på att försöka få fire gear, men vi får se. Jag behöver mer APoC för att disintegrate skall fungera optimalt, men det fungerar ganska bra ändå. Fick nyss en Chantodo's Will utan vitality, så jag vet inte om jag skall använda den än. Kanske om jag får offhand. 35% Arcane skills och 30% Disintegrate, men bara 3 APoC.

Magic missile - Split
Disintegrate - Chaos Nexus
Black Hole - Spellsteal
Magic Weapon - Force Weapon
Energy Armor - Prismatic Armor
Familiar - Arcanot

Blur, Dominance, Unstable Anomaly och Astral Presence.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/netbuddy-1403/hero/2892537...

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av armara:

Det behöver du egentligen inte!

Paragon skills ger 10% CDR
Evocation som är en passive skill ger 20%
Nu är du uppe i 30% CDR.

Crafta 2st delar Captain Crimsons (oftast bäst med bälte och feet), går jättesnabbt att farma mats.
BOOM! Nu är du uppe i 40% CDR. Ändra sedan 1-2 skills på din gear och du är över 50%

Om man ser det som så...mja
Skall fundera på det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Min HC Wiz använder sig av dessa, mest pga min wand och arcane dmg. Funderar på att försöka få fire gear, men vi får se. Jag behöver mer APoC för att disintegrate skall fungera optimalt, men det fungerar ganska bra ändå. Fick nyss en Chantodo's Will utan vitality, så jag vet inte om jag skall använda den än. Kanske om jag får offhand. 35% Arcane skills och 30% Disintegrate, men bara 3 APoC.

Magic missile - Split
Disintegrate - Chaos Nexus
Black Hole - Spellsteal
Magic Weapon - Force Weapon
Energy Armor - Prismatic Armor
Familiar - Arcanot

Blur, Dominance, Unstable Anomaly och Astral Presence.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/netbuddy-1403/hero/2892537...

Testa köra
Storm Armor - Power of the Storm

jag har också bara 3 APoC men har inga problem alls med AP.

Oj, såg att du körde HC så det kanske är lite farlig strategi. Men värt att testa lite försiktigt iaf...
Eller också kanske byta till Magic Weapon - Deflection. Du kommer att minska din pappers DPS men kanske öka din effektivitet...

Visa signatur

Asus P8Z77-V | i5 3570K@3,4Ghz | Corsair 16GB (2x8) CL10 1600Mhz VENGEANCE LP | ASUS GTX 660 2048MB DirectCUII | be quiet! Pure Power L8 630W |Samsung Basic 840 250GB | Define R4 | Dell 23'' U2312HM IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

I beg to disagree! Oftast harrington + crimson byxor och skor. Såvida du inte kör Woh/EB build.

Ah, jag körde andra legs eftersom jag fick set bonus i firebird om jag körde på den. Jag gillade även bältet som fan så jag kör på den istället. Nu kör jag iofs WoH/EB då jag fick wanden igår, så jag har bytt till den som ger 25% när man rör på sig. Menmen.

Skrivet av '[ToMaHaWk:

;14620696']CDR-bonusar är som många andra i Diablo 3 inte additiva utan multiplikativa så riktigt så fungerar det inte. 10% + 20% blir inte 30%. Det blir 28%.

Med Captain Crimsons blir det 35.20% total reduction. Med största Diamond i hjälmen(12.5%) är du fortfarande "bara" på 43.3%.

Ett bra verktyg om man vill snabbt planera sin karaktär vad gäller CDR:
http://bannedofgamers.com/index.php?cdr/

Helt rätt, men jag måste ju få det att låta så bra som möjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neomius:

Testa köra
Storm Armor - Power of the Storm

jag har också bara 3 APoC men har inga problem alls med AP.

Oj, såg att du körde HC så det kanske är lite farlig strategi. Men värt att testa lite försiktigt iaf...
Eller också kanske byta till Magic Weapon - Deflection. Du kommer att minska din pappers DPS men kanske öka din effektivitet...

