Permalänk

Cs go aspect ratio 4:3

Hej, jag vill kunna lira 4:3 i 1280x720 med så kallade "black bars" på sidorna. tidigare så hade jag nvidia kort och du va det lätt att ändra fast nu har jag köpt ett amd kort (r9 290) och vet inte riktigt hur man gör.... i ccc så navigerar jag mig till my digital flat panels>properties, och välder där gpu scaling. sedan under så finns det ytterligare 3st rutor som det står "maintain aspect ratio", "scale image to full panel size", och "use centered timinngs". men ingen av dessa kan jag bocka i?

skärmen det handlar om är en AOC 24" LED G2460PQU..
tacksam för snabba svar då jag sitter på LAN:)

Permalänk

Du vill lira i 4:3 med en widescreen upplösning? Upplösningen blir ju helt ihopmosad. Eller vill du kunna lira med en 4:3 upplösning på en widescreen skräm, tex 1280x1024? Hur som helst, under extra i skärminställningarna kan du välja image ratio och resolution. Med rätt inställningar i spelet borde det räcka.

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4.5 Ghz | MB: MSI P67A-GD55 | GPU: R9 280X | RAM: 20GB (2x8GB + 2x2GB) Corsair XMS3 DDR3 | Lagring: SSD Crucial m4 64GB | 6TB HDD | PSU: Fractal Design Tesla 650W

Permalänk
Medlem

Sänk upplösning på skrivbordet till ett snäpp under max, ändra till maintain aspect ratio.

Höj upplösning på skrivbordet igen, enjoy 4:3

Permalänk

tack för alla svar, MEN! ska jag ha "gpu scaling" i kryssad eller inte?

Permalänk
Medlem

Jag kan ändra Aspect ratio på skärmens egna inställningar, men har ej samma skärm som dig eller märke. Så det kanske inte är något hjälp men du kan alltid kolla

Visa signatur

Chassi: Carbide Air 540 CPU: I5 2500k @ 4.5 GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz GPU: Evga copperhead 690 Custom vatten Moderkort: P8Z68-V LX PSU: Corsair RM 1000W Lagring: Samsung EVO 250GB, Western Digital Green 2TB Ljudkort: Creative Sound Blaster Z