Ok, jag kan testa. Har inte direkt problem att överleva än så länge så det kan vara värt att prova.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av armara:

Ah, jag körde andra legs eftersom jag fick set bonus i firebird om jag körde på den. Jag gillade även bältet som fan så jag kör på den istället. Nu kör jag iofs WoH/EB då jag fick wanden igår, så jag har bytt till den som ger 25% när man rör på sig. Menmen.

Var ju exakt det jag sa.

Permalänk
Medlem

Kör en lite speciell electrocute build som är helt beroende av två specifika legendarys (hjälm och orb).

http://eu.battle.net/d3/en/profile/mcznarf-2822/hero/2198459

Spelar på torment 1. Trash mobs och elite minions är i princip perma-stunnade och dör extremt snabbt. Satsar på hög attack speed och life on hit för att överleva. Kan stå helt stilla och spamma electrocute sålänge många mobs är på skärmen samtidigt. Har ibland problem med enskilda starka elites och speciellt rift guardians. Skulle behöva tips på hur jag kan öka min skada mot enskilda monster, men som inte kostar en massa arcane power.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mcznarf:

Kör en lite speciell electrocute build som är helt beroende av två specifika legendarys (hjälm och orb).

http://eu.battle.net/d3/en/profile/mcznarf-2822/hero/2198459

Spelar på torment 1. Trash mobs och elite minions är i princip perma-stunnade och dör extremt snabbt. Satsar på hög attack speed och life on hit för att överleva. Kan stå helt stilla och spamma electrocute sålänge många mobs är på skärmen samtidigt. Har ibland problem med enskilda starka elites och speciellt rift guardians. Skulle behöva tips på hur jag kan öka min skada mot enskilda monster, men som inte kostar en massa arcane power.

Du har ju ingen elemental dmg. Skaffa aughild's shoulder och bracer samt ring of royal grandeur. T1 ska man klara med vilket skit gear som helst.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Min fire build för tillfället. Har 84% fire dmg, väntar bara på att hitta en Andariels hjälm, då borde jag hamna på runt 100%
Och Mirrorball är ett måste för denna build, och en Serpent´s Sparker (två hydror ute samtidigt) är en bonus men inte nödvändig.

Active:
Magic Missile - Conflagrate
Black Hole - Event Horizon
Hydra - Mammoth Hydra
Familiar - Sparkflint
Magic Weapon - Force Weapon
Energy Armor - Pinpoint Barrier

Passive:
Conflagration
Galvanizing Ward
Blur
Unwavering Will

Denna build funkar bra för mig i T3 och T4. Använder iofs Aughilds bracers + shoulders, Blackthornes skor + bälte och en Stone of Jordan som ger fina bonusar mot elites.

Bnet profil: http://eu.battle.net/d3/en/profile/motor-1462/hero/1302258

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Min fire build för tillfället. Har 84% fire dmg, väntar bara på att hitta en Andariels hjälm, då borde jag hamna på runt 100%
Och Mirrorball är ett måste för denna build, och en Serpent´s Sparker (två hydror ute samtidigt) är en bonus men inte nödvändig.

Active:
Magic Missile - Conflagrate
Black Hole - Event Horizon
Hydra - Mammoth Hydra
Familiar - Sparkflint
Magic Weapon - Force Weapon
Energy Armor - Pinpoint Barrier

Passive:
Conflagration
Galvanizing Ward
Blur
Unwavering Will

Denna build funkar bra för mig i T3 och T4. Använder iofs Aughilds bracers + shoulders, Blackthornes skor + bälte och en Stone of Jordan som ger fina bonusar mot elites.

Bnet profil: http://eu.battle.net/d3/en/profile/motor-1462/hero/1302258

Hm, har du inte funderat på att köra wave of force - heat wave eller archon - combustion istället för Hydra? Tror det skulle ge mer output dmg, speciellt nu när Archon blir bättre med all din fire dmg. Då kan du även byta Galvanizing Ward mot Audacity för att få 15% mer dmg när du står närmare allt. Detta gäller speciellt när du använder Wave of Force - Heat Wave då man alltid står nära.

Permalänk
Medlem

Står i valet och kvalet över att gå mot mer Fire damage vilket tyvärr kräver en del uppoffringar.
Magefists, Andariel's Visage och Firebird's Eye ger Firedmg bonus.

Magefists gör att jag tappar Vyr's +500 INT bonus
Andariel's Visage gör att jag tappar Firebird's +500 INT bonus
Firebird's Eye gör att jag får tillbaka +500 INT bonus men då försvinner Mirrorball's två extra missiler.

I teorin kan det blir +60% fire damage och frågan är om det är värt -500 INT samt bara en missil?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Spammar teleport och explosion i Archon
Tråkigt nog har jag hunnit tröttna innan jag ens fått 2 delar av Vyr, Wand of Woh eller Hexing Pants
http://eu.battle.net/d3/en/profile/xinux-2320/hero/38137134

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av mcznarf:

Kör en lite speciell electrocute build som är helt beroende av två specifika legendarys (hjälm och orb).

http://eu.battle.net/d3/en/profile/mcznarf-2822/hero/2198459

Spelar på torment 1. Trash mobs och elite minions är i princip perma-stunnade och dör extremt snabbt. Satsar på hög attack speed och life on hit för att överleva. Kan stå helt stilla och spamma electrocute sålänge många mobs är på skärmen samtidigt. Har ibland problem med enskilda starka elites och speciellt rift guardians. Skulle behöva tips på hur jag kan öka min skada mot enskilda monster, men som inte kostar en massa arcane power.

dmg vs elites, %elemental, %skill. Allt de saknar du.

Lirar också electrocute atm (saknar dock hjälm och source). http://eu.battle.net/d3/en/profile/BergEr-2435/hero/279848
Blev less på FO i solo lir och har inte nog med %fire för att köra nå sånt.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Står i valet och kvalet över att gå mot mer Fire damage vilket tyvärr kräver en del uppoffringar.
Magefists, Andariel's Visage och Firebird's Eye ger Firedmg bonus.

Magefists gör att jag tappar Vyr's +500 INT bonus
Andariel's Visage gör att jag tappar Firebird's +500 INT bonus
Firebird's Eye gör att jag får tillbaka +500 INT bonus men då försvinner Mirrorball's två extra missiler.

I teorin kan det blir +60% fire damage och frågan är om det är värt -500 INT samt bara en missil?

Nu har inte jag så bra koll på hur mkt damage 500 int är, men det är väl ca 5k dmg? Förvisso får du ju lägre pappersdps, men samtidigt mer skada med dina fire spells. Dessutom kan du använda någon annan spell om du vill använda fire build, beror ju på vilka spells. Använder du Wave of Force så kan du samtidigt använda tex Spectral Blades då du ändå alltid är nära mobs. Använder du dock Meteor så är MM rätt bra som range spell. Det bästa är nog att testa för att se hur det känns. Känner du att du förlorar för mycket dps så kan du ju alltid byta tillbaks.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Står i valet och kvalet över att gå mot mer Fire damage vilket tyvärr kräver en del uppoffringar.
Magefists, Andariel's Visage och Firebird's Eye ger Firedmg bonus.

Magefists gör att jag tappar Vyr's +500 INT bonus
Andariel's Visage gör att jag tappar Firebird's +500 INT bonus
Firebird's Eye gör att jag får tillbaka +500 INT bonus men då försvinner Mirrorball's två extra missiler.

I teorin kan det blir +60% fire damage och frågan är om det är värt -500 INT samt bara en missil?

60% fire dmg är väl värt det alla dagar i veckan.
Du måste tänka på att du bara använder fire attacker. Alltså får du 60% mer dmg overall. I mina ögon är det inte ens värt att väga 60% dmg mot 500int och en extra missil på en secondary skill. Testa heat wave och archon combustion, du kommer inte att ångra dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Nu har inte jag så bra koll på hur mkt damage 500 int är, men det är väl ca 5k dmg? Förvisso får du ju lägre pappersdps, men samtidigt mer skada med dina fire spells. Dessutom kan du använda någon annan spell om du vill använda fire build, beror ju på vilka spells. Använder du Wave of Force så kan du samtidigt använda tex Spectral Blades då du ändå alltid är nära mobs. Använder du dock Meteor så är MM rätt bra som range spell. Det bästa är nog att testa för att se hur det känns. Känner du att du förlorar för mycket dps så kan du ju alltid byta tillbaks.

Kollade på Diabloprogress hur mycket +500 INT är och det är bra mer än 5k DPS, faktum är att det är 84096,45 DPS enligt min sida på Diabloprogress Jag kollade på en video för att se hur Wave of Force (Heat Wave) fungerar och spellen såg rätt cool ut faktiskt när man hoppar runt som en loppa. Dock såg det farligt ut eftersom man är en del i melee range och jag känner mig inte superhård direkt (inte överdrivet med toughness).

http://www.youtube.com/watch?v=xtsOJw4e3Cs Typ som denna video?

Skrivet av armara:

60% fire dmg är väl värt det alla dagar i veckan.
Du måste tänka på att du bara använder fire attacker. Alltså får du 60% mer dmg overall. I mina ögon är det inte ens värt att väga 60% dmg mot 500int och en extra missil på en secondary skill. Testa heat wave och archon combustion, du kommer inte att ångra dig

60% kanske är en del trots allt, så svårt att avgöra. Nu saknar jag förvisso bra Magefists (alltid två primarys som saknar på de jag får) samt att min Andariel's kanske inte är den bästa. Sen har jag ännu inte fått någon Firebird's Eye så det är en bit kvar.

Om Mirrorball ger +2 missiler (totalt 3) och varje missil crittar mellan 4,7-6,5m (totalt 14,1-19,5m) och så dot på det så förlorar jag teoretiskt sett 9,4-13m damage per skott om jag tar bort Mirrorball. Å andra sidan får jag lägga på 60% fire damage så jag antar det blir (4,7x1,6) - (6,5x1,6) = 7,52-10,4 mot 14,1-19,5 (förutsatt att alla tre träffar). Räknar jag rätt då?

Magic Missile build bygger ju på att man nästan bara skjuter MM och någon Meteor lite då och då om det kommer elitepack. Slänger Black Hole och spammar tre-fyra Meteor Showers på raken.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av armara:

Hm, har du inte funderat på att köra wave of force - heat wave eller archon - combustion istället för Hydra? Tror det skulle ge mer output dmg, speciellt nu när Archon blir bättre med all din fire dmg. Då kan du även byta Galvanizing Ward mot Audacity för att få 15% mer dmg när du står närmare allt. Detta gäller speciellt när du använder Wave of Force - Heat Wave då man alltid står nära.

Tack för tipset! Testade en helt ny build utifrån dina tips, kräver en del toughness men den är rolig att spela

Melee Fire Wiz
Active
Spectral Blades - Flame Blades
Wave of Force - Heat Wave
Archon - Combustion
Familiar - Icicle
Energy Armor - Pinpoint Barrier Eller Storm Armor - Power of the Storm om man har lite AP, eller Prismatic Armor för mer toughness.
Magic Weapon - Force Weapon (man kan välja något annat om för att trigga EE)

Passive
Elemental Exposure
Audacity
Domimance
Blur

En rolig melee buld. Flame Blades stackar så att dina fire skills gör mer dmg, bra synergi med Heat Wave. Thunderfury, Icicle och fire skills för att trigga EE.
Nu måste jag bara hitta Firebirds Eye och en Andariels för extra fire dmg

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